מאזדה 6. לאנשים שמעריכים דינאמיקה.
Mazda 6 – מכונית בינונית קטגוריית D עם הנעה קדמית המיוצרת על ידי תאגיד Mazda מאז שנת 2002 ועד עתה. בשווקי יפן וסין נמכרת תחת שם מאזדה Atenza.
מאזדה 6 הראשונה הוצגה עם שלושה סוגי מרכב: סדאן, סטיישן וליפטבק 5 דלתות. בשנת 2020 נמכר הדור השלישי של מאזדה 6 אשר הספיק לעבור כבר שתי מתיחות פנים ומשווק במרכבי סדאן וסטיישן. בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי של מאזדה 6 בדגם שנת 2017 במרכב סדאן בלבד.
דור ראשון
דגם מאזדה 6 בא להחליף את מאזדה 626 (הנקראת גם מאזדה Capella) ונהיה הנציג הראשון של שורת דגמי מאזדה החדשה. הדור הראשון של מאזדה 6, אשר שיתף פלטפורמה עם פורד Mondeo, צבר פופולאריות כה רבה שמתחילת הייצור ב- 2004 ועד פברואר 2006 לשוק יצאו יותר ממיליון יחידות. מאזדה 6 הראשונה שווקה במרכבי סדאן, סטיישן וליפטבק. בשנת 2005 היא עברה מתיחת פנים, וייצורה נמשך עד 2008. בסין הדור הראשון של מאזדה 6 נמצא בייצור עד עתה! חברת FAW מייצרת עותק של רכב זה כדגם משלהם – Benteng (ידוע גם כ- Besturn או Hongqi C301). בנוסף, קיימת גרסה ספורטיבית - Mazda 6 MPS (או Mazda Speed 6), היא צוידה במנוע טורבו בנזין 2,3 ליטר מסדרת MZR, המפיק 260 כ"ס. ודרך אגב, לגרסה זו הייתה גם הנעה כפולה.
דור שני
הדור השני של מאזדה 6 יצא לאור בשנת 2007. הוא הוצג לראשונה בתצוגת רכב בפרנקפורט ויוצר עד 2012. התחל משנת 2010 אחרי מתיחת פנים שווקה גרסה מחודשת של הדגם. מאזדה 6 השנייה הפעם נבנתה על פלטפורמה מקורית משלה Mazda 6 GH, ויוצרה במרכבי סדאן, האצ'בק וסטיישן. בסיס המרכב הוקשה, הגה כוח חשמלי קיבל בלוק בקרה חדש, ומערכת המתלים גם עברה מספר שינויים, מה שהשפיע לטובה על הנוחות של נהגים ונוסעים. בשנת 2010 יצאה גרסה מחודשת של המאזדה, בה שינו את הגריל, את הפגוש הקדמי, ואת הפנסים מלפנים ומאחור. מתיחת הפנים העניקה שינוים גם לתא הנוסעים של מאזדה 6: מושבים קדמיים נוחים יותר ופלסטיק איכותי יותר. תצוגת המידע בלוח המחוונים ועל צג מחשב הדרך גם קיבלו עדכון.
דור שלישי
מאזדה 6 הפכה ללהיט בשוק העולמי הודות לכריזמה והייחודיות שלה. היא נוצרה במיוחד עבור האנשים אשר מעריכים דינאמיקה.
הדור השלישי של מאזדה 6 אשר הוצג בתצוגת רכב במוסקבה בשנת 2012, נמצא בייצור עד עתה, אחרי שתי מתיחות פנים ב- 2015 וב- 2017. מאזדה 6 השלישית נבנתה על פלטפורמת MAZDA SKYACTIV והפכה ללהיט הודות לכריזמה והייחודיות שלה. שינויים התרחשו לא רק בחלק החיצוני של הרכב אלה גם כמעט בכל המערכות והאבזור הפנימי. הדור השלישי של מאזדה 6 מלא בחידושים המיועדים להקל על הנהג ולשפר את הנוחות. המוטו של מאזדה 6 – Soul in Motion" – Kodo", או בתרגום לעברית – "הריגוש בתנועה". מאזדה 6 החדשה נוצרה במיוחד עבור האנשים אשר מעריכים דינאמיקה.
בדור השלישי זמינים רק שני סוגי מרכב: סדאן וסטיישן. עם זאת, החזות של הסטיישן יצאה אפילו יותר ספורטיבית מהסדאן. אחרי מתיחת פנים ראשונה ב- 2015, במאזדה 6 השתנה העיצוב מבפנים ומבחוץ, ומתיחת פנים שנייה בסוף שנת 2017 העניקה לדגם פגושים חדשים, פנסי LED, עיצוב ג'נטים חדש, טכנולוגיות עזר לנהג i-Activsense וחומרי גימור חדשים.