יצרנית הרכב Lynk&Co נוסדה בשנת 2016 על-ידי התאגיד הסיני ג'ילי והחברה השוודית וולוו. כיום הנכסים שלה כוללות דגם מוצלח בעל צורת מרכב סדאן וחמישה קרוסאוברים שונים. נכון לקיץ של 2022, היקף המכירות הכולל של Lynk&Co עלה על 700 אלף יחידות. אכן, המותג נוסד תחת חסותו של התאגיד הסיני, אבל מבחינה רשמית הוא נחשב אירופי, כי הו
לינק אנד קו. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

Lynk&Co. כשג’ילי פגשה את וולוו

לינק אנד קו. מרכב, צורה.

יצרנית הרכב Lynk&Co נוסדה בשנת 2016 על-ידי התאגיד הסיני ג'ילי והחברה השוודית וולוו. כיום הנכסים שלה כוללות דגם מוצלח בעל צורת מרכב סדאן וחמישה קרוסאוברים שונים. נכון לקיץ של 2022, היקף המכירות הכולל של Lynk&Co עלה על 700 אלף יחידות. אכן, המותג נוסד תחת חסותו של התאגיד הסיני, אבל מבחינה רשמית הוא נחשב אירופי, כי הוא רשום בשוודיה. באירופה בינתיים מוצע רק דגם Lynk&Co 01 שזמין בשירותי רכב שיתופי או במנוי. Lynk&Co הוא תוצר של שיתוף פעולה, אפילו בשם המותג בצפון השותפות בין אירופה לאסיה: "Lynk" היא גרסה של המילה "link" (קישור אינטרנטי) והפירוש של "Co" הוא "קונטרסטי" (ניגודי), "שיתוף פעולה" ו-"קול" (מגניב). כלומר, זורקים לנו קישור ליצירה משותפת מגניבה, גם אם מלאת ניגודים. אבל זה הכל! Lynk&Co משווקת את מוצריה דרך חנויות האינטרנט ונקודות במרכזי הקניות, המכוניות מופצות דרך מערכת מנויים חודשיים. ברור שקהל היעד של המותג הוא הדור הצעיר. זה מה שקורה כשג’ילי פגשה את וולוו.

ייחודיות המותג

למותג יש מאפיין ייחודי שמבדיל בינו לבין מאחרים: Lynk&Co משווקת את הרכבים שלה דרך חנויות אינטרנט או נקודות בקניונים, בעוד שהרכב מגיע לקונה כבר ביום ההזמנה. בחברה מאמינים כי אלו הן הדרישות של שוק הניידות ואורח החיים המודרני. ההתרחקות מרשת הסכוניות המסורתית מסייעת להיכנס לשוק במהירות. לצרכי התחזוקה Lynk&Co משתמשת ברשת מוסכים מפותחת של וולוו הפועלת בכל רחבי העולם.

Volvo logo
לצרכי התחזוקה Lynk&Co משתמשת ברשת מוסכים מפותחת של וולוו הפועלת בכל רחבי העולם.

באירופה בינתיים מוצע רק הדגם Lynk&Co 01 הזמין בשירותי רכב שיתופי או במנוי

Lynkco logo
Lynk & Co. מותג הרכב הסיני-השוודי הנמצא בבעלות Geely Automobile Holdings. המותג נוסד בגטבורג, שוודיה בשנת 2016 ומתמקד בדיגיטליזציה, במודלים מסחריים חדשניים ופונה לקהל הצעיר.

הרכבים לא רק נמכרים, אלא גם גדושים במערכת מנויים חודשיים. תמורת 500 יורו בחודש ניתן לקבל את כל הרכב ולשלם רק על הדלק והשטיפה, בעוד שהביטוח, התחזוקה והצמיגים כבר כלולים בדמי המנוי. בכל מכונית יש כפתור "share", כלומר "שיתוף", המאפשר להשאיל את הרכב בתשלום. האפליקציה בסמארטפון מחליפה את המפתח. באופן טבעי, כל הרכבים תמיד מחוברים לאינטרנט.

קו הדגמים

הדגם הראשון בהיצע הוא קרוסאובר Lynk&Co 01. שמייצג כעת את המותג באירופה. כבר בשנה הראשונה בשוק החברה הצליחה למכור מעל 120 אלף רכבים. אחריו הגיע הקרוס-האצ'בק הקומפקטי 02, אחרי כן 03 הקומפקטי במרכב סדאן והסקוטר החשמלי 04. בשנת 2019 יצא הקרוסאובר הקומפקטי בעל מרכב בצורת קופה שבוסס על 01, בשנת 2021 לקו הדגמים הצטרפה 06 סאב-הקומפקטית. באותה שנה לחברה היו כבר 220 חנויות ברחבי סין. ב-2021 הופיע תצלום של קרוסאובר עם 7 מקומות, הדגם העדכני ביותר להיום הוא ה-SUV הגדול Lynk&Co 09 שחולק פלטפורמה עם וולוו XC90.

Lynk&Co 01

הקרוסאובר הקומפקטי Lynk&Co 01 עם מרכב באורך 4,541 מ"מ מבוסס על הפלטפורמה הקומפקטית CMA שאותה הוא חולק עם וולוו XC40 ו-V40. היא פותחה בגטבורג על-ידי המומחים מהמיזם המשותף CEVT (China Euro Vehicle Technology) שנמצא בבעלות שווה של וולוו וג'ילי. כאן, בגטבורג, פיתחו את עיצוב הרכב והעניקו לו תווים מהסגנונות האירופאי והאסיאתי. בשנת 2020 התחיל שיווק הדגם באירופה. בוצע עדכון על מנת להתאים את הקרוסאובר לשוק החדש: הוא קיבל פגושים וגריל בעיצוב חדש, תא נוסעים משוכלל, חומרי גימור המתאימים יותר לאירופה ומערכות בטיחות מתקדמת.

הדגם מוצע באירופה אך ורק בגרסאות היברידיות עם הנעה קדמית. הגרסה הבסיסית – HEV עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1,5 ליטר (140 כ"ס) בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם מנוע חשמלי מובנה המפיק 54 כ"ס. לסוללת הליתיום-יון הקטנה קיבולת של 1,8 קוט"ש. הקרוסאובר הנטען עם לוחית PHEV, בניגוד לדגם המקביל, מסוגל לנוע במצב חשמלי לחלוטין (עד 70 ק"מ לפי מחזור WLTP). מנוע השריפה מגיע עם הספק של 180 כ"ס, המנוע החשמלי מפיק 81 כ"ס. קיבולת הסוללה – 17,6 קוט"ש. מוצעים שני צבעי מרכב, כחול ושחור ורמת גימור אחת בלבד, אבל עשירה במיוחד. בשנת 2022 הרכב עבר מתיחת פנים, קיבל מפרט מעודכן והפך לחסכוני יותר.

Lynk&Co 02

דגם 02 הוא קרוס-האצ'בק באורך 4,4 מ' עם בסיס גלגלים של 2,7 מ'. תא הנוסעים של הדגם מאובזר היטב: לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה גדול המופנה לנהג, שימוש באינטרנט ומבחר רחב של חומרי גימור. הרכב מגיע בכמה רמות גימור. הגרסה הבכירה כוללת ריפוד עור, מושבים חשמליים מלפנים, בקרת אקלים מפוצלת, מערכות בטיחות כמו בקרת שיוט אדפטיבית מערכת בלימה אוטונומית.

הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע טורבו בנזין 1,5 ליטר (156 כ"ס) בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ידנית, בגרסה הבאה מוצעת תיבת 7 הילוכים רובוטית בתור אופציה; המכונית עם מנוע בהספק מוגבר של 180 כ"ס מצוידת בתיבה רובוטית בלבד והגרסה הבכירה קיבלה מנוע 2 ליטר המפיק 190 כ"ס. המכונית מבוססת על פלטפורמת Volvo CMA, לכן ההנעה היא קדמית.

Lynk&Co 03

דגם 03 היא מכונית קומפקטית בצורת מרכב סדאן עם אורך של 4,6 מ' המבוססת על פלטפורמת CMA. המכונית מצוידת במנוע טורבו 3 צילינדרים 1,5 ליטר או 2 ליטר בגרסאות הבכירות. מוצעות תיבת הילוכים ידנית או 7 הילוכים רובוטית. ישנה גרסה היברידית המצוידת במנוע 180 כ"ס ובמנוע חשמלי. בשנת 2021 להיצע הצטרפה גרסה ספורטיבית עם מנוע טורבו 2 ליטר המפיק 254 כ"ס ו-350Nm. ל"חיה" כזאת העניקו תיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית Aisin והנעה כפולה. זמן האצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 5,9 שניות.

Lynk&Co 05

דגם 05 יצא בסוף שנת 2019. זהו קרוסאובר עם מרכב בסגנון קופה שבמשך זמן מה היה נחושב הדגם היקר ביותר של המותג. בדומה לשאר הרכבים של Lynk&Co, הקרוסאובר הקומפקטי מבוסס על פלטפורמת CMA. אורך המרכב שלו הוא 4,592 מ"מ, מה שגדול ב-80 מ"מ מ-Lynk&Co 01 ובסיס הגלגלים שלהם זהה. מבחינה חיצונית, בנוסף לצללית, 05 נבדל מהדגם המקביל בעיצוב שונה של הגריל, הפגושים, באורות היום עם פנסי הלד הצרים, ביחידות תאורה אחרות ובגלגלים גדולים יותר בקוטר R20.

הרכב מגיע עם תא נוסעים מקורי עם מערכת מולטימדיה חדשה, מפרט האבזור כולל: גג פנורמי, תצוגה עילית, טעינה אלחוטית ועוד. הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע 1,5 ליטר (180 כ"ס), בגרסה המתקדמת מותקן מנוע 2 ליטר (190 כ"ס). הדגם העוצמתי ביותר (נכון לתחילת המכירות) הוצע עם מנוע טורבו 2 ליטר בהספק 254 כ"ס. מאוחר יותר להיצע הצטרף היבריד PHEV עם יחידת כוח בהספק כולל של 262 כ"ס. בשנת 2021 יצאה גרסת +05 עם מנוע המפיק 265 כ"ס ו-380Nm בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית של Aisin.

Lynk&Co 06

דגם 06 הגיע לסוכנויות בספטמבר 2020. כיום מדובר במכונית הקטנה ביותר של המותג, עם מרכב באורך של 4340 מ"מ בלבד. זהו גם הדגם הראשון שנוצר על בסיס פלטפורמת BMA הקומפקטית של חברת האם Geely. ההנעה היא קדמית בלבד, בסרן האחורי מותקנת קורת פיתול. בהתחלה 06 נמכרה עם מנוע טורבו בנזין יחיד בנפח 1,5 ליטר (3 צילינדרים, 177 כ"ס, 265Nm) בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטת המשלבת הילוך מראש. מאוחר יותר היצרנית הציגה גרסה היברידית נטענת עם יחידת כוח על בסיס מנוע טורבו 1,5 ליטר ומנוע חשמלי בהספק 81 כ"ס המפיקה 190 כ"ס.

Lynk&Co 09

09 הוא הדגם העדכני ביותר של Lynk&Co (נכון לנובמבר 2022) והרכב הראשון על בסיס פלטפורמת SPA המודולרית הגדולה (Scalable Product Architecture) שנתנה כבר חיים לדגמי וולוו מסדרות 60 ו-90, כולל ספינת הדגל בקו רכבי השטח XC90. הרכב הופיע בסוף 2021. הקרוסאובר עם 3 שורות ו-6 מקומות הוא גדול, אפילו יותר ממקבילו השוודי: אורך 5,042 מ"מ, רוחב 1,977 מ"מ, גובה 1,780 מ"מ. מפרט האבזור שלו עשיר: שפע של מסכים, מושבים בריפוד עור נאפה, מושבים קדמיים עם אוורור, חימום הגה, מטהר אוויר, מערכת שמע Bose בת 14 רמקולים ועוד. מכלול המערכות האלקטרוניות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקצית מניעת סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים.

הרכב מוצע עם שלוש יחידות כוח לבחירה. הגרסה הבסיסית קיבלה מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר המפיק 252 כ"ס.סטרטר-גנרטור 48 וולט ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. ההנעה הכפולה היא משתלבת, עם מצמד בסרן האחורי. קיימים גם היברידים עם מנוע בנזין 2 ליטר מלפנים ומנוע חשמלי בסרן האחורי. מאוחר יותר הופיע היבריד פלאג-אין EM-P. למנוע בנפח 2 ליטר מתווסף מנוע-גנרטור (82 כ"ס) ומנוע חשמלי המפיק 177 ​​כ"ס ו-309Nm. בסרן האחורי מותקן מנוע משלו בהספק 136 כ"ס ו-320Nm. המערכת פועלת גם לפי טכנולוגיה טורית וגם במצב מקביל. הרכב מסוגל לנוע במצב חשמלי לחלוטין, כאשר מנוע הבנזין משמש כגנרטור עבור הסוללה. בעת הצורך הוא מצטרף לפעולה וההספק הכולל של היחידה עולה ל-520 כ"ס ו-844Nm. השאסי כולל מתלי קפיץ בסרן הקדמי וקפיצי עלים מרוכבים מקבילים מאחור, כמו בוולוו. מתלי אוויר מוצעים כאופציה בגרסאות הבכירות.

מכונית הקונספט The Next Day

כסיכום לסיפור שלנו על קו הדגמים של היצרנית, ראוי לציין את מכונית הקונספט The Next Day ("היום הבא"). מדובר במכונית גדולה, באורך שמגיע כמעט ל-5 מ' ו-2 מ' רוחב, שקל לזהות אותה בזכות יחידות התאורה המקוריות. המכונית מצוידת בחידוש טכני מעניין – יחידת כוח הנקראת Lynk E-Motive. האפשרויות כוללות שלושה מנועי בעירה פנימית, שני מנועים חשמליים ושלוש סוללות בקיבולת שונה, המספקות טווח נסיעה חשמלי מ-60 עד 180 ק"מ. ישנן שני סוגים של תיבת הילוכים, המערכת ההיברידית יכולה לפעול במצב מקביל וגם מקביל (או בשילוב בין השניים) וכן קיימים סוגי הנעה שונים.

איזה מאפיין של Lynk&Co בולט בעיניכם?
14 קולות