Lexus LS – סדאן גדול מקטגוריית הפאר (F) מאת המותג Lexus – חטיבת רכבי היוקרה של יצרנית הרכב Toyota Motor Corporation, הנמצא בייצור מאז שנת 1989. בכל דגמי LS מותקנים מנועי V8 ומערכת הנעה אחורית או כפולה, בנוסף קיימים דגמים עם בסיס גלגלים מוארך וגרסאות היברידיות. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור החמישי ש
לקסוס LS 2017. מרכב, צורה. סדאן, 5 דור
AUTOBOOM

לקסוס LS. אלגנטיות, דינאמיקה, נוחות.

לקסוס LS 2017. מרכב, צורה. סדאן, 5 דור
עדכון:

בקיץ 2020 ביפן התקיימה הופעת הבכורה של הגרסה המעודכנת לסדאן.

Lexus LS – סדאן גדול מקטגוריית הפאר (F) מאת המותג Lexus – חטיבת רכבי היוקרה של יצרנית הרכב Toyota Motor Corporation, הנמצא בייצור מאז שנת 1989. בכל דגמי LS מותקנים מנועי V8 ומערכת הנעה אחורית או כפולה, בנוסף קיימים דגמים עם בסיס גלגלים מוארך וגרסאות היברידיות. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור החמישי של הסדאן לקסוס LS בדגם שנת 2017.

ראשי התיבות "LS" מתפרשות כ-"Luxury Sedan" – סדאן פאר. לקסוס LS – ספינת הדגל של חברת לקסוס. על העיצוב והפיתוח של דגם LS הלכו 5 שנים ויותר ממיליארד דולר. סדאן LS נחשב לרכב הראשון אשר בייצורו השתמשו בריתוך לייזר. שימוש בטכנולוגיה זו אפשר להגביר את רמת קשיחות המרכב ולהפחית את מספר התפרים. השווקים בהם הלקסוס LS מבוקש ביותר הם יפן וארה"ב. באמריקה, ב- 15 שנים הראשונות אחרי הופעת הבכורה של ה- LS בשוק, הוא נחשב לרכב הנמכר ביותר בקטגוריה.

דור ראשון

הדור הראשון של לקסוס LS יוצר בין השנים 1989 ל- 1994. מהנדסי טויוטה הציבו מטרה ליצור מכונית חדשה לגמרי עם עיצוב חדשני, ללא שימוש בפלטפורמות מוכנות של החברה ולהביס את המתחרים האירופאים והאמריקאים מבחינת אווירודינאמיקה, בידוד רעשים, מהירות מרבית ויעילות צריכת דלק. בפיתוח הפרויקט השתתפו 60 מעצבים ו- 1400 מהנדסים, שחולקו ל- 24 קבוצות, 2300 טכנאים ויותר מ- 200 עובדים, אשר בנו קרוב ל- 450 אבות טיפוס של הדגם ו- 900 של המנוע, שעברו כ- 2,7 מיליון ק"מ של ניסויים בכבישים החורפיים של אירופה, במדברי אריזונה, אוסטרליה וערב הסעודית, ובכבישים מהירים של ארה"ב.

ראשי התיבות "LS" מתפרשות כ-"Luxury Sedan" – סדאן פאר. לקסוס LS – ספינת הדגל של חברת לקסוס. על העיצוב והפיתוח של דגם LS הלכו 5 שנים ויותר ממיליארד דולר.

כתוצאה, הסדאן לקסוס LS כלל בתוכו את כל הפתרונות הכי מתקדמים של קונצרן טויוטה, התחל מחטיבת הכוח ועד לאלמנטים של נוחות. בהשוואה למתחריו, לקסוס LS הראשון קיבל בידוד רעשים טוב יותר, מהירות מרבית גבוהה יותר ומקדם גרר ומשקל נמוכים יותר. כמעט מיד אחרי הופעתו של הלקסוס LS בשוק הוא זכה לתואר מכונית השנה ביפן.

דור שני

הדור השני של לקסוס LS יוצר בין השנים 1994 ל- 2000. בדגם LS השני חודשו 90% מהמרכיבים. הוא שמר על אורכו אך ירד במשקל וקיבל בסיס גלגלים גדול יותר, ובהתאם, תא נוסעים מרווח יותר. המרכב נהיה אווירודינאמי יותר, בזמן שהצללית הכללית של ה- LS המקורי נשמרה. בנוסף לכך, הדור השני קיבל בידוד רעשים משופר, מבנה מרכב מחוזק, מערכת מתלים משוכללת ובלמים טובים יותר.

דור שלישי

הדור השלישי של לקסוס LS יוצר בין השנים 2000 ל- 2006, ועבר מתיחת פנים ב- 2003. לקסוס LS השלישי זכה לעיצוב מרכב חדש, תא נוסעים חדש ולמספר רב של שכלולים טכנולוגיים. הדור השלישי של הסדאן נהיה הלקסוס הראשון בשוק האמריקאי אשר כלל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, בה חיישני לידאר (המודדים מרחק) הפעילו ישירות את הבלמים בכדי להפחית את המהירות. המרכב שלו נהיה אווירודינאמי עוד יותר. מרווח תא הנוסעים ונפח תא המטען הוגדלו הודות לבסיס גלגלים גדול יותר. בהשוואה לדורות הקודמים, הדור השלישי של LS הגיע עם מספר גדול יותר של גרסאות ורמות גימור.

דור רביעי

הדור הרביעי של לקסוס LS יוצר בין השנים 2006 ל- 2017 ועבר מתיחת פנים ב- 2012. לאחר היציאה לאור של דור זה, LS זכה לתואר "מכונית השנה" ביפן בפעם השנייה. הדור הרביעי של LS לראשונה קיבל מערכת מתלים אדפטיביים, ומערכת סיוע בחנייה הראשונה מסוגה לאותה תקופה בארה"ב, אשר לא הייתה זמינה ליצרני רכב אחרים. דגם זה נבנה על פלטפורמה חדשה לגמרי וקיבל שתי גרסאות – עם בסיס גלגלים רגיל ומוארך. גרסה היברידית חדשה – LS 600h L – הוצגה בתצוגת רכב בינלאומית בניו-יורק באפריל 2006. ובשנת 2008 הופיעה גרסה בעלת הנעה כפולה.

דור חמישי

הדור החמישי של לקסוס LS נמצא בייצור מאז שנת 2017 ועד עתה. נציג קטגוריית הפאר קיבל עיצוב עתידני ומפרט טכני מכובד. הדור החמישי נהיה ארוך ונמוך יותר בהשוואה לדור הקודם, וגם קל יותר ב- 90 ק"ג. החזות מעוצבת בסגנון עתידני, לתא הנוסעים נוסף אבזור חדשני, והמנוע הקודם הוחלף במנוע V6 חדש בנפח 3,5 ליטר, המצויד בתיבת 10 הילוכים אוטומטית. הודות למנוע החדש, LS500 מזנק מאפס למאה קמ"ש ב- 4,9 שניות.

כל דור חדש של הלקסוס LS שואף לעוד יותר פאר, איכות, דינאמיקה ובטיחות. והחדש ביותר ביניהם מציג עיצוב מאוד אקספרסיבי במקביל עם ביצועים יוצאים מן הכלל.

ההופעה של לקסוס LS החדש מעוצבת תוך התחשבות בטרנדים האחרונים, ומבוססת על שפת העיצוב הכללית החדשה של לקסוס. קווי מרכב אתלטיים מדגישים את הספורטיביות והמרץ של הרכב. החזית מצוידת בגריל עצום ובפנסים אגרסיביים. החלק האחורי של הרכב קיבל עיצוב אופנתי ובולט ותאורת היי-טק. לגימור הפנימי של הלקסוס LS שנת 2020 משתמשים אך ורק בחומרים איכותיים ביותר. את נוחות הנוסעים והנהג מספק לא רק בידוד רעשים מצוין הודות למבנה האיכותי, אלה גם מערכת דיכוי רעשים מיוחדת. בחלק העליון של הפאנל הקדמי מותקן צג 12,3 אינץ' של מערכת המולטימדיה החדשה, אשר כבר הוכיחה את עצמה בדור האחרון של RX.

כל דור חדש של הלקסוס LS שואף לעוד יותר פאר, איכות, דינאמיקה ובטיחות. והחדש ביותר ביניהם – הלקסוס LS החמישי – מציג עיצוב מאוד אקספרסיבי במקביל עם ביצועים יוצאים מן הכלל. החזות המהפנטת והדינאמית של ה- LS מרשימה לא פחות מהמפרט הטכני וההתחשבות הרבה בנהג. הודות לאבזור העדכני והמשוכלל, ספינת הדגל המפוארת יכולה להשוויץ בדינאמיקה מדהימה ביחד עם אלגנטיות ונחות יוצאת מן הכלל.