
איסוזו די-מקס EV החדש: מצב לשטח קשה, הנעה כפולה ו-263 ק"מ בטעינה אחת
ייצור הגרסה החשמלית של טנדר המסגרת הבינוני איסוזו די-מקס EV החל בתאילנד. השוק העיקרי הוא אירופה. הטנדר מצויד כבר ברמת הבסיס בציוד עשיר, הנעה כפולה, טווח נסיעה של 263 ק"מ, מצב לשטח קשה ויכולת לעבור מעברי מים בעומק של עד 600 מ"מ.
האספקות לאירופה יחלו ברבעון השלישי של 2025. המחירים יפורסמו קרוב יותר למועד תחילת המכירות.

נזכיר כי גרסת הקונספט של איסוזו די-מקס EV הוצגה כבר במרץ 2024. במאי 2025, בתערוכת רכבי העבודה בבירמינגהם (בריטניה), התקיים הבכורה של הגרסה הסדרתית. הייצור יתקיים בתאילנד, אך הצרכן המרכזי יהיה אירופה, שמקפידה על מדיניות סביבתית – שם יתמקדו בגרסאות מאובזרות היטב.
מראה חיצוני
מבחוץ, גרסת ה-EV הסדרתית כמעט ואינה שונה מהטנדר הדיזל המקורי – אפילו הגריל הקדמי נותר ללא שינוי. נוספו רק עיטורים כחולים וסמלים חדשים. הסימן הבולט ביותר לכך שמדובר בגרסה חשמלית הוא מגן תא המנוע, שממוקם נמוך מדי. מידות הצמיגים: 265/60 R18.
האיסוזו די-מקס EV החדש מוצע עם תא נהג וחצי או תא כפול. בשני המקרים האורך הוא 5280 מ"מ, בסיס הגלגלים – 3125 מ"מ. לגרסה עם תא נהג וחצי יש משטח העמסה ארוך יותר – 1785 מ"מ לעומת 1520 מ"מ. מרווח גחון – 210 מ"מ, זווית גישה – 30.5 מעלות, זווית ירידה – 24.2 מעלות, עומק מים – 600 מ"מ. משקל עצמי – 2350 ק"ג, כושר נשיאה – 1010 ק"ג, כושר גרירה מותר – 3500 ק"ג.
תא הנוסעים וציוד
רמת הבסיס של איסוזו די-מקס EV מצוידת היטב: ריפודי עור, לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים מחוממים, מערכת סאונד פרימיום עם 6 רמקולים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בידוד רעשים משופר, ומערכות סיוע לנהג.
שלדה ומנועים

הגרסה המוצעת לשנת 2025 של איסוזו די-מקס EV היא אחת בלבד – עם שני מנועים והנעה כפולה. לצורך התקנת מנוע חשמלי אחורי, המהנדסים ויתרו על סרן קשיח אחורי ועברו למתלה מסוג דה דיון (סרן על קפיצים עלים), כאשר מלפנים נותר מתלה עצמאי עם קפיצים. כל הרכיבים והמוח האלקטרוני ממוקמים מתחת למכסה המנוע.

המערכת כוללת שני מנועים – אחד קדמי בהספק של 58 כ"ס ו-108 נ"מ, ואחד אחורי עם 132 כ"ס ו-217 נ"מ. הספק כולל – 190 כ"ס ו-325 נ"מ. שני המנועים פועלים כל הזמן, כלומר מדובר בהנעה כפולה קבועה. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות, והמהירות המרבית היא כ-130 קמ"ש. ישנם ארבעה מצבי רגנרציה ומצב "Rough Terrain" לשטח קשה.
הסוללה מסוג ליתיום-יון בקיבולת של 66.9 קוט"ש מותקנת בשלדה בין הסרנים. הטווח המוצהר לפי תקן WLTP המשולב הוא 263 ק"מ, אך בנסיעה עירונית עם עצירות רבות מבטיחים 361 ק"מ. ניתן לטעון בזרם חילופין (11 קוט"ש) או בזרם ישר (50 קוט"ש). טעינה מ-20% ל-80% תיקח כשעה. טעינה מלאה בזרם חילופין של 11 קוט"ש תארך כ-10 שעות.
בישראל ניתן לרכוש את גרסת הדיזל הרגילה של הדור השלישי של די-מקס כאן במחיר שמתחיל ב-280,990 ש"ח (לא כולל מס רישום, נכון למאי 2025).