למבורגיני רוולטו היא מכונית העל ההיברידית הראשונה עם יחידת כוח V12 HPEV: תצורה מהפכנית, עיצוב חדשני, יעילות אווירודינמית מרבית, מנוע V12 אטמוספרי בשילוב עם תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים, שלושה מנועים חשמליים, 13 מצבי נהיגה, הנעה כפולה והספק עצום של 1,015 כ"ס – עכשיו זהו הסטנדרט החדש לרכבים סופר-ספורטיביים. העתיד ש
למבורגיני רוולטו. העתיד של מכוניות-על
AUTOBOOM

למבורגיני רוולטו. העתיד של מכוניות-על

למבורגיני רוולטו. העתיד של מכוניות-על

למבורגיני רוולטו היא מכונית העל ההיברידית הראשונה עם יחידת כוח V12 HPEV: תצורה מהפכנית, עיצוב חדשני, יעילות אווירודינמית מרבית, מנוע V12 אטמוספרי בשילוב עם תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים, שלושה מנועים חשמליים, 13 מצבי נהיגה, הנעה כפולה והספק עצום של 1,015 כ"ס – עכשיו זהו הסטנדרט החדש לרכבים סופר-ספורטיביים. העתיד של מכוניות-על כבר כאן. לאחר מספר הכרזות, ב-29 במרץ 2023 הוסר הסיווג מהפרויקט LB744. בשנה שבה Automobili Lamborghini חוגגת את יום ההולדת ה-60 שלה הוצג רוולטו החדש שיתפוס את מקומו של אוונטדור ויקבע סטנדרטים חדשים בנוגע לביצועים, ספורטיביות והנאה מנהיגה.

למבורגיני אוונטדור 2016.

למבורגיני אוונטדור יוצר בין השנים 2011 – 2022. בסך הכל נמכרו 11,465 יחידות של הדגם שכיכב בסרטים אייקוניים רבים.

עובדה

ההשקה של למבורגיני רוולטו החדש תתקיים קרוב יותר לסתיו של 2023, אבל הרכבים משוריינים כבר שנתיים מראש. המחיר טרם הוכרז, אבל כבר ברור שמכונית ההיפר תעלה יותר מאוונטדור הבסיסי (מינימום 350 אלף יורו), אבל פחות מגרסת הפרידה Ultimae במחיר מ-468 אלף יורו.

עיצוב חיצוני

למבורגיני רוולטו קיבלה עיצוב דינמי מרשים, זהו כרטיס הביקור של המותג המשלב אגרסיביות ועוצמה. מכונית העל החדשה תמשיך את קו הדגמים המפואר של ספינות הדגל עם מנוע מרכזי, כמו מיורה האגדית, קונטאש המדהים, דיאבלו ה"שטני" ומורסיאלגו היפה להפליא. מכונית הקופה החדשה שמרה על דלתות הגיליוטינה האופייניות שהופיעו לראשונה בלמבורגיני קונטאש ולאחר מכן הותקנו בכל מכונית העל של למבורגיני עם מנועי V12.

למבורגיני  רבולטו ‏2023. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
עיצוב אגרסיבי ומודרני המדגיש את האופי הספורטיבי של הרכב.

הפינות החדות, הקצוות הגסים וכונסי האוויר מעניקים לרכב עיצוב אגרסיבי ומודרני המדגיש את האופי הספורטיבי שלו. פנסי הלד הקדמיים והפנסים האחוריים עוצבו בצורת Y. הג'נטים מסגסוגת חזקה במיוחד משתלבים מעולה בסגנון הכללי של הרכב. מפרט האבזור הבסיסי כולל צמיגי 265/35 R20 בסרן הקדמי ו-345/30 R21 מאחור, אך ניתן להזמין קדמיים בגודל 265/30 R21 ואחוריים 355/25 R22.

האווירודינמיקה והעיצוב מבטאים סינרגיה מרבית בין יעילות, פונקציונליות וסגנון. המונוקוק החדש מסיבי פחמן שכונה "מונו-דפונה", קל ב-10% מזה של אוונטדור ויותר עמיד לפיתול ב-25% (עד 4000 נ"מ/מעלות). לכנף האחורית הנשלפת שלושה מצבי פעולה שעל בחירתם אחראית האלקטרוניקה, אך ניתן לשלוף אותה גם באופן עצמאי. כוח ההצמדה של רוולטו גדול ב-66% מגרסת הפרידה של אוונטדור.

תא הנוסעים

החלל הפנימי של למבורגיני רוולטו מיוצר עם שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ומספק נוחות וארגונומיה לנהג ולנוסע. בתא הנוסעים של הדגם החדש יש שלושה צגים: לוח המחוונים בגודל "12,3, מסך אנכי של מערכת המולטימדיה בגודל "8,4 ומסך מגע "9,1 לנוסע הקדמי שבעזרתו ניתן לשלוט במולטימדיה, אך יותר מכך הוא יכול להציג את מד המהירות ונתונים אחרים.

שאסי, מנועים ודינמיקה

למבורגיני רוולטו החדשה קיבלה מערכת היגוי כפול, בלמים קרבון-קרמיים סטנדרטיים, 13 מצבי נהיגה ומתלי עצמות עצה כפולות קלאסיים בשני הסרנים עם תמוכות שגרתיות. יחידת הכוח היא מערכת היברידית הכוללת מנוע אטמוספרי V12 ושלושה מנועים חשמליים. יצרנית מכוניות העל האיטלקית המציאה שם חדש לתיאור הדגם ההיברידי פלאג-אין שלה: HPEV (ר"ת High Performance Electrified Vehicle).

למבורגיני  רבולטו ‏2023. מנוע. קופה, 1 דור

ההספק הכולל של יחידת הכוח עם 4 מנועים הוא 1,015 כ"ס. לכן אפשר בהחלט לסווג את רוולטו בתור מכונית היפר. הראשונה בתולדות למבורגיני!

למבורגיני  רבולטו ‏2023. מנוע. קופה, 1 דור

מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6,5 ליטר נלקח מאוונטדור, אבל עבר מודרניזציה לפני ההתקנה ברוולטו: מערכת הזרקה חדשה, יחס דחיסה מוגבר, משקל מופחת. בהשוואה לאוונטדור Ultimae ההספק המרבי צמח מ-780 כ"ס (ב-8,500 סל"ד) ל-825 כ"ס ב-9,250 סל"ד והמומנט מ-720Nm ל-725Nm (באותו 6,750 סל"ד). מנוע ה-V12 האורכי סובב ב-180 מעלות, לכן תיבת ההילוכים (8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים) לא ממוקמת "בתא הנוסעים", אלא באופן רוחבי בסרן האחורי. דרך אגב, לתיבת ההילוכים אין הילוך רוורס, למבורגיני החדשה יכולה לנוע לאחור רק באמצעות המנועים החשמליים.

למבורגיני  רבולטו ‏2023. הרכב מכונית. קופה, 1 דור

עם סוללה מלאה למבורגיני רוולטו מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 2,5 שניות ול-200 קמ"ש תוך 7 שניות. המהירות המרבית המוצהרת היא "מעל 350 קמ"ש".

למבורגיני  רבולטו ‏2023. הרכב מכונית. קופה, 1 דור

הגלגלים הקדמיים מונעים באמצעות מנועים חשמליים אינדיבידואליים המפיקים 150 כ"ס ו-350Nm כל אחד. מנוע חשמלי נוסף בהספק 150 כ"ס ו-150Nm מסוגל לסובב את הגלגלים האחוריים, אבל מצמד נפרד מאפשר לו להתנתק מתיבת ההילוכים ולתפקד בתור סטרטר-גנרטור לשם התנעת מנוע הדלק או טעינת הסוללה. כברירת מחדל על התנועה במצב חשמלי אחראים המנועים הקדמיים (למבורגיני עם הנעה קדמית…), אך אם האלקטרוניקה מזהה משטח מחליק ונדרשת הנעה כפולה, המערכת תעבור למצב הנעה כפולה עם שימוש במנוע האחורי במידה והסוללה טעונה. או שאפשר פשוט להדליק את ה-V12.

למבורגיני  רבולטו ‏2023. הרכב מכונית. קופה, 1 דור

לסוללת ליתיום-יון קיבולת של 3,8 קוט"ש בלבד. טעינה מלאה תספיק רק ל-10 ק"מ במצב חשמלי לחלוטין. המטען הסטדנרטי מטעין בהספק 7 קילוואט.

בסרטון: למבורגיני  רבולטו 2023 שנת. קופה.
ההתרשמות שלכם?
15 קולות