מאזדה MX-30 e-Skyactiv R-EV זוהי הגרסה ההיברידית הרציפה של קרוסאובר קומפקטי МХ-30 שיצאה לאור בשנת 2020 והייתה המכונית החשמלית הראשונה של מאזדה. הדלתות של הדגם הזה נפתחות לכיוונים מנוגדים ואין בו התמוכה המרכזית. עם הגרסה הזאת החברה הרחיבה את מגוון המכוניות ההיברידיות הקלות והחשמליות, אבל יש הבדל אחד משמעותי: מאזד
מאזדה רשמה פטנט להיבריד חדש על בסיס רוטור
AUTOBOOM

מאזדה MX-30 R-EV: בחזרה למנוע הסיבובי

מאזדה רשמה פטנט להיבריד חדש על בסיס רוטור

מאזדה MX-30 e-Skyactiv R-EV זוהי הגרסה ההיברידית הרציפה של קרוסאובר קומפקטי МХ-30 שיצאה לאור בשנת 2020 והייתה המכונית החשמלית הראשונה של מאזדה. הדלתות של הדגם הזה נפתחות לכיוונים מנוגדים ואין בו התמוכה המרכזית. עם הגרסה הזאת החברה הרחיבה את מגוון המכוניות ההיברידיות הקלות והחשמליות, אבל יש הבדל אחד משמעותי: מאזדה MX-30 R-EV החדשה חוזרת למנוע סיבובי. שמעתם נכון, לאחר הפסקה ארוכה, מאזדה החליטה לחזור למנוע סיבובי (מנוע ונקל) שפותח על-ידי פליקס ונקל בשנת 1957. המכונית האחרונה של מאזדה בעלת המנוע ונקל הייתה מאזדה RX-8 האגדית שיוצרה בין השנים 2003 - 2012. המכירות של הרכב ההיברידי עם המנוע הסיבובי יתחילו בשנת 2023, המחיר יהיה זהה לזה של הגרסה החשמלית.

מנוע ונקל הוא מנוע בעירה קומפקטי. יש לו יתרונות כמו הספק גבוה, מדדים קומפקטיים ומשקל נמוך, אבל יש גם חסרונות: צריכת הדלק והשמן גבוהים והוא דורש תחזוקה קבועה.

הערה

פרטים מיוחדים

העיצוב החיצוני של מאזדה MX-30 e-Skyactiv R-EV החדשה זהה לזה של הגרסאות המקבילות. הדגם בעל המנוע הסיבובי מגיע עם לוחיות שם בסגנון של מנוע ונקל עם האות "E" על גביה שנמצאים על הכנפיים הקדמיות. עבור הדגם החדש מאזדה מציע מספר גווני מרכב מיוחדים ורמת גימור בשם Edition R, בה האזכור של מנוע סיבובי מתגלם בלוחיות השם התפורות על המושבים ועל גבי השטיחונים.

טווח הנסיעה המרבי של הגרסה החדשה עם מנוע ונקל יהיה פי 3 גבוה יותר בהשוואה לגרסה החשמלית בעלת טווח הנסיעה המרבי בסך 200 ק"מ בלבד עקב הסוללה עם קיבולת נמוכה בסך 35 קילוואט. בעוד שקיבולת הסוללה של R-EV הוא פי 2 נמוכה יותר בהשוואה לרכב חשמלי ועומד על 17.8 קילוואט בלבד. בזכות המנוע החזק שטוען את הסוללה ומיכל דלק בנפח 50 ליטר, טווח הנסיעה המרבי של הגרסה ההיברידית עומד על 600 ק"מ. במקרה והדלק נגמר, תמיד אפשר להשתמש בתחנת הטעינה עם זרם חילופין או ישיר.

המנועים

מאזדה MX-30 R-EV שנת 2023 בעלת מנוע סיבובי מצוידת בהנעה קדמית. מנוע חשמלי שמורכב על הציר הקדמי מפיק 166 כ"ס ו-260 נ"מ ומשתף פעולה אך ורק עם גנרטור שטוען את הסוללה. המנוע הזה, בדומה לכל מנועים סיבוביים הוא קומפקטי, בנפח 0.8 ליטר בלבד בעל הספק 75 כ"ס עם הזרקת דלק ישירה. הקרוסאובר מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות: מדד לא רע לדגם חשמלי. המהירות המרבית מוגבלת ב-140 ק"מ. יש מצבי נהיגה Normal (היברידי), EV (חשמלי) ו-Charge (מיועד לשמירה רמת הטעינה של הסוללה).

איזו גרסה של מאזדה MX-30 הייתם רוצים לראות בישראל?
17 קולות