יש הונדה אקורד ויש הונדה אקורד (ארה"ב). וזו לא אותה מכונית. הדגם שיועד לארה"ב הופיע כבר בדור הראשון, שיצא לפני 45 שנה. אך הוא התחיל להיות שונה מהגרסאות היפניות והאירופיות החל מהדור השלישי. באמריקה המכונית הייתה להיט כבר מההשקה. המדינה החזירה לה אהבה בתמורה, והעניקה לה בנדיבות את התואר "מכונית השנה". בשנים 1991 ו-200
הונדה אקורד (USA) ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 10 דור
AUTOBOOM

אקורדים של קאנטרי אמריקאי

יש הונדה אקורד ויש הונדה אקורד (ארה"ב). וזו לא אותה מכונית. הדגם שיועד לארה"ב הופיע כבר בדור הראשון, שיצא לפני 45 שנה. אך הוא התחיל להיות שונה מהגרסאות היפניות והאירופיות החל מהדור השלישי. באמריקה המכונית הייתה להיט כבר מההשקה. המדינה החזירה לה אהבה בתמורה, והעניקה לה בנדיבות את התואר "מכונית השנה". בשנים 1991 ו-2001 האקורד הובילה את דירוגי המכירות בארה"ב בקטגוריה שלה מבין כל היצרנים. הונדה אקורד (ארה"ב) הייתה לא רק הרכב היפני הראשון שיוצר באמריקה, אלא גם שמרה על תואר הדגם היפני הנמכר ביותר בארה"ב במשך 15 שנה – עד שנת 1996. האקורדים של הקאנטרי האמריקאי עדיין נשמעים גם כיום. בשנת 2022 מוצע הדור העשירי של הדגם (שהושק ב-2017) לאחר מתיחת פנים ב-2020. המכונית נמכרת רק ביפן ובאמריקה, ועזבה את אירופה כבר ב-2003.

טויוטה קאמרי 2020. סדאן, דור 8, מתיחת פנים.

הונדה אקורד (ארה"ב) לשנת 2022 היא נציגה בולטת של סדאנים גדולים עם ביצועים מעולים. היא מתחרה ב-טויוטה קאמרי, שגם לה יש גרסה היברידית ומערכות בטיחות דומות. באוקטובר 2020 עברה האקורד מתיחת פנים קלה, שעדכנה בעדינות את העיצוב, שיפרה את הביצועים והביאה אלקטרוניקה משודרגת.

חשוב

היסטוריה

הדור הראשון של הונדה אקורד יצא בשנת 1976 בתצורת הצ'בק 3 דלתות עם מנוע 1.6 ליטר, וב-1977 הופיעה גם גרסת הסדאן. ב-1978 החלו להתקין במכונית מנועים בנפח 1.8 ליטר, ושנה לאחר מכן הוצעה תיבת הילוכים אוטומטית בת שלוש מהירויות. כבר בשנת 1980 ייצרה הונדה מיליון יחידות של האקורד, והמספר הזה התאפשר בעיקר בזכות ארה"ב, שם המכונית הייתה להיט אמיתי.

הדור השני הופיע ב-1981, והורכב לא רק ביפן אלא גם בארה"ב. האקורד הייתה המכונית היפנית הראשונה שיוצרה באמריקה. גרסאות הסדאן וההצ'בק הוצעו עם מנועים בנפח 1.6 או 1.8 ליטר עם הספק של 80–101 כ"ס, עם תיבת הילוכים ידנית בת 5 מהירויות או אוטומטית בת 4 הילוכים (החל מ-1983). לראשונה בעולם דגם זה קיבל מערכת ניווט מובנית בשם Electro Gyrocator.

הדור השלישי של 1985 התפצל לפי אזורים. דגמים אמריקאיים קיבלו פנסים נסתרים והוצעו בתצורות סדאן, הצ'בק וקופה. הם צוידו במנועי 1.8 או 2.0 ליטר עם הספק נמוך יותר מהגרסאות היפניות. כבר בשנה הראשונה נמכרו כ-900 אלף מכוניות.

הדור הרביעי הופיע ב-1989. המכונית גדלה ועברה לקבוצת סדאנים בינוניים. אורכה הגיע ל-4.7 מטר. בשוק האמריקאי, שם הפופולריות המשיכה לעלות, המכוניות קיבלו מנוע הזרקה חדש בנפח 2.2 ליטר ובהספק של 125–150 כ"ס. פרט מעניין: גרסת הסטיישן יוצרה רק בארה"ב, ומשם נשלחה לאירופה וליפן.

הדור החמישי של האקורד יצא ב-1993. הגרסה לארה"ב הייתה זהה לדגם היפני, אך כללה גרסה עם מנוע V6 בנפח 2.7 ליטר.

הדור השישי הופיע ב-1997. הדגם האמריקאי היה גדול יותר מהגרסאות היפניות והאירופיות. הותקנו בו מנועי 4 צילינדרים בנפח 2.0 או 2.3 ליטר, וכן מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר עם 200 כ"ס.

הדור השביעי של 2002 קיבל גרסה אמריקאית חדשה, שגדלה במידות ונמכרה לא רק בארה"ב אלא גם בקנדה, אמריקה הלטינית ועוד. גרסאות הסדאן והקופה צוידו במנועים בנפח 2.4 (160–164 כ"ס) או V6 בנפח 3.0 (240–244 כ"ס). מאוחר יותר הופיעה גם גרסה היברידית מבוססת מנוע 3 ליטר. בנוסף, על בסיס הונדה אקורד (ארה"ב) פותחה האקורה TL.

הדור השמיני של הונדה אקורד (ארה"ב) הוצע באמריקה בגרסאות סדאן וקופה. המכוניות היו גדולות כרגיל, ועוצבו שונה. הן יוצרו במפעלי ארה"ב, אך שווקו גם למדינות באסיה ואפילו לאירופה. המנועים היו בנפח 2.4 או 3.5 ליטר.

הדור התשיעי הופיע ב-2012. הוצע באותן תצורות ובגרסאות שונות, כולל היברידית. הדגם הבכיר כלל מנוע 3.5 ליטר בהספק 278 כ"ס.

הזמן שלנו

הדור העשירי, שהושק ב-2017, הוא הדגם האחרון לעת עתה (נכון ל-2022). הונדה אקורד החדשה מבוססת על אותה פלטפורמה מודולרית של סיוויק ו-CR-V. המכונית קיבלה קווים אלגנטיים עם חלק אחורי קצר המזכיר פאסטבק. הדגם הציג לראשונה את הסגנון העיצובי החדש של הונדה, שעבר בהמשך לדגמים אחרים. נשארה רק גרסת סדאן אחת. 54.2% מהשלדה עשויה מפלדה בחוזק גבוה, ולכן הדגם החדש קל יותר מהקודם.

הונדה אקורד (USA) ‏2017. מנוע. סדאן, 10 דור

לראשונה הופיעה באקורד מתלה אדפטיבי ונעלמו המנועים האטמוספריים. אין יותר V6 – רק טורבו 4 צילינדרים בנפח 1.5 או 2.0 ליטר עם הספק של 192 ו-252 כ"ס בהתאמה. למנוע הקטן מוצעות תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים או גיר רציף (CVT), ולמנוע החזק יותר – תיבה ידנית או אוטומטית 10 הילוכים חדשה. קיימת גם גרסה היברידית עם מנוע 2 ליטר ומנוע חשמלי, עם הספק כולל של 212 כ"ס.

לסדאן תא נוסעים מרווח וציוד מודרני: לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8 אינץ' ותצוגה עילית בגודל 6 אינץ'. מושב הנהג כולל כוונון חשמלי ב-12 כיוונים כולל תמיכה לגב התחתון. שני המושבים הקדמיים מחוממים ומאווררים. גם המושבים האחוריים כוללים חימום. נפח תא המטען לפי תקן אמריקאי (EPA) הוא 473 ליטר. החבילה הסטנדרטית כוללת את מערכת הבטיחות Honda Sensing: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ועוד. יש גם זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, התראה על תנועה חוצה מאחור ובקרת ערנות נהג. בגרסאות המובילות יש 8 כריות אוויר.

הצביע עכשיו!
אקורד או קאמרי?
4 קולות
עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר