הטנדר פולקסווגן אמארוק יצא בשנת 2010. זהו רכב על בסיס שלדת סולם בתצורת דו-קבינה או קבינה כפולה, המגיע עם מערכת הנעה כפולה או אחורית ומתלי עצמות עצה כפולות מלפנים וקפיצי עלים מאחור. הטנדר מצויד במנועי טורבו בנזין או דיזל. הדור הראשון יוצר עד 2020 ושווק רשמית בישראל עם מנוע טורבו דיזל 2 ליטר בהספק 180 כ"ס והנעה כפולה
פולקסווגן אמארוק. אוהב סלעים
AUTOBOOM

פולקסווגן אמארוק. אוהב סלעים

פולקסווגן אמארוק. אוהב סלעים

הטנדר פולקסווגן אמארוק יצא בשנת 2010. זהו רכב על בסיס שלדת סולם בתצורת דו-קבינה או קבינה כפולה, המגיע עם מערכת הנעה כפולה או אחורית ומתלי עצמות עצה כפולות מלפנים וקפיצי עלים מאחור. הטנדר מצויד במנועי טורבו בנזין או דיזל. הדור הראשון יוצר עד 2020 ושווק רשמית בישראל עם מנוע טורבו דיזל 2 ליטר בהספק 180 כ"ס והנעה כפולה. השם "אמארוק" מתייחס לישות אלוהית בדמות זאב במיתולוגיה של עמי האינואיטים באלסקה, קנדה וגרינלנד. יועצי שיווק טוענים גם כי השם קשור לביטוי "אוהב סלעים" (ama rok) בשפות הרומאניות, מה שמרמז בבירור על יכולות השטח של הרכב.

Ford Ranger 2021. Pickup double-cab, 4 generation.

הדור השני של אמארוק יצא בשנת 2022. מבחינה טכנית, הטנדר זהה לחלוטין לפורד ריינג'ר: היצע יחידות הכוח מורכב ממנועי פורד, מנוע בנזין אחד וארבעה דיזל טורבו בנפח מ-2,0 ליטר עד V6 בנפח 3 ליטר. ניתן לבחור בין הנעה אחורית, הנעה כפולה משתלבת או הנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל אורכי. הילוך הכוח עבר בירושה מפורד, מה שלא נפגש בעבר באף מהגרסאות עם הנעה כפולה. ההבדלים העיקריים בין הטנדר הגרמני לאמריקאי הם בעיצוב החיצוני והפנימי. הדגם מיועד לקונים פרטיים והאבזור הבסיסי שלו הוא עשיר.

דור ראשון

החטיבה המסחרית של פולקסווגן החלה לעבוד על הטנדר בשנת 2005. הפיתוח בוצע ביסודיות רבה: המוצר הסופי הוצג רק ב-7 בינואר 2010. והמאמצים לא היו לשווא: לאחר תחילת הייצור בארגנטינה, פולקסווגן אמארוק החדש הפך לרכב התמיכה הראשי בראלי דקאר 2010, שבו נעשה שימוש ב-45 רכבים אלו.

הטנדר צויד במנועי בנזין ודיזל בנפח 2,0 או 3,0 ליטר. בשנת 2012 הוסיפו תיבה אוטומטית 8 הילוכים מבית ZF ובסוף 2018 יצאה גרסת 3 ליטר V6 TDI חזקה יותר (190/200 קילוואט ו-580Nm). אמארוק הראשון הוצע עם שלושה סוגי הנעה: הנעה אחורית, הנעה כפולה Shiftable 4Motion והנעה כפולה קבועה 4Motion. מערכת ההנעה הכפולה Shiftable יכלה להחליף את ההנעה בין הסרנים והמערכת הקבועה חילקה את המומנט דרך דיפרנציאל טורסן ביחס של 40:60 לטובת הסרן האחורי. הטנדר צויד בבקרת יציבות אלקטרונית (ESC), מערכת נגד נעילת גלגלים (ABS), סיוע בבלימה ובקרת נדנוד נגרר.

עדכון שנת 2016

לאחר העדכון, פולקסווגן אמארוק 2016/2017 צויד בפגושים וגריל חדשים. להיצע המנועים הצטרף V6 חדש שהותקן במקום מנוע ה-2 ליטר, מה שהפך את הדגם לתחרותי יותר והגביר את כושר ההעמסה שלו: על הטנדר ניתן להעמיס מטען במשקל של טון, במקום 935 ק"ג, וכושר הגרירה המרבי גדל מ-3,2 ל-3,5 טון.

אם הייתם זקוקים לטנדר בינוני, מה הייתם קונים?
13 קולות