מיצובישי אקספנדר (Xpander) – מיניוואן קומפקטי בעל 7 מקומות מתוצרת Mitsubishi Motors Corporation היפנית. מאפיינו הייחודי – מרווח גחון גדול יותר שהופך אותו לאטרקטיבי יותר בקרב מדינות בעלות רשת דרכים לא מפותחת. הרכב הופיע לראשונה ביולי 2017 באינדונזיה, שם גם התחיל הייצור שלו. בשנת 2018, בהתאם לשמו ה"מתרחב", אקספנדר יצ
מיצובישי אקספנדר ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

מיצובישי אקספנדר. יליד אסיה

מיצובישי אקספנדר ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

מיצובישי אקספנדר (Xpander) – מיניוואן קומפקטי בעל 7 מקומות מתוצרת Mitsubishi Motors Corporation היפנית. מאפיינו הייחודי – מרווח גחון גדול יותר שהופך אותו לאטרקטיבי יותר בקרב מדינות בעלות רשת דרכים לא מפותחת. הרכב הופיע לראשונה ביולי 2017 באינדונזיה, שם גם התחיל הייצור שלו. בשנת 2018, בהתאם לשמו ה"מתרחב", אקספנדר יצא לכבוש שווקים חדשים, והייצור בוסס בשתי מדינות נוספות (ויאטנם ואסיה). על אף שאקספנדר אינו משווק רשמית בישראל (כמו גם באזורים רבים אחרים), הוא נמכר בהצלחה – שהרי פותח מלכתחילה בתור רכב לייצור המוני.

במיצובישי מודעים היטב לכך שמיניוואן עם מרווח גחון גדול – אחלה של דבר: בזמנו, דגם Delica/Space Gear, מיניוואן מיוחד במינו על בסיס השאסי של פג'רו, היה רכב אייקוני בארץ המקור, יפן, וכן נהנה מביקוש נרחב באירופה ורוסיה. החל משנת 2018, אקספנדר נמכר בעיקר באסיה הדרום-מזחרית ובמספר מדינות באמריקה הלטינית ובאפריקה. מחיר סביר ומאפיינים שעונים במידה רבה על צרכי הלקוח אפשרו לאקספנדר להפוך לרב-מכר אמיתי בדרום-מזרח-אסיה – בארץ מולדתו, אינדונזיה, רק בשנת 2018 נמכרו 104,000 יחידות של הדגם.

Mitsubishi Delica 2019. Minivan, 5 generation, restyling 1.

מיצובישי החליטה למנף את ההצלחה ובסוף שנת 2019 השיקה את גרסת הקרוס של המיניוואן Xpander Cross בעלת מרווח גחון מוגדל של 225 מ"מ במקום 205 מ"מ הרגילים (שדרך אגב, גם לא מעט). מבחוץ, הקרוס-מיניוואן נבדל בבודי קיט מוגן מפלסטיק, בפגושים מקוריים, בגריל המשתרע על פני שטח רב יותר, בגלגלי R17 (במקום R15), במילוי LED של כל הפנסים, וכן במסילות גג כסופות.

דור ראשון

מהו בעצם מיצובישי אקספנדר? מבחינה חיצונית הוא מזכיר את הקרוסאוברים ורכבי השטח של המותג ומבוצעת ברוח פילוסופיית העיצוב Dynamic Shield. מרווח גחון – 205 מ"מ, אולם ההנעה היא קדמית בלבד. אורך המרכב – 4,475 מ"מ, רוחב – 1,750 מ"מ, גובה – 1,700 מ"מ. בסיס גלגלים – 2,775 מ"מ, מה שאפשר למקם שלוש שורות מושבים. המנוע הוא אחד ויחיד – 1,5 ליטר בעל מערכת MIVEC בהספק 105 כ"ס בעת 6,000 סל"ד ו-141Nm של מומנט בעת 4,000 סל"ד. בתחילה הוצעו שתי תיבות הילוכים – 5 היל' ידנית ו-4 היל' אוטומטית, אך מאוחר יותר הופיע גיר רציף.

מיצובישי אקספנדר בשנת 2018/19/20 צויד במערכת מולטימדיה בעלת צג 7 אינץ'. מפרט האבזור הבסיסי כלל בקרת שיוט, מערכת למניעת נעילת גלגלים עם חלוקת עוצמת בלימה אלקטרונית, ההגה – בעל כפתורי שליטה במערכת השמע וכוונון לגובה. בתור אופציות הוצעו כניסה ללא מפתח והתנעה בכפתור, מראות צד חשמליות ומערכת שמע עם שישה רמקולים. גרסת GLS הבכירה זכתה לבקרת יציבות, בקרת משיכה וסיוע בזינוק בעליה. במדינות מסוימות הרכב עבר עדכון: בחלק מהן הוא התקיים בשנת 2020 והיה קל, ובשאר – בשנת 2021, כאשר במקרה הזה השינויים היו הרבה יותר ניכרים.

מתיחת פנים 2021

ב-8 בנובמבר הוצג 2021 מיצובישי אקספנדר המעודכן, שיווקו החל בדצמבר 2021. למען שיפור הנוחות הותאם כיול המתלים ובמקביל, הוגדל מרווח הגחון לכדי 220-225 מ"מ, על מנת להדגיש את הדמיון עם קרוסאוברים במידה גדולה יותר, מה שבהחלט מתאים לנהיגת שטח. לאקספנדר החדש העניקו פגושים אקספרסיביים יותר, אשר האריכו את סרחי העודף ב-75 מ"מ מלפנים וב-45 מ"מ מאחורה, כעת אורך המיניוואן – 4,595 מ"מ. ניתן להבחין בקלות גם ביחידות התאורה החדשות, ובגלגלים גדולים יותר – 17 אינץ' במקום 16.

מבפנים, עבור רמות הגימור המתקדמות, עוצב פאנל קדמי חדש ואיכותי יותר שגולת הכותרת שלו היא מערכת מולטימדיה חדשה. השורה השנייה זכתה ליציאות USB, שופרה מערכת מיזוג האוויר. החידוש הראשי באקספנדר החדש: תיבת 4 הילוכים אוטומטית המיושנת הוחלפה ברציפה מודרנית, המנוע נהיה חסכוני יותר בשל הוספת מערכת הסטארט-סטופ. בגרסאות המתקדמות הופיע בלם חנייה חשמלי.

האם יש דגם מיצובישי שמוצע חן בעיניך בין אלו שלא מיובאים לישראל?
17 קולות