קופה לקסוס RC – רכב ספורטיבי קומפקטי, אחיו הדו-דלתי של סדאן IS. נמצא בייצור משנת 2013. Lexus הוא מותג צעיר יחסית. ובדור השלישי של סדאן IS, שהיא מכונית מסוגננת וקומפקטית המכוונת לקהל הצעיר, היצרנית החליטה להוסיף להיצע דגם קופה. מה שמעניין, הגרסה הדו-דלתית יצאה רחבה וארוכה יותר מסדאן. הדגם ירש את העיצוב המעודן בעל תווי
לקסוס RC ‏2018. מרכב, צורה. קופה, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

לקסוס RC. רכב קופה לא פרקטי במיוחד, אך כן יפהפה

לקסוס RC ‏2018. מרכב, צורה. קופה, 1 דור, שדרוג

קופה לקסוס RC – רכב ספורטיבי קומפקטי, אחיו הדו-דלתי של סדאן IS. נמצא בייצור משנת 2013. Lexus הוא מותג צעיר יחסית. ובדור השלישי של סדאן IS, שהיא מכונית מסוגננת וקומפקטית המכוונת לקהל הצעיר, היצרנית החליטה להוסיף להיצע דגם קופה. מה שמעניין, הגרסה הדו-דלתית יצאה רחבה וארוכה יותר מסדאן. הדגם ירש את העיצוב המעודן בעל תווים ספורטיביים מובהקים, את ההנעה האחורית ואת יחידות הכוח: מנועי 2,5 ו-3,5 ליטר, וכן הגרסה היברידית. הקופה לא משווק בישראל. אמנם, בארה"ב ואירופה הוא די מוערך.

לקסוס RC פותח תחת הנהלת המהנדסים המובילים של לקסוס, שקודם לכן לקחו חלק ביצירת מכונית העל LFA ונבחן במסלול נורבורגרינג. הודות לבסיס הגלגלים הקצר ולשאסי הנוקשה במיוחד, המכונית מעניקה חוויות נהיגה בלתי נשכחות. אווירודינמיקה שהגיעה מעולם הספורט המוטורי מספקת התנהגות כביש יוצאת מן הכלל. אופיה הדינמי של המכונית מודגש על-ידי עיצוב חיצוני בולט, עם גריל שעון החול האופייני – הרחב ביותר מבין כל דגמי Lexus.

דור ראשון

לראשונה הדגם נחשף לציבור בתור מכונית קונספט Lexus LF-CC בסוף ספטמבר 2012 בבירת האופנה והיופי, פריז. שם גם הוכרז שהרכב יהיה היברידי. באמצע נובמבר 2013 הקופה הסדרתי הוצג בתצוגת הרכב של טוקיו. מסתבר שהיפנים, בפדנטיות האופיינית להם, לא סתם הסירו את הדלתות מה-IS. מסדאן המקור הם השאילו רק את החלק האחורי, החלק האמצעי נלקח מהקופה-בריולט IS C בגלל הקשיחות הגבוהה המושגת בזכות ספי הדלת הגבוהים. ואת החלק הקדמי הוא קיבל מסדאן הגדול GS – מאחר ונדרש מרחב פנוי מסביב ל-V8 – הלב של גרסת RC F הספורטיבית. וכך התקבל הקופה לקסוס RC.

בלקסוס RC הראשון הותקן אחד משני מנועי בנזין הבאים: 2,5 ליטר 4 צילינדרים (בגרסה ההיברידית) או 3,5 ליטר V6. בהיבריד הותקן גיר רציף, בדגם הבנזין – 8 הילוכים אוטומטי. קיימת גם גרסת 2 ליטר טורבו. הרכבים הצטיידו בהגה כוח חשמלי, במתלי עצמות עצה כפולות מקדימה ובמערך רב חיבורי מאחור.

מתיחת פנים 2017/2018

בשנת 2017 לקסוס RC עבר מודרניזציה. קומפלקס הבטיחות +Lexus Safety System (בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב, אור גבוה אוטומטי ומערכת בלימה אוטונומית) החל להיכלל ברמת גימור הבסיסית. בגרסאות הבכירות מסך המולטימדיה גדל ל-10,3 אינץ'. המנועים נהיו מעט יותר עוצמתיים: לדגם הנעה כפולה RC 300 AWD הספק מכובד של 264 כ"ס, ו-RC 350 בעל הנעה על הסרן האחורי או על שניהם – 315 כ"ס.

באוגוסט 2018 לקסוס הציגה לעולם את הקופה המעודכן. לקסוס RC שנת 2018/2019 נעשה דומה לקופה הגדול יותר LC – הדגם היקר ביותר בהיצע לאותה תקופה. שופר חלל הפנים, כווננו המתלים, שאר המכלולים נותרו ללא שינוי. לקסוס RC החדש הוכתר בתואר "מכונית השנה 2019" ברוסיה, הוא ניצח בקטגוריית "קופה" בהתבסס על תוצאות ההצבעה של יותר ממיליון איש מכל רחבי רוסיה.

בשנת 2020 הושקה המהדורה המיוחדת המפוארת לקסוס RC Black Line Edition שכבר נמכרת בשוק הצפון-אמריקאי. בין מאפיינים ייחודיים – שני צבעי מרכב לבחירה - אפור עננים או לבן בוהק (Ultra White או Cloudburst Gray), ג'נטים R19 וגימור קצוות אגזוז בצבע שחור, גימור פנימי מיוחד. חבילת Black Line זמינה עבור דגמי RC 300 ו-RC 350. תא הנוסעים של גרסת Black Line נבדל בגימור עץ מילה על ההגה, ריפוד מושבים מעור שחור מלאכותי עם קווי תפירה אפורים. בסך הכל תוכנן לייצר 350 קופה ממהדורה זו.

האם דגמי קופה של לקסוס מוצאים חן בעינכם?
11 קולות