סדאן אאודי S8. דור 4 שנת 2019
אאודי S8 הוא רכב ספורט יוקרתי בצורת מרכב סדאן. מיוצר על-ידי החטיבה Audi Sport GmbH של התאגיד הגרמני Audi AG משנת 1996. הרכב יצא מספר שנים לאחר ההשקה של סדאן הפרימיום הענק אאודי A8 והוא למעשה הגרסה הספורטיבית שלו, שמשלבת את הנוכחות של רכב פאר ואת השאיפה למצוינות ללא פשרות של מכונית ספורט נמרצת. S8 המודרני הוא אחד הרכבים המתקדמים ביותר טכנולוגית בפלח הפרימיום. בשנת 2019 יצא הדור החדש, הרביעי, שמוצע כיום בשוק הישראלי. עליו נדבר.
הדור הרביעי של אאודי S8 שנת 2019 מוצע בישראל במחיר החל מ-1,313,719 ₪ (כן-כן, מספר מפחיד)... אבל, כמובן, הוא שווה את זה.
עיצוב חיצוני
מבחוץ אאודי S8 החדש לא שונה מהסדאן אאודי A8 דור רביעי לפני מתיחת הפנים בגרסת S Line (עם חבילת ספורט). סימני ההיכר הראשיים של הגרסה המשודרגת הם: ארבעה קצוות אגזוז, בתי מראות כסופים, גלגלים מקוריים בקוטר 21 אינץ' וקליפרים ספורטיביים בולטים בצבע אדום. מפרט האבזור הסטנדרטי כולל פנסי HD Matrix LED עם איתותים דינמיים. בין פרטים מעניים: כאשר נוגעים בידית הדלת הסדאן מתרומם ב-50 מ"מ על מנת להקל על ההתיישבות.
חלל פנימי
בין המאפיינים הבולטים של תא הנוסעים ניתן לציין את הסמלים עם האות "S" ועיטור קרבון מיוחד עם אפקט תלת-מימד (עליו אפשר לוותר). המושבים הקדמיים קיבלו התאמת מתאר אינדיבידואלית, גלילי תמיכת צד פנאומטיים וחימום תלת-שלבי. המערכת MMI touch response מאפשרת לשלוט בכל הפונקציות המשניות באמצעות שני מסכים גדולים. כל המידע הקשור לנהיגה מוצג בלוח המחוונים הדיגיטלי, עבורו ניתן לבחור אחד משני מצבי התצוגה. מצב S-performanc המיוחד מקצה את המקום המרכזי לטכומטר בצורת תרשים והנתונים של ההספק והמומנט מוצגים באחוזים.
מפרט האבזור הבסיסי כולל בקרת אקלים עם הגדרות אישיות לנהג ולנוסע הקדמי, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה-ניווט MMI Navigation Plus עם עוזר קולי Amazon Alexa ועוזר חניה עם מצלמות היקפיות, בקרת שיוט (טווח פעולה 20 – 250 קמ"ש), ואקום דלתות, מכסה תא מטען חשמלי, זיגוג עם בידוד רעש וחום, חבילת תאורת אווירה (30 צבעים לבחירה) וכן הלאה. ישנן 38 מערכות עזר לנהג, 5 רדארים, 6 מצלמות, 12 חיישני אולטרא סאונד וסורק לייזר.
יחידות כוח ושאסי
אאודי S8 שנת 2019/20/21 מצוידת במנוע בנזין טורבו V8 4.0 TFSI. המנוע מפיק 571 כ"ס ו-800Nm (בגרסת הדור הקודם 520 כ"ס ו-650Nm). בנוסף לכך, נוספה מערכת היברידית קלה פשוטה ביותר: מתנע-גנרטור שפועל מרשת 48 וולט ומסייע בשניות הראשונות של ההאצה, אך גם אחראי על הפעלה מהירה של המנוע במסגרת המערכת "סטארט-סטופ". תמסורת: תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה quattro. הסדאן מזנק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3,8 שניות, המהירות המרבית, כמקודם, מוגבלת ב-250 קמ"ש.
כבר במפרט האבזור הבסיסי של S8 החדש נכללים דיפרנציאל אחורי אקטיבי, היגוי כפול ומתלי אוויר עם מייצבים אלקטרו-מכניים אקטיביים. הדיפרנציאל הספורטיבי מחלק את המומנט במהלך פניות מהירות, הוא מעביר את רוב ההספק לגלגל האחורי החיצוני ובכך מכניס את הסדאן לתוך הפניה ומעלה את דיוק ההיגוי. מערכת ההיגוי הכפול מגבירה את היציבות במהירויות גבוהות ואת כושר התמרון במהירות נמוכה. בין אופציות הופיעו בלמים קרבון-קרמיים עם צלחות בקוטר 420 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור.