סיאט אלהמברה במרכב מיניוואן. דור שני שנת 2010
גרסת הדור השני של סיאט אלהמברה הופיעה לראשונה בשנת 2010 והייתה דומה לגרסת הדור הראשון רק מבחינת התפיסה: עדיין מדובר ברכב MPV משפחתי גדול. אך מבחינת העיצוב, מפרט האבזור והרמה הטכנית קיבלנו רכב חדש לחלוטין שהורכב על הפלטפורמה של Volkswagen. המיניוואן הוצע בישראל, לכן החלטנו לדבר עליו בפירוט.
תצורה ועיצוב
סיאט אלהמברה החדש הגיע בצורה ובמימדים שונים: באורך 4.85 מטר, שזה ב-22 ס''מ ארוך יותר בהשוואה לגרסת הדור הקודם, הרוחב גדל ב-9 ס''מ עד 1.9 מטר, הדבר הפך את המיניוואן למוביל בסגמנט. מצד שני, הגובה מעט הצטמצם (בסנטימטר בלבד) - עד 1.72 מטר. בסיס הגלגלים הוא 2.92 מטר (ב-8 ס''מ גדול יותר בהשוואה לגרסה הקודמת). גם העיצוב החיצוני השתנה, הוא הפך לפחות חד ובמקביל לאווירודינמי יותר. האווירודינמיקה של הדגם הייתה אחת מההצלחות הגדולות של היוצרים של גרסת הדור השני. מקדם הגרר של המיניוואן השימושי והגדול עמד על 0.299 בלבד - מדד השיא בסגמנט. ההתחשבות הגדולה באווירודימניות תרמה לעיצוב המיוחד של הדגם - הוא הפך לפשוט ולפרקטי יותר, אך גם ליותר משעמם.
החלק הקדמי מעוצב בסגנון ''Arrow Design'' האופייני של סיאט: רשת הגריל בצורת טרפז ועיטורי העיצוב מסביב מייצרים את ''החץ'' המיוחד של סיאט. החלק האחורי מגיע עם מבנה מאוד ברור ופשוט. בין האלמנטים המרכזיים של החלק האחורי היה ספוילר גדול על קצה הגג עם פנס בלם שלישי. האיזון של המראה מהצד מושג באמצעות קו אמצעי ישר לחלוטין, חלונות הצד ממוקמים נמוך יחסית והם גדולים יותר, לכן המיניוואן הענק לא נראה כבד. צורת המרכב החלקה במיוחד התקבלה בנוסף בזכות דלתות ההזזה החדשות, שנפתחות בצורה ידנית או חשמלית.
עיצוב פנים ואופציות
סיאט אלהמברה דור שני מוצע בגרסאות עם 5 או 7 מקומות ישיבה עם אפשרות התקנה של כיסא ילדים בשורת המושבים האמצעית. המושבים בשורה השנייה והשלישית ניתנים לקיפול. מושבי השורה השלישית בגרסת הדור הראשון היו מתאימים יותר לילדים, אולם בגרסת הדור החדש כל המושבים מתאימים גם למבוגרים עם מדדי גובה ומשקל שונים. הרכב מגיע עם תא מטען עם מבנה אופטימלי, שהוא היה הצד החזק כבר בגרסת הדור הראשון של הדגם. הרצפה בתא המטען היא שטוחה ולא משנה, אם מקפלים שורה אחת או שתיים של המושבים. רשת הפרדה נוספת איפשרה להעמיס מטען בתוך תא המטען עד הגובה של הגג. נפח תא המטען בגרסה עם 5 מקומות עמד על 2,430 ליטר, בגרסה עם 7 מקומות - על 2,297 ליטר. האוניברסליות של הדגם הושגה בזכות מקומות האחסון והשקעים הרבים בתא הנוסעים.
בדומה לגרסת דור הראשון, סיאט אלהמברה החדש מאובזר ביד רחבה באופציות ופונקציות. בחלק העליון של הקונסולה המרכזית נמצאות מערכות שמע, מדיה ומערכת ניווט עם מסך מגע. מתחת למסך נמצא מתג אזעקת החירום, מעל המסך - תא הכפפות. לוח המחוונים כלל מד מהירות ומד סל''ד, נתוני טמפרטורת הדלק ונוזל הקירור. הגרסה הבסיסית אובזרה בבקרת אקלים תלת-אזורית אוטומטית, שבנוסף לאחריות על האקלים הנוח בתא הנוסעים קיררה את תא הכפפות הגדול שהגיע עם מנעול. כבר בשנת 2010 SEAT הציעה פתרון לשימוש נוח בטלפון נייד. באותה התקופה שירות ה-Bluetooth התחבר באמצעות אנטנת GSM/UMTS.
מנועים ושלדה
סיאט אלהמברה 2010 - 2015 צויד בחמישה סוגי מנועים עם 4 צילינדרים - 3 מנועי TDI דיזל ושני מנועים TSI בנזין, שהפיקו מ-115 עד 200 כ''ס ועד 350 ננומטר. כל המנועים, פרט למנוע TSI בהספק 200 ק''ס, בגרסאות הבסיס צוידו במערכת ''סטארט-סטופ'' ובשחזור אנרגית הבלימה. כל הגרסאות, למעט מנוע TDI בנפח 2 ליטר עם הספק 200 כ''ס, הגיעו עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. הציר הקדמי של מיניוואן קיבל מערכת McPherson קלאסית עם מתלי רוחב תחתונים עם תמוכות. הציר האחורי הגיע עם מתלים בעלי 4 חיבורים המחוברים למסגרת משנה מאלומיניום. הבלמים צוידו בדיסקים מאווררים גדולים.
בטיחות
הבסיס לבטיחות של סיאט אלהמברה נשען על המרכב והשלדה שתוכננו בקפדנות גבוהה. חלק משמעותי של מבנה המרכב עשוי מפלדה בעלת חוזק גבוה, שסיפקה למיניוואן הגדול ביצועי ריסוק יוצאי דופן. הרכב צויד בחבילת בטיחות סטנדרטית נדיבה: 7 כריות אוויר, חגורות בטיחות עם 3 נקודות, מותחני קדם ומגבילי כוח החגורה מלפנים ואזהרה ויזואלית ושמיעתית על חגורות הבטיחות שאינן מהודקות. בנוסף, המיניוואן צויד במגוון רחב של מערכות לסיוע בנסיעה ובחניה.
…אמנם, למרות שסיאט אלהמברה דור שני היה טוב, [בשנת 2015 הוא נשלח לעדכון ועבר מתיחת פנים נרחבת מאוד] ](https://autoboom.co.il/ru/magazine/minivan-seat-alhambra-2nd-generation-restyling-in-2015).