ביוני 2023 הוצג הדור השביעי החדש של מיצובישי קולט. הפופולריות של הדגם במאה ה-21 כמעט דעכה לחלוטין, ורק בטייוואן שרדה אוכלוסיית הגרסאות קולט פלוס במרכב סטיישן. התחייה בשוק האירופי, שאין לו חשיבות רבה עבור היצרנית היפנית, התקיימה באמצעות ריביידג'ינג (rebadging) במסגרת הברית רנו-ניסאן-מיצובישי. צר לנו לאכזב את מעריצ
מיצובישי קולט. דור 7 שנת 2023
AUTOBOOM

מיצובישי קולט. דור 7 שנת 2023

מיצובישי קולט. דור 7 שנת 2023

ביוני 2023 הוצג הדור השביעי החדש של מיצובישי קולט. הפופולריות של הדגם במאה ה-21 כמעט דעכה לחלוטין, ורק בטייוואן שרדה אוכלוסיית הגרסאות קולט פלוס במרכב סטיישן. התחייה בשוק האירופי, שאין לו חשיבות רבה עבור היצרנית היפנית, התקיימה באמצעות ריביידג'ינג (rebadging) במסגרת הברית רנו-ניסאן-מיצובישי. צר לנו לאכזב את מעריצי "שלושת היהלומים", אבל קולט החדש הוא למעשה רנו קליאו בעיצוב קצת שונה, מיצובישי פשוט העתיקה את אחד מרבי המכר המקומיים, מה שבהחלט הגיוני. לכן, קולט החדש יורכב במפעל של רנו בטורקיה. בואו נחפש את ההבדלים בדגם ה"חדש".

מיצובישי השיקה את הקולט הראשון שלה בשנת 1962, ועם הזמן הוא גדל למשפחת דגמים מגוונת. בתקופות שונות המכונית העירונית הקומפקטית נמכרה בתצורות סדאן, סטיישן ופאסטבק, אבל המרכב הראשי תמיד היה האצ'בק. בשנת 2012, בדור השישי, הסתיים ייצור הדגם.

היסטוריה

עיצוב חיצוני

ה"פסאודו-מיצובישי" החדשה מאוד דומה לגרסה המעודכנת של רנו קליאו. קולט קיבל גריל ופגוש קדמי שונים וכן סמלי מיצובישי. מכסה המנוע הוא זהה, שכן לשני החברות לוגו עם זווית חדה בחלק העליון: במקום המעוין הגדול של רנו, כעת יש שלושה מעוינים קטנים המחוברים אחד לשני. מהצד שני הרכבים זהים לחלוטין, כולל החישוקים. מאחור, נראית מעט מגוחכת המצלמה המבודדת הבולטת באמצע מכסה תא המטען: לא הוצלח ליידד אותה עם ה"יהלומים", לכן שם המותג מופיע ככיתוב מתחתיה, כפי שאופנתי עכשיו.

רנו קליאו 2023. מיני 5 דלתות, דור 5, שדרוג.

הדור החמישי של רנו קליאו הוא רכב די סימפטי. בספטמבר 2023 לשוק תצא הגרסה המעודכנת.

להזכירכם

חלל פנימי ואבזור

מיצובישי קולט ‏2023. מושבים קדמיים. מיני 5 דלתות, 7 דור

לפי אותו עיקרון, תא הנוסעים החדש של מיצובישי נלקח מדגם המקור הצרפתי. ההבדלים היחידים הם ההגה, או ליתר הדיוק, רק חלקו המרכזי וריפוד המושבים. הטריקולור הצרפתי נעלם, אך השמש האדומה היפנית לא הופיעה במקומו.

מיצובישי קולט ‏2023. קונסולת הילוכים מרכזית. מיני 5 דלתות, 7 דור

מוצעות 4 רמות גימור – Inform, Invite, Intense ו-Instyle, המוכרות לבעלי מיצובישי. מפרט האבזור זהה לחלוטין לזה של קליאו: לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7,0 או "10, מסך מערכת מדיה בגודל "7,0 או "9,3. האבזור הסטנדרטי בכל הגרסאות כולל מערכות בקרת בלימה אוטומטית ובקרת נתיב, בתור אופציה מוצעת בקרת שיוט אדפטיבית.

מערכת הנעה

מיצובישי קולט ‏2023. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 7 דור

מיצובישי קולט שנת 2023/2024 תגיע עם שלושה מנועים (מבחר הרבה יותר צנוע בהשוואה לקליאו). גרסת הכניסה – מנוע אטמוספרי 3 צילינדרים 1,0 ליטר המפיק 67 כ"ס בשילוב עם תיבת 5 הילוכים ידנית. יש אפשרות דינמית יותר: מנוע טורבו 1,0 ליטר 91 כ"ס ותיבת 6 הילוכים ידנית. המעניינת ביותר היא ההיברידית, העתק של קליאו E-Tech, הנקרא קולט HEV. יחידת הכוח מבוססת על מנוע בנזין בנפח 1,6 ליטר 94 כ"ס בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 69 כ"ס, גיר רובוטי וסוללה בקיבולת 1,2 קוט"ש, ההספק הכולל הוא 145 כ"ס. בגרסה זו ניתן להתחיל תנועה ללא שימוש במנוע הבנזין.

המחירים של ה"תאומים" בערך זהים. מה תעדיפו?
19 קולות