למבורגיני. קרוס-קופה חשמלי Lanzador בעל הספק כולל של 1,360 כ"ס
בתערוכת הרכב במונטריי (ארה"ב, קליפורניה), שבה מתאספים חובבי רכב עשירים באופן קבוע, הציגה למבורגיני את הקרוסאובר-קופה החשמלי Lanzador בעל שלושה מנועים חשמליים המפיקים ביחד מעל מגה-וואט אחד, כלומר 1,360 כ"ס. אמנם מדובר רק באב טיפוס, אבל הוא כבר מוכן לייצור.
הגרסה הסדרתית של לנזאדור תופיע לא לפני שנת 2028, כך אמר מנכ"ל למבורגיני סטפן וינקלמן בראיון למגזין הבריטי Auto Express. קצת מאוחר יותר, בשנת 2029, תושק גרסה חשמלית לקרוסאובר אורוס.
עד סוף שנת 2024 למבורגיני מתכננת לעבור לייצור של רכבים היברידיים פלאג-אין בלבד: מכונית העל הראשית של המותג, רוולטו בעלת מערכת הנעה היברידית פלאג-אין כבר מוכנה להשקה, והגרסה ההיברידית של הקרוסאובר אורוס נמצאת ממש מעבר לפינה. למבורגיני אינה מתכננת להעביר את קו הדגמים כולו לאנרגיה חשמלית, אבל אכן תוסיף רכבים חשמליים להיצע: למבורגיני לנזאדור היא הסנונית הראשונה.
הקונספט של לנזאדור הוא קרוסאובר-קופה עוצמתי בעל 3 דלתות ומרווח גחון גבוה. גובה הרכב הוא בערך 1,5 מ', כלומר, כמו מכונית נוסעים רגילה, אך הפרופורציות הן של מכונית-על וקוטר הגלגלים הוא 23 אינץ'. בחלל הפנימי יש מקום לארבעה נוסעים ואפילו למטען. החברה קוראת לפורמט הזה Ultra GT: לנזאדור מיועד לתנועה על משטחים לא אידיאליים ומסוגל להתגבר על מכשולים לא מאתגרים, אך אינו מיועד לשטח.
מבחינה זו לנזאדור דומה לדראקו דראגון ואארו SUV, כלומר, זהו קרוסאובר-קופה גדול למדי בעל קבינה מוזזת לחלק האחורי של המרכב. בעיצוב של אב הטיפוס אין שום דבר על-טבעי ובלתי אפשרי שהחברה לא תצליח ליישם בדגם הסופי. הגג הפנורמי מורכב משלושה מקטעים אורכיים.
ישנה מערכת אווירודינמיקה אקטיבית ALA (ר"ת Aerodinamica Lamborghini Attiva). החלקים הנעים הם הספליטר הקדמי, הדיפיוזר האחורי והדמפרים בפגוש הקדמי שפותחים את הנתיבים לקשתות הגלגלים הקדמיות. למערכת יש מצבי פעולה Efficient ו-Downforce.
תא המטען העיקרי (האחורי) הוא גדול יחסית כשלעצמו, אבל ניתן להגדיל את הנפח עוד יותר אם לקפל את משענות הגב של שני המושבים האחוריים. במקרה כזה לא תתקבל רצפה ישרה, אבל ייתכן שצורת תא המטען בדגם הסופי תהיה פרקטית יותר. מלפנים יש תא מטען נוסף בצורת משושה, הצורה הראשית החדשה בסגנון של למבורגיני. הקיבולת שלו היא בערך שלושה תיקי למבורגיני.
הפאנל הקדמי בתא הנוסעים מחולק לשני חלקים על-ידי הקונסולה המרכזית הגבוהה ה"מרחפת", שמתחתיה נמצאים שני שקעי USB וגומחה לחפצים. אין מסך מולטימדיה מרכזי ולנוסע הקדמי מוצע מסך משלו בצורה זהה ללוח המחוונים. עם זאת, יש צגים צדדיים נוספים המותקנים ליד קורות המרכב שמשדרים את התמונות מהמצלמות האחוריות ובכך מחליפים את מראות הצד.
מאחורי ההגה הרב-תכליתי הפחוס בולטים פקדים גדולים, שכנראה אחראים על כוונון עוצמת הבלימה הרגנרטיבית. נשמר כפתור ההתנעה המסורתי עבור דגמי למבורגיני המוסתר מתחת למכסה.
כרגע אין שום פרטים טכניים. למבורגיני לנזאדור החדש צויד בשלושה מנועים חשמליים, אחד בסרן הקדמי ואחד לכל גלגל אחורי. משוער שההספק עומד על 1,360 כ"ס. השאסי כולל מערכת מתלי אוויר מתכווננת, בולמי זעזועים אדפטיביים ומערכת היגוי כפול. מכלול המערכות האלקטרוניות LDVI (ר"ת Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) מכיל יותר חיישנים ופועל על סמך אלגוריתמים מורכבים יותר.
תהליך ההכנה לדגם סדרתי תיקח ללמבורגיני חמש שנים. הייצור של לנזאדור החדש יתבצע באותו המפעל בסנט'אגטה בולונזה, שבו מיוצרים שאר הדגמים של החברה. קרוב לוודאי שתידרש התרחבות נוספת של המפעל.