מזראטי גיבלי – מכונית ספורט המשתייכת לסגמנט E-קלאס. פרי יצירתו של המותג האיטלקי Maserati השייך לתאגיד האיטלקי-האמריקאי "Fiat Chrysler Automobiles". מיוצרת משנת 1967 בגרסאות בעלות מרכב קופה וסדאן. סוג ההנעה הוא אחורי או כפול. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור השלישי של סדאן המפוארת, שעברה מתיחת פני
מזראטי גיבלי ‏2016. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סדאן מזראטי Ghibli. דור 3, מתיחת הפנים של שנת 2016

מזראטי גיבלי ‏2016. מרכב, צורה. סדאן, 3 דור, שדרוג

מזראטי גיבלי – מכונית ספורט המשתייכת לסגמנט E-קלאס. פרי יצירתו של המותג האיטלקי Maserati השייך לתאגיד האיטלקי-האמריקאי "Fiat Chrysler Automobiles". מיוצרת משנת 1967 בגרסאות בעלות מרכב קופה וסדאן. סוג ההנעה הוא אחורי או כפול. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור השלישי של סדאן המפוארת, שעברה מתיחת פנים בשנת 2016. בשנת 2021 יש לצפות לגרסה שלאחר מתיחת פנים השנייה של שנת 2020.

לסדאן שנת דגם 2016\2017 ארבע דלתות וחמישה מקומות ישיבה. למכונית מידות הבאות: 4,971 מ"מ אורך, 1,945 מ"מ רוחב, 1,461 מ"מ גובה. אורך בסיס הגלגלים – 2,998 מ"מ. נפח תא מטען – 500 ליטר.

בסרטון: מזראטי גיבלי 2016 שנת. סדאן.

סדאן מזראטי גיבלי דור שלישי אימצה את שמם של מכוניות קופה הספורט המפורסמות משנות ה-60 של המאה הקודמת. אותן מכוניות עוצבו ופותחו על-ידי ג'ורג'טו ג'וג'ארו בשנותיו הצעירות. מקור השם גיבלי (Ghibli) מגיע משם הרוח סירוקו שבלוב. בשנת 2013 מזראטי גיבלי הוצגה שנית בקטגוריית מכוניות הספורט המפוארות, הפעם בצורת סדאן ארבע דלתות. השקת הדור הראשון עברה בתערוכת המכוניות הבינלאומית בשנגחאי.

סדאן גיבלי נועדה להתחרות בנציגי "השלישייה הגרמנית הגדולה" – אאודי A6, ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E-קלאס. לעומת האחרונים, "האיטלקיה" מאופיינת בחזות "חמה" יותר ובדינמיקה ביצועית מעולה, שהפכה מזמן לאחד המאפיינים המרכזיים למכוניות מזראטי. במקביל, מזראטי גיבלי מוצעת במחיר משתלם יותר בהשוואה לספינת הדגל Quattroporte שמחירה עולה על 100 אלף יורו. בין תכונותיה החיוביות של המכונית, לדעת המומחים – המראה המפואר וכן ביצועים ודינמיקה מעולים.

מאפיינים ייחודיים

מתיחת פנים של שנת 2016 שדרגה את סדאן מזראטי גיבלי בשינויי מראה חיצוני קלים. מלבדם נוספו שתי גרסאות גימור חדשות – Luxury ו-Sport. זו כנראה, הייתה הדרך של הנהלת החברה להבהיר שגיבלי גם כך מאופיינת בעיצוב מושלם ובתוכן מעולה. ואכן, קשה שלא להסכים עם העובדה. גם נכון להיום לדגם עדיין סגנון עכשווי, מרענן ואלגנטי, בדיוק כמו ביום ההשקה.

מראה חיצוני

בחלקו החזותי של המרכב ממוקמים האורות הקדמיים המחוספסים, מכסה המנוע המשופע, גריל הרדיאטור הבולט עם סמל הטריידנט האופייני במרכז וכן הפגוש הקדמי במבנה מורכב עם כונס אוויר מובנה. בגרסת GranLusso המכונית מגיעה עם כונס אוויר אחד, בעוד שבגרסת GranSport, ישנם שלושה. במבט מהצד למכונית מכסה מנוע מוארך, גג מעוגל, חלק אחורי אלגנטי עם שקעי תוספת מעודנים בדפנות. נציין גם את קשתות הגלגלים המשורטטות עם ג'אנטים 18 אינץ', את זימי האוורור האופייניים מאחורי הקשתות הקדמיים ואת סמל הטריידנט מאחור. בחלקה האחורי של המכונית ממוקמים פנסי אור מרשימים במילוי LED מלא. מכסה המנוע הגדול מעוטר במרכז בכיתוב "Maserati", בשם הגרסה והדגם. באותו מקום נמצא פגוש גדול עם זוג פנסי ערפל LED ושני זוגות של צינורות הפליטה. בגרסת GranSport, הפגוש האחורי מגיע עם תוספת בדמוי דיפיוזר ספורטיבי.

לקוחות פוטנציאליים יתבקשו לבחור בין 14 סוגי צבע המרכב. בין היתר קיימים הצבעים "Blu Emozione", "Rosso Folgore" ו-"Azzuro Allegria". בנוסף לכך המכונית מוצעת עם מבחר של 9 סוגי עיצוב חישוקי הסגסוגת הקלים ועם 5 סוגי צבע לנעלי הבלם.

מראה פנימי

בתוך מזראטי גיבלי החדשה נמצא את הקונסולה הקדמית בעיצוב לקוני, אך עכשווי, המרופדת כולה בעור סוג א' טבעי. תא הנוסעים משודרג בחומרי גימור יוקרתיים בלבד ורמת ההרכבה תרשים גם את המבקר הקשוח ביותר. גימור הפנים בגרסת GranLusso מועשר בכמות גדולה של כרום ועץ ובגרסת GranSport – בסיבי פחמן ובאלומיניום. אומנם, בתשלום נפרד הרוכש יכול להזמין גימור ייחודי.

מול מושב הנהג נמצא הגה שלושה חישורים מולטיפונקציונלי עם סמל הטריידנט, לוח מכשירים נוח במיוחד לקריאה, עם זוג מסכי התצוגה הגדולים ומסך המחשב המרכזי הצבעוני בגודל 7 אינץ'. בחלק הקדמי של הלוח המרכזי, המעצבים הרכיבו שעון אנלוגי קטן ותחתיו נמצא מסך מולטימדיה 8,4' בגימור אלגנטי. המולטימדיה תומכת באופצית הסנכרון על מכשירי iOS ו-Android. מתחתיה נמצאת יחידת ניהול בקרת האקלים הפשוטה והלקונית.

מקומות ישיבה הקדמיים הם מושבי ספורט יוקרתיים עם תמיכת צד איכותית, ריפוד בקשיחות מספקת ועוד מגוון "דברים טובים". תמיכות הראש מעוטרות בלוגו המותג Maserati בצבע לבן או אדום. בין המושבים ממוקמת קונסולה מרכזית גדולה המחלקת את תא הנוסעים לשני תאים נפרדים. על גביה ממוקמים ידית הילוכים מסוגננת, מספר לחצני מתג ובורר מולטיפונקציונלי. המושב האחורי מיועד לשני נוסעים, שיהנו מרמת נוחות מלכותית ומהמון מרחב חופשי.

מנועים

גיבלי 2016 המחודשת אובזרה במנועי V טורבו בנזין או דיזל, בנפח 3 ליטר עם 6 צילינדרים. ללא קשר לסוג או לעוצמה, המנוע מגיע בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית מאת ZF, המאפשרת לבחור אחד מחמישה מצבי הנהיגה המובנים. כברירת המחדל, מכונית הסדאן בסגנון הקופה, מגיעה עם סוג הנעה אחורית. רמת הגימור S Q4 היא היוצאת מן הכלל ומגיעה עם מערכת הנעה כפולה מקורית, אשר בתנאי שגרה חולקת את המומנט הסיבובי בין הציר הקדמי לאחורי ובעת הצורך מעבירה את המומנט לציר האחורי.

מנועי הבנזין:

  • 350 כ"ס ו-500 נ"מ כוח המשיכה. בתנאים כאלה המכונית מאיצה למאה קמ"ש תוך 5.5 שניות ומשיגה את המהירות המרבית בסך 267 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת בכביש עומדת על 8.8 ליטר למאה ק"מ.
  • 430 כ"ס ו-550 נ"מ מומנט. מנוע מסוג זה מאבזר את גרסת Ghibli S וכן את גרסת S Q4, בעוד שהגרסה הראשונה מזנקת למאה קמ"ש תוך 5 שניות והשנייה תוך 4.8 שניות. המהירות המרבית עומדת על סך 285 קמ"ש ו-284 קמ"ש בהתאם. צריכת הדלק הממוצעת נעה בין 9.6-10.2 ליטר ל-100 ק"מ.

מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר, המייצר 275 כ"ס ו-570 נ"מ מומנט סיבובי. עם מנוע זה, מכונית הסדאן מאיצה עד 250 קמ"ש, בעוד שהזינוק מ-0 עד 100 ק"מ מתרחש תוך 6.3 שניות. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 7 ל' ל-100 ק"מ – תוצאה מעולה עבור מכונית שמשקלה עולה על 1.75 טון.

אבזור

מזראטי גיבלי שנת 2016\2017 זכתה ברשימת אבזור אופציונלי נרחבת. בין החידושים ישנו אוסף מערכות הבטיחות ADAS (Advanced Driving Assistance Systems). ביסודו הונחה מערכת בקרת השיוט הרדארית, המאפשרת למכונית לשמור על מרחק מהמכונית מלפנים ולהתריע על התנגשויות. במקביל, ישנה מערכת זיהוי הנתיב, השומרת על המכונית בנתיב הנבחר במהלך התנועה. בין האופציות הנוספות ישנה מערכת הפעלת אור רחוק, זיהוי סימני הדרך ומערכת ניטור נקודות עיוורות.

לפני זמן קצר מזראטי השיקה את הגרסה ההיברידית של Ghibli – הדגם החשמלי הראשון למותג האיטלקי. מה דעתך?
3 קולות