מיניוואן סאנגיונג קוראנדו טוריסמו. פול-סייז בקוריאנית
סאנגיונג קוראנדו טוריסמו – מיניוואן גדול בעל ארבע שורות מושבים, המיועד להובלת 9 עד 11 נוסעים, נמצא בייצור משנת 2013. עם זאת, חזותית אינו מזכיר מיניבוס, אלא רכב שטח אלגנטי. קוראנדו טוריסמו, הידוע גם תחת השם Stavic, הינו למעשה מודרניזציה עמוקה של המיניוואן רודיוס, וכמובן התפיסה הקוריאנית לגבי "פול-סייז" – הוא לא סתם גדול, הוא עצום (5150 מ"מ לאורך). המיניוואן נבדל בעיצוב מסורתי והרמוני, והמילה "קוראנדו" אשר כלולה בשמו מרמזת על המוניטין המצוין של רכב השטח המוכר באותו השם. סאנגיונג קוראנדו טוריסמו אינו נמכר רשמית בישראל, וחבל… הרי הוא מושלם עבור משפחה גדולה או אפילו קבוצת כדורגל.
דור ראשון
מבחוץ קוראנדו טוריסמו מזכיר רכב שטח אלגנטי. לו מרווח גחון של 185 מ"מ, כמו לרודיוס, ישנה גם הנעה כפולה עם הילוך כוח. "גופו" המאסיבי מבוסס על מבנה מרכב אחוד. תכונות אלו הופכות את המיניוואן אדיש לשיבושי כביש. אורך הרכב – 5150 מ"מ. בסיס הגלגלים גם כלל לא קצר – 3 מטר. תא הנוסעים הגדול והמפואר הינו בעל 4 שורות מושבים המאפשרות ליישב בין 9 עד 11 נוסעים, וכן ליישם אפשרויות טרנספורמציה רחבות. המרווח בכנות משמח: מאחורי ארבע שורות הנוסעים נותר עוד מרחב פנוי, בערך כמו בתא מטען של האצ'בק. אם להסיר לחלוטין את המושבים האחוריים ניתן לקבל מעל 3200 ליטר של נפח הטענה.
המיניוואן זכה למנועי דיזל חסכוניים: בתחילת המכירות הוא צויד במנוע 2 ליטר 155 כ"ס e-XDi200 LET שהפיק 360Nm של מומנט כבר בעת 1500 סל"ד (מומנט שיא – עד 2800 סל"ד). עבורו הוצעו שתי תיבות הילוכים: ידנית 6 הילוכים או אוטומטית 5 היל'. המיניוואן יוצר בגרסאות הנעה אחורית או הנעה כפולה עם סרן קדמי משתלב, בעוד שהשנייה הגיעה עם תיבה אוטומטית בלבד. בשנת 2015 הופיעו גרסאות עוצמתיות יותר עם מנועים בנפח גדול יותר: e-XDi220 LET הפיק 178 כ"ס ו- 400Nm בין 1400-2800 סל"ד וצויד בתיבת 7 הילוכים אוטומטית שפותחה על ידי מרצדס. כמו כו, עבור שווקים חיצוניים קוראנדו טוריסמו צויד במנוע בנזין 6 צילינדרים 3,2 ליטר (220 כ"ס) יחד עם תיבת 5 הילוכים אוטומטית.
סאנגיונג טוריסמו אינו סתם גדול, הוא עצום – 4 שורות מושבים ואורך של 5150 מ"מ!
בכל הנוגע למאפיינים הדינמיים של המיניוואן, בעת מימדיו ומרכז כובד הגבוה, הוא היה מגושם ובעל זוויות גלגול בולטות. מהירותו המרבית מגיעה עד 180-187 קמ"ש, וצריכת הדלק היא 7,5-8,3 ליטר ל- 100 ק"מ בנהיגה משולבת. רדיוס הסיבוב – 6,1 מטר. ההגה עושה 3,5 סיבובים מנעילה לנעילה. לכן בשנת 2014 הרכב זכה למודרניזציה של מערכת ההיגוי עם הגה כוח הרגיש למהירות, כתוצאה מכך הוקטן רדיוס הסיבוב המינימלי. רמת גימור הבסיסית של קוראנגו טוריסמו כללה הרבה מערכות בטיחות: כריות אוויר קדמיות, ABS עם חלוקת עוצמת בלימה אלקטרונית בהתאם לעומס על הגלגלים במהלך פניות. ברמת גימור המקסימלית נכללו מערכות ESP (בקרת יציבות), ARP (בקרת זוויות גלגול), כריות אוויר צדדיות, חיישני חנייה, חיישני גשם ואור, בקרת שיוט.
מתיחת פנים 2018
סאנגיונג קורנאדו טוריסמו האחרון שהושק בשנת 2018 זכה לחרטום מעודכן הדומה לדור האחרון של רכב השטח רקסטון. עבורו עיצבו יחידות תאורה חדשות עם פנסי יום LED, התקינו פגוש וגריל אחרים, שינו את הכנפיים הקדמיות ואת מכסה המנוע. אולם חלקו האחורי נותר ללא שינויים. בגדול, קוראנדו טוריסמו המאסיבי נהיה חינני יותר, אך מבחינה טכנית – לא השתנה.
בחלל הפנים ניכרים שיפורים נקודתיים: הגה בעיצוב חדש עם חימום, מערכת מדיה עם צג 7 אינץ', שליטה קולית ופונצקיות Apple CarPlay ו- Android Auto, והדבר העיקרי – "מוח" מודרני. הוסיפו מצלמות היקפיות שעליהן חלמו נהגים רבים של המיניוואן הגדול, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית מניעת התנגשות. כמקודם, קרואנדו טוריסמו 2020/2021 מוצע עם ארבע שורות מושבים עבור 9 עד 11 נוסעים, אולם לשווקים חיצוניים בעיקר מיוצאות גרסאות 3 שורות.
לקוראנדו טוריסמו יש שתי גרסאות יוצאות דופן. Outdoor Edition ה"שטחית" כוללת מיגונים על הפגושים, מדרגות נוספות ותא חפצים על הגג. הגרסה המפוארת Chateau ("טירה" או "ארמון" בצרפתית) מוצעת עם תא נוסעים בן 9 מקומות בלבד, בעל גג המורם ב- 200 מ"מ (גובה כללי – 2050 מ"מ), גימור פנימי עשיר, מיניבר מובנה, ווילונות, מערכת שמע JBL וטלוויזיה גדולה מתחת לתקרה. מיניוואן כזה יעלה 38 אלף דולר לכל הפחות.