בשנת 2020 בקו הדגמים של מותג קוניגסג הופיעה מכונית דו-דלתית לארבעה נוסעים עם הנעה כפולה, יחידת כוח היברידית, תמסורת בלתי שגרתית ושמונה מחזיקי כוסות – קוניגסג ג'מרה. חברת Koenigsegg הקטנה, השאפתנית והמוכשרת במיוחד משוודיה זכתה להוקרה הודות למכונית ההיפר הדו-דלתיות שלה שנאבקו בהצלחה לא פעם אחת על תואר המכונית המהיר
קוניגסג ג'מרה במרכב קופה. דור 1 שנת 2020
AUTOBOOM

קוניגסג ג'מרה במרכב קופה. דור 1 שנת 2020

קוניגסג ג'מרה במרכב קופה. דור 1 שנת 2020

בשנת 2020 בקו הדגמים של מותג קוניגסג הופיעה מכונית דו-דלתית לארבעה נוסעים עם הנעה כפולה, יחידת כוח היברידית, תמסורת בלתי שגרתית ושמונה מחזיקי כוסות – קוניגסג ג'מרה. חברת Koenigsegg הקטנה, השאפתנית והמוכשרת במיוחד משוודיה זכתה להוקרה הודות למכונית ההיפר הדו-דלתיות שלה שנאבקו בהצלחה לא פעם אחת על תואר המכונית המהירה ביותר בעולם. מייסד החברה ובעליה, כריסטיאן פון קוניגסג, החליט להמשיך את התפתחות המותג לכיוון פופולרי מאוד בקטגוריה העליונה של רכבים – מכונית היפר עם ארבעה מקומות. קוניגסג ג'מרה אמורה להפוך למכונית ההמונית ביותר בהיצע של המותג. וכל זה לא קורה סתם, החברה מתכננת להרכיב 300 עותקים!

מאפיינים כלליים

בסרטון: קוניגסג  Gemera 2020 שנת. קופה.

היצרנית קוראת למכונית שלה "מגה GT". לדברי כריסטיאן פון קוניגסג, ג'מרה היא נציגת קטגוריה חדשה לחלוטין עם מאפיינים טכניים של מכונית היפר ותא נוסעים נוח ומרווח. המכונית היא לא קטנה, מימדי המרכב של קוניגסג ג'מרה: אורך 4,975 מ"מ, רוחב 1,988 מ"מ, גובה 1,295 מ"מ. בסיס גלגלים – 3 מטר בדיוק. כך שאפילו אנשים מאוד גבוהיים יוכלו להרגיש את עצמם בנוח. מכונית הקופה יכולה ליישב ארבעה אנשים, ועוד עם כבודה (יש שני תאי מטען קטנים מלפנים ומאחור). ההצגה של הדגם החדש הייתה מרשימה במיוחד: ארבעה בחורים בגובה כשני מטר התיישבו בקלות במכונית הנמוכה עם הדלתות העולות המרהיבות. ג'מרה מפוצצת לגמרי את התפיסה השגרתית לגבי רכבי-על סופר-עוצמתיים.

יחידת כוח ושאסי

מדובר ברכב היברידי, ואם זה כבר לא מפתיע – יחידת הכוח מבוססת על 3 צילינדרים קטן בנפח 2 ליטר. בהתאם למסורת של שמירה על הסביבה, המנוע פועל לא רק על בנזין, אלא גם על אתנול, מתנול, דלק ביולוגי המופק מחומרי גלם מתחדשים ותערובת E85. המנוע כונה TFG, ראשי תיבות של Tiny Friendly Giant – "ענק ידידותי זעיר", ההסבר לכך הוא פשוט: הוא שוקל 70 ק"ג בלבד והודות לשני טורבינות מפיק 608 כ"ס, את שאר ה"עדרים" מפיקים שלושת המנועים החשמליים. שניים מותקנים בסרן האחורי (אחד לכל גלגל בהספק 507 כ"ס) והשלישי (405 כ"ס) מותקן מלפנים על גל הארכובה ומסייע למנוע הדלק. נותר להוסיף: ביחידת הכוח הזו אין גלי זיזים, את תפקידם ממלאים אקטואטורים פנאומו-הידראולים של השסתומים (PHEA).

ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא מעל 1,700 כ"ס ו-3,500Nm. המכונית מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 1,9 שניות בלבד ולהשיג את המהירות המרבית של 400 קמ"ש תוך 20 שניות.

ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא מעל 1,700 כ"ס ו-3,500Nm. המכונית מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 1,9 שניות בלבד ולהשיג את המהירות המרבית של 400 קמ"ש תוך 20 שניות. המנועים החשמליים מקבלים אנרגיה מסוללת 800 וולט בקיבולת בערך 15 קוט"ש המאפשרת לעבור עד 50 ק"מ במצב חשמלי ולהאיץ למהירות של 300 קמ"ש ללא הפעלת מנוע הדלק.

אין תיבת הילוכים שגרתית, התמסורת של מכונית המגה היא KDD המקורית המורכבת ממצמד הידרואלי עם מידת החלקה משתנה והינע סופי עם יחס העברה קבוע. למכונית המגה יש הנעה כפולה עם חלוקת מומנט בכל הגלגלים ומערכת היגיו כפול. ג'מרה מצוידת כברירת מחדל בגלגלי קרבון חלולים Aircore של הדור השלישי עם התקנה על האום המרכזי. קדמיים – R21, אחוריים – R22. מרווח הגחון הסטנדרטי הוא צנוע למדי – 117 מ"מ.

אבזור

האבזור של קוניגסג ג'מרה שנת 2021 כולל 6 כריות אוויר "חכמות", ABS, בקרת משיכה, בקרת שיוט אדפטיבית, עיגונים לכיסא ילדים ISOFIX בשורה השנייה, מערכת מולטימדיה עם 11 רמקולים, Apple CarPlay ומספר צגים, בקרת אקלים תלת-אזורית, אינטרנט אלחוטי, עמדות טעינה אלחוטיות לסמארטפונים מלפנים ומאחור, ארבעה מחזיקי כוסות מקוררים וארבעה מחוממים ומערכת תאורת קריאה.

מה תספיקו לעשות ב-1,9 שניות?
2 קולות