לנד רובר דיסקברי ספורט. דור 1, עדכון שנת 2023
רכב השטח הבריטי הקומפקטי, הנמצא בייצור מאז 2014, הוא בין הדגמים הזולים בהיצע של לנד רובר. דיסקברי ספורט משלב כושר תמרון, רמת נוחות גבוהה ועיצוב מקורי. הדור הראשון עבר מתיחת פנים בשנת 2019, וב-2020 הוא קיבל גרסה היברידית פלאג-אין. בשנת 2023 בוצע העדכון השני, שהשפיע בעיקר על תא הנוסעים והוביל לצמצום היצע המנועים. הקרוסאוברים המעודכנים כבר משווקים באירופה.
למעשה, זה כבר לא לנד רובר! מעתה זהו פשוט דיסקברי ספורט. כתוצאה מהאופטימיזציה האחרונה, החברה קיצרה את השם ל-JLR והקימה מותגים נפרדים: דיסקברי, דיפנדר וריינג' רובר. אבל לאחר ויכוחים עם מעריצי המותג, הם החליטו לשמור על סמל לנד רובר, הוא ימשיך להופיע על כל הדגמים.
עיצוב חיצוני
המראה של דיסקברי ספורט 2023/2024 נותר כמעט ללא שינוי, ההבדלים מהקרוסאובר הקודם הם לרוב בניואנסים. הגריל הפך לאלמנט יחיד, ללא חלוקה אופקית, והתאים המשושים בתוכו כעת גדולים ומעוגלים יותר. החלק התחתון של המרכב בגרסה הבסיסית Discovery Sport S צבוע בצבע המרכב. ברמת הגימור העשירות Dynamic SE ו- Dynamic HSE החצאיות וקצוות הפגושים צבועים בשחור. בנוסף, בגרסאות הבכירות הפגושים הקדמיים מצוידים במעין "ניבים". עיצוב הגלגלים השתנה (קוטר מ-R18 עד R21). מבחר צבעי המרכב עודכן.
חלל פנימי
השינויים בתא הנוסעים הם בולטים יותר. הפאנל הקדמי והקונסולה קיבלו עיצוב חדש לחלוטין נטול כל מקשים פיזיים: מסך המדיה "10,25 הקודם הוחלף במסך מעוקל בגודל "11,4. המולטימדיה מבוססת על גרסה חדשה של מערכת ההפעלה Pivi Pro, יותר מ-90% מהפונקציות זמינות כעת בנגיעה אחת. מפרט האבזור הבסיסי כולל לוח מחוונים דיגיטלי. יותר אין בלוק בקרת אקלים נפרד, במקומו גומחה עמוקה עם שקעי USB, וכל הגדרות האקלים מתחבאות בתפריט המולטימדיה.
על הקונסולה הותקן בורר הילוכים חדש וקומפקטי יותר, המשטח עצמו נעשה שטוח ומחזיקי הכוסות כעת מגיעים ללא מכסה זז. פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה נכנסו למפרט הסטנדרטי. הותקנה מערכת חדשה לטיהור האוויר בתא הנוסעים. גג זכוכית פנורמי מוצע בתוספת תשלום. מוצעים חומרי גימור איכותיים יותר: בנוסף לבד או עור, ניתן לבחור בריפוד Luxtec "ידידותי לסביבה", המיוצר עם שימוש בחומרים ממוחזרים.
מערכות הנעה ושאסי
היצע הגרסאות הצטמצם: ראשית, דיסקברי ספורט 2023/2024 החדש לא מצויד יותר בגיר ידני, שהותקן רק עם הנעה קדמית. שנית, גרסת הבנזין החזקה P290 הוסרה. שאר הגרסאות – בנזין P200 ו-P250 (בהספק 200 ו-249 כ"ס) ודיזל D165 ו-D200 (בהספק 163 ו-204 כ"ס) – קיבלו תיבת 9 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה ומתנע-גנרטור 48 וולט. כלומר, כל הגרסאות הן היברידיות-קלות.
דור חדש של דיסקברי ספורט צפוי לצאת רק ב-2025, והוא כבר יהיה חשמלי לחלוטין
בפסגת ההיצע עדיין עומדת גרסת P300e ההיברידית פלאג-אין (309 כ"ס), שמצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, תיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית Aisin ומנוע חשמלי נפרד בסרן האחורי. הסוללה בקיבולת 14,9 קוט"ש מאפשרת לעבור במצב חשמלי עד 61 ק"מ.
בגרמניה מחירי הקרוסאובר החדש מתחילים ב-60,200 יורו, באנגליה - ב-44,800 פאונד. להזכירכם: הגרסה הבסיסית של דיסקברי ספורט לאחר העדכון של 2019 עם מנוע 2 ליטר טורבו המפיק 200 כ"ס נמכרת בישראל במחיר ₪312,687 (כולל אגרת רישוי).