Lexus ES – סדאן בגודל בינוני קטגוריית E מאת המותג לקסוס – חטיבת רכבי יוקרה של יצרנית הרכב היפנית Toyota Motor Corporation, הנמצא בייצור מאז שנת 1989. במספר שווקים נמכר תחת השם Toyota Windom. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השביעי של הסדאן לקסוס ES בדגם שנת 2018.
לקסוס ES ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור
AUTOBOOM

לקסוס ES. שלושים שנים של הצלחה.

לקסוס ES ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור
עדכון:

בשנת 2021 הדגם עבר מתיחת פנים. מכירות הרכב המעודכן יתחלו במחצית השנייה של שנת 2021.

Lexus ES – סדאן בגודל בינוני קטגוריית E מאת המותג לקסוס – חטיבת רכבי יוקרה של יצרנית הרכב היפנית Toyota Motor Corporation, הנמצא בייצור מאז שנת 1989. במספר שווקים נמכר תחת השם Toyota Windom. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השביעי של הסדאן לקסוס ES בדגם שנת 2018.

אותיות "ES" הן ראשי תיבות של "Executive Sedan" – סדאן יוקרתי. לקסוס ES, הרכב היוקרתי, מלכתחילה היה מיועד לשוק ארה"ב בלבד. אך אחרי הצלחה כה רבה, היפנים החליטו לשווק אותו גם באירופה, ובמדינות אחרות בעולם. ההיסטוריה של לקסוס ES כבר בת יותר מ- 30 שנה! בזמן זה, הרכב הספיק להחליף 7 דורות, קיבל מערכות הנעה קדמיות וכפולות, ואפילו גרסה היברידית.

דור ראשון

הדור הראשון של לקסוס ES יוצר בין השנים 1989 ל- 1991. הוא היה בנוי על אותה פלטפורמה כמו הטויוטה Avalon, לקסוס ES הראשון למשעה היה עותק מעט מחודש של הטויוטה Vista. במיוחד עבור השוק האמריקאי, מותג לקסוס התחיל את דרכו עם הלקסוס ES 250. אחרי ההצלחה המסחרית באמריקה, לקסוס ES הראשון התחיל לכבוש את אירופה ואסיה.

דור שני

הדור השני של לקסוס ES יוצר בין השנים 1991 ל- 1996 ועבר מתיחת פנים בשנת 1994. ה- ES השני, אשר היה המקביל של הסדאן היוקרתי טויוטה Windom שנמכר בשוק היפני, גדל במימדים באופן ניכר, קיבל חבילת אופציות מורחבת ומנוע חדש.

דור שלישי

הדור השלישי של לקסוס ES יוצר בין השנים 1996 ל- 2001. השינויים ב- ES השלישי נגעו בעיקר במרכב ובתא הנוסעים. הוא קיבל מנועים חדשים ועוצמתיים יותר ואבזור יותר עשיר.

דור רביעי

הדור הרביעי של לקסוס ES יוצר בין השנים 2001 ל- 2006, ועבר מתיחת פנים ב- 2003. הדור הרביעי של ES רזה באופן משמעותי, נהיה גבוה יותר וקיבל בסיס גלגלים מוארך. מומחי לקסוס השתמשו בחומרים סופגי רעש חדשים, שכללו וכווננו את מערכת המתלים, וכתוצאה, התנהגות הכביש השתפרה ללא פגיעה ברכות הנסיעה. היצרנים גם לא שכחו להגביר את רמת הבטיחות. למבנה המרכב של לקסוס ES הרביעי קשיחות מוגברת באזור תא הנוסעים ואזורי דפורמציה מיוחדים מקדימה ומאחורה.

לקסוס ES היוקרתי מסמל שאיפה לשלמות. פרטי תא הנוסעים מעוצבים באופן ידני על ידי אומני טאקומי, על נוחות יוצאת מן הכלל של המושבים מהנדסי לקסוס עבדו שלוש שנים, ובידוד הרעשים המעולה נוצר בכדי שהנהג יוכל לחוות את היופי של השקט.

דור חמישי

הדור החמישי של לקסוס ES יוצר בין השנים 2006 ל- 2012, ועבר מתיחת פנים ב- 2009. לקסוס ES החמישי, הבנוי על פלטפורמה של קאמרי החדשה, גדל במימדים – המרכב התרחב ובסיס הגלגלים גדל, וקיבל מראה מחודש – גריל חדש בעל פסים רוחביים נוספים ופנסי הלוגן חדשים, פנסי ערפל נהיו עגולים וגדולים יותר. בפנים, ההגה התחדש בכפתורי שליטה במערכת השמע ובמסך, נוספה מערכת ניווט עם שליטה קולית ועוד מספר רב של חידושים טכניים נוספים. ברמת גימור הבסיסית נכלל גג נפתח, מחשב דרך רב תכליתי ומערכת שמע נהדרת. הדור החמישי של לקסוס ES זכה לרמת סטייל ונוחות גבוהה יותר.

דור שישי

הדור השישי של לקסוס ES יוצר בין השנים 2012 ל- 2018, ועבר מתיחת פנים בשנת 2015. בבסיס ה- ES השישי עומדת הפלטפורמה של הדור הקודם, אשר בעצמו נבנה על בסיס טויוטה קאמרי XV40. במבנה המרכב התבצע שימוש רחב בסוגי פלדות חזקות שונות. הסדאן היוקרתי מצויד במתלים עצמאיים המבוססים על תמוכות מקפרסון מאחורה ומקדימה. לקסוס ES קיבל מראה חיצוני חדש עם שינוי מהותי בחזית ופנסי LED חדשים. עיצוב ה- ES השישי כפוף לפילוסופיית העיצוב של לקסוס "L-Finesse". סימן ההיכר הרשמי של לקסוס הינו הגריל "שעון חול" הגדול בעל מסגרת כרום, הנמצא בין פנסי היום בצורת L. תא הנוסעים של הדור השישי נראה רענן, אופנתי ויקר. לראשונה לשורת המנועים נוספה חטיבת כוח היברידית.

דור שביעי

הדור השביעי של לקסוס ES נמצא בייצור משנת 2018 ועד עתה. לאורך כל חייו, ללקסוס ES הייתה הנעה קדמית בלבד, אך אחרי זמן כה רב המותג היפני החליט להפתיע בגרסת 4X4. מערכת ההנעה הכפולה הושאלה מהסדאן טויוטה Avalon: בה מצמד המסוגל לחבר את הסרן האחורי ולהעביר אליו עד 50% מהמומנט. מעבר לזה – נוספה גרסה חדשה עם חטיבת כוח היברידית.

בכל דגמי לקסוס ES שנת 2019/2020 מותקן דור שני של חבילת הבטיחות Lexus Safety System, ופונקציית תמיכת Apple CarPlay ו- Android Auto הפכה לאופציה בסיסית. בקרת שטחים מתים והתרעה על רכב מתקרב מאחורה נכללות כברירת מחדל.

הסדאן היוקרתי מסמל שאיפה לשלמות. פרטי תא הנוסעים מעוצבים באופן ידני על ידי אומני טאקומי, על נוחות יוצאת מן הכלל של המושבים מהנדסי לקסוס עבדו שלוש שנים, ובידוד הרעשים המעולה נוצר בכדי שהנהג יוכל לחוות את היופי של השקט.