הדור הראשון של רנו קנגו המפורסם הושק בשנת 2007, וכבר אז היה לו דגם מקביל מאת Nissan שנקרא Kubistar ויוצר עד 2009. הכפיל של הדור השני נקרא NV250. בסתיו 2021 התקיימה הופעת הבכורה של הדור השלישי של הדגם. המשווקים שוב המציאו בשבילו שם מקורי. נא להכיר את המיקרוואן ה"חדש" לחלוטין ניסאן טאונסטאר – הכפיל של רנו קנגו. רשימ
ניסאן טאונסטאר ‏2021. מרכב, צורה. קומפקט וואן, 1 דור
AUTOBOOM

מיקרוואן ניסאן טאונסטאר. הכפיל של רנו קנגו

ניסאן טאונסטאר ‏2021. מרכב, צורה. קומפקט וואן, 1 דור

הדור הראשון של רנו קנגו המפורסם הושק בשנת 2007, וכבר אז היה לו דגם מקביל מאת Nissan שנקרא Kubistar ויוצר עד 2009. הכפיל של הדור השני נקרא NV250. בסתיו 2021 התקיימה הופעת הבכורה של הדור השלישי של הדגם. המשווקים שוב המציאו בשבילו שם מקורי. נא להכיר את המיקרוואן ה"חדש" לחלוטין ניסאן טאונסטאר – הכפיל של רנו קנגו. רשימת השווקים בהם יוצע הדגם החדש הצטמצמה, ממנה הוסרה צפון-אמריקה. דרך אגב, ישנה מכונית נוספת, פרי יצירתם של צאצאי פלטפורמת CMF-C החביבה – מרצדס סיטאן. גרסת הבנזין של טאונסטאר תופיע בסוכנויות רכב באירופה בחורף, החשמלית – במחצית השנייה של 2022, יחד עם הדגמים המקבילים של רנו ומרצדס.

מראה חיצוני

ההבדלים הראשונים הם חיצוניים גרידא: לטאונסטאר של ניסאן יחידות תאורה אחוריות וקדמיות מעט שונות, פגושים וגריל אחרים. וכמובן הסמל עצמו – העיגול של ניסאן במקום המעוין הצרפתי. כתוצאה מכך טאונסטאר החדש נראה יותר זוויתי ו"כועס".

הדגם של ניסאן מוצע, כמובן, הן בגרסה המסחרית והן בגרסת נוסעים ובהחלט מתאים לתפקיד של רכב משפחתי. טרם נודע אם תהיה גרסה מוארכת כמו לקנגו, אולם מה שכן ידוע – לא תהיה בו קורה ימנית מיוחדת המקלה על ההעמסה. לדגם דלתות הזזה צדדיות ודלת כפולה מאחור (60/40). לגרסה המסחרית קיבולת מטען עד 3,9 קוב (עם מושב נוסע קדמי מקופל), כושר ההעמסה – עד 800 ק"ג. בגרסת נוסעים נפח תא המטען עומד על 775 ליטר.

תא נוסעים

חלל הפנים של טאונסטאר 2021/2022 מועתק כמעט במלואו מדגם המקור הצרפתי, הוחלף רק הגה – טאונסטאטר זכה להגה רב-תכליתי משלו מאת ניסאן. חוץ מזה אין הרבה הבדלים: לוח מחוונים דיגיטלי הוא בסך 10 אינץ' (אופציה), מסך המולטימדיה הוא בסך 8 אינץ'.

ניסאן טאונסטאר – היורש של הדגם הגלובלי NV200, פיתוח חברת ניסאן (2009-2021)

מפרט האבזור זהה לחלוטין לזה של קנגו: בו כלולים בקרת שיוט מפוצלת, התנעה באמצעות כפתור. אולם ישנן מערכות משלו – מצלמות היקפיות ומערכת ProPilot, כלומר, בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת. בכביש מהיר המערכת מאיצה ומאיטה את הרכב עד לעצירה המוחלטת באופן עצמאי, ומחזיקה אותו בגבולות הנתיב אפילו במהלך פנייה. נוכחות גם פונקציות זיהוי הולכי הרגל ורוכבי האופניים, "חנייה ללא ידיים", וכל זה נכנס לראשונה למפרט הסטנדרטי. מרכז המדיה תומך ב-Apple CarPlay וב-Android Auto, יש טעינה אלחוטית עבור סמארטפונים.

יחידת כוח

יש לשים לב כי טאונסטאר המסחרי הוא בעל תוספת EV לשם והוא מובא לידי תנועה על ידי מנוע חשמלי בהספק 90 קילוואט (122 כ"ס, 245Nm). את המנוע מפעילה סוללה בהספק 44 קוט"ש. לרכב טווח נסיעה בסך 285 ק"מ (על פי מדידות WLTP). גרסת הנוסעים מצוידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדר בנפח 1,3 ליטר (130 כ"ס, 240Nm), המגיע עם תיבת 6 הילוכים ידנית. אופציה – תיבת 7 היל' רובוטית כפולת מצמדים.

אהבתם את ניסאן טאונסטאר?
8 קולות