מרצדס S-קלאס AMG החדש. היברידי פלאג-אין העוצמתי ביותר
לקראת סוף שנת 2022 בגרמניה התקיימה הופעת הבכורה של מרצדס S-קלאס AMG החדש בגרסת הדור הרביעי עם יחידת כוח נטענת: סדאן העל מסוגל לעבור עד 33 ק"מ במצב חשמלי וההספק שלו עולה על 800 כ"ס ושובר את כל השיאים ב-S קלאס. היברידי פלאג-אין העוצמתי ביותר בעל השם הארוך מרצדס AMG S 63 E Performance מזנק ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות. יחד עם זאת, צריכת הדלק הממוצעת ל-100 ק"מ היא 4,4 ליטר בלבד (נתונים עבור מצב נהיגה משולב). ניואנס נוסף – המדדים היוצאים מן הכלל אינם זמינים תמיד.
המחיר של מרצדס AMG S 63 E Performance שנת 2023 בינתיים לא הוכרז, אבל לכולם ברור שהיבריד העל יהפוך לאחד מהמרצדסים היקרים ביותר, באירופה הוא יעלה לפחות 200 אלף יורו.
אנחנו כבר "נפרדנו" מ-S קלאס AMG הפועל על בנזין בלבד: הושקה הגרסה הסופית מרצדס +AMG E 63 S 4MATIC עם מנוע בנזין V8 וכבר אז הבטיחו שכל הסופר-סדאנים העתידיים יהפכו להיברידים נטענים.
עיצוב
מרצדס AMG S 63 E Performance המשודרג נבדל מS-קלאס הרגיל עם חבילת AMG Line בגריל Panamericana בעל פסים אנכיים, בקצוות אגזוז כפולים אופייניים, בג'נטים מקוריים, בבלמים גדולים ובלוחיות מיוחדות. הודות לבודי קיט החדש אורכה של מכונית הסדאן גדלה כמעט ב-5 ס"מ. אבל במיוחד עבור ה"מעריצים" יש כמה דגשים: על הכנפיים הקדמיות מתחת לכיתוב V8 Biturbo ממוקם לייבל E Performance והאותיות S 63 על מכסה תא המטען כעת צבועות בצבע אדום כהה. הלקוחות יכולים לבחור בין כמה אפשרויות של עיטור, קיימת אפילו אופציה להזמין ג'נטים רב-חישוריים בציפוי כרום או אנטי-כרום מלא עם גימור דמוי קרבון של אלמנטי הבודי קיט.
העולם הפנימי
תא הנוסעים של מרצדס AMG S 63 שנת 2023 נבדל מ-S קלאס רק בכמה פרטים נקודתיים: הופיעו כפתורים נפרדים לשליטה בהגדרות המערכת ההיברידית, גרפיקה שונה של לוח המחוונים ותפריט מערכת המדיה, סמלי AMG על משענות הראש ומשענות הגב. הגה ספורטיבי עם חישורים כפולים ותצוגה עילית נכללים במפרט האבזור הבסיסי. מובטח גם אוטופיילוט ונהיגה אוטונומית ברמה 3, אבל מאוחר יותר (אפשרות זו כבר זמינה ב-S קלאס הרגיל). מערכת הבטיחות האקטיבית כוללת: זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים ותמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטומטית, פנסים עם רמזי אור וכן הלאה.
עוצמה וכוח
מעתה, מרצדס S קלאס AMG שנת 2023 הוא רק היברידי: הדגם יצויד במנוע טורבו V8 בנפח 4 ליטר המפיק 612 כ"ס ו-900Nm בשילוב עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית AMG Speedshift MCT-9G, הנעה כפולה +4Matic ומנגנון חשמלי בסרן האחורי עם מנוע סינכרוני, תמסורת דו-הילוכית ודיפרנציאל רוחבי נשלט אלקטרונית. ההספק הקבוע של המנוע החשמלי הוא 95 כ"ס, אולם במצב ביצועים מרביים הוא מפיק עד 190 כ"ס ו-320Nm. המנוע החשמלי ניזון מסוללה בקיבולת 13,1 קוט"ש המותקנת בסרח העודף האחורי. הרכב מסוגל לעבור עד 33 ק"מ ללא הפעלת מנוע הבנזין. הניואנס הוא שהמנוע החשמלי מסוגל לפעול במצב ביצועים מרביים לא יותר מ-10 שניות (בעוד שהסוללה חייבת להיות טעונה). רק במקרה הזה יחידת הכוח תפיק את הספק השיא של 802 כ"ס ו-1430Nm ותספק האצה ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות. המהירות המרבית עם החבילה האופציונלית AMG Driver's Package עומדת על 290 קמ"ש.
וכן, כעת הבעלים המאושרים של מרצדס AMG S 63 E Performance יצטרכו לא רק לתדלק אותו, אלא גם להטעין מהשקע. אנו משתתפים בצערם… פתח הטעינה ממוקם באופן סימטרי למיכל הדלק, רק מצד הנהג. עם זאת, המערכת ההיברידית מאפשרת להשיג יעילות דלק מרשימה: הרכב במרכב סדאן שאורכו 5,34 מטר צורך במצב משולב 4,4 ליטר של בנזין ל-100 ק"מ ורמת פליטת ה-CO2 ירדה ל-100 ג'/ק"מ. אבל גם המשקל העצמי של הרכב גדל ל-2,6 טון (כמעט בחצי טון יותר בהשוואה למרצדס S 580 4Matic בגרסת בסיס גלגלים ארוך עם אותו מנוע ה-V8).
המדדים של סדאן העל אאודי S8 (עם מנוע V8 המפיק 571 כ"ס ו-800Nm): צריכת דלק ממוצעת – 10,8 ליטר ל-100 ק"מ, פליטות מזהמות – 245 ג'/ק"מ. אולם אאודי שוקלת ב-300 ק"ג פחות.
מתלי האוויר האדפטיביים של מרצדס S-קלאס AMG שנת 2023 הותאמו לצמיחה במשקל ובהספק. במהירויות מעל 120 קמ"ש המכונית "יורדת" בסנטימטר באופן אוטומטי. מערכת למניעת זוויות גלגול אקטיבית והיגוי כפול נכללים כבר ברמת הגימור הבסיסית, בנוסף לכך, הופיעו מחזקי מרכב נוספין ומייצבים רוחביים משוכללים. כברירת מחדל מותקנים בלמי 400 מ"מ בגלגלים הקדמיים ו-380 מ"מ מאחור, בלמים קרבון-קרמיים מוצעים כאופציה.