מתיחת פנים במשפחת המיניוואנים של סטלנטיס: פיג'ו פרטנר וריפטר, סיטרואן ברלינגו, אופל קומבו ופיאט דובלו עוברים לשנת דגם 2024
משפחת המיניוואנים הקומפקטיים להובלת נוסעים של סטלנטיס כוללת את פיג'ו פרטנר וריפטר, סיטרואן ברלינגו, אופל קומבו ופיאט דובלו. אמנם במקרה של פיאט מדובר בדגם טרי יחסית (שנת 2022), אך שאר הדגמים עודכנו לאחרונה ב-2018. לכן הגיע הזמן לערוך מתיחת פנים: כל המיניוואנים עברו לשנת דגם 2024.
הגרסאות המסחריות של דגמים אלו עודכנו באוקטובר 2023: הם קיבלו חרטום חדש, אך הצדדים והחלק האחורי נותרו ללא שינוים
מיניוואנים אירופיים קומפקטיים עוברים זמנים קשים. המכירות שלהם בעולם הישן יורדות באופן קבוע. אבל, למען ההגינות, נזכיר שבתחילת 2022 גרסאות הנוסעים של פיג'ו פרטנר, פיג'ו ריפטר, סיטרואן ברלינגו ואופל קומבו לייף איבדו את מנועי הבעירה הפנימית וכעת מצוידים במנועים חשמליים ברוב שווקי אירופה. לפיאט דובלו גם יש גרסה חשמלית, שאגב, מוצעת בישראל.
לכן, מתיחת הפנים נועדה, בין היתר, לעורר עניין בדגמים החשמליים הלא זולים. כל נציגי משפחת הוואנים זכו לעיצוב מרוענן, לפונקציות ואופציות מודרניות חדשות ולרשימת עוזרים אלקטרוניים מורחבת. כל המיניוואנים להובלת נוסעים מוצעים כמקודם בשתי אפשרויות אורך: 4,40 מ' או 4,75 מ'. בשני המקרים זמינות גרסאות 7 מושבים.
המיניוואנים המעודכנים יושקו באירופה בחודשים הקרובים. המחירים אינם ידועים כרגע.
פיג'ו פרטנר ופיג'ו ריפטר
פיג'ו פרטנר/ריפטר שנת 2024 החדש קיבל פנסים בעיצוב שונה עם שלושה "טפרי" לד בכל אחד. שוכללו הפגוש והגריל, שכעת עליו ממוקם הלוגו החדש של המותג.
סיטרואן ברלינגו וג'אמפי
סיטרואן ברלינגו וג'אמפי שנת 2024 קיבלו סמלים חדשים. כמובן, השברון הכפול נשמר: סגנון הלוגו, שנוצר בהשראת גלגל שיניים בעל צורת חצים (שברונים), הומצא על-ידי אנדרה סיטרואן עצמו והיה בשימוש לאורך כל ההיסטוריה של החברה הצרפתית. אבל הלוגו עצמו הפך להרבה יותר פשוט. במקום יחידות תאורה דו-קומתיות, הופיעו פנסים חדשים בעלי "שפם" נמוך יותר, כמו בסיטרואן C3 המעודכן.
אופל קומבו לייף
אופל קומבו לייף 2024 קיבל חרטום חדש בסגנון המקורי Vizor: פנסים וגריל משולבים ליחידה אחת. הפס האחיד מזכיר מגן שמש של קסדה.
פיאט דובלו
פיאט דובלו שנת 2024 אמנם קיבל פנסים ופגושים אחרים, אך הסגנון הכללי נותר כמעט זהה.
חלל פנימי
עד כה הוצגו רק תאי הנוסעים של סיטרואן ברלינגו וג'אמפי. אבל, ככל הנראה, שיפורים דומים יופיעו גם בשאר הדגמים. כבר ידוע שלכל המיניוואנים המעודכנים תהיה מולטימדיה חדשה עם מסך מוגדל ל-10 אינץ' (בעבר היה 8), שקיבלה אפשרות עדכון OTA, תפעול קולי משופר ותמיכת Apple CarPlay ו-Android Auto.
הופיעו שני שקעי USB-C, שקע USB-A נוסף ושקע 230V שגרתי. רשימת מערכות העזר האופציונליות הורחבה: כעת זמינות בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמה אחורית ברזולוציה גבוהה.
מערכות הנעה
כל המיניוואנים ממשפחה זו עדיין מצוידים במנוע חשמלי אחד המפיק 136 כ"ס ובסוללת ליתיום-יון בקיבולת 50 קוט"ש. אבל אלגוריתמי ניהול מערכת החשמל שוכללו וכן הופיעה משאבת חום, המאפשרת לחסוך בחשמל בזמן חימום תא הנוסעים. בשל כך הוצלח להגדיל את טווח הנסיעה בכמעט 40 ק"מ – ל-320 ק"מ, לפי WLTP.
ניתן לבחור רמת בלימה רגנרטיבית (יש 3) באמצעות פקדים מאחורי ההגה. המטענים הם זהים. טעינת DC בהספק עד 100 קילוואט תמלא את הסוללה ל-80% תוך 32 דקות; מטען AV ביתי בהספק 11 קילוואט יבצע טעינה מלאה תוך 5 שעות.