יצרנית הרכב הסינית NIO נוסדה בשנת 2014 על-ידי איש העסקים וויליאם לי, המכונה גם "ג'ק מה של תעשיית הרכב" כמחוות כבוד לכישורי העסקים של וויליאם. כיום, NIO מייצרת ארבעה דגמים של רכבים חשמליים בכמות של כ-50 אלף יחידות בשנה. ההיוון של החברה הקטנה הוא פשוט פנטסטי – 57 מיליארד דולר, יותר מפורד! צמיחה מהירה, היוון עצום, רכבי
NIO. אחת שירדה מהשמיים
AUTOBOOM

NIO. אחת שירדה מהשמיים

NIO. אחת שירדה מהשמיים

יצרנית הרכב הסינית NIO נוסדה בשנת 2014 על-ידי איש העסקים וויליאם לי, המכונה גם "ג'ק מה של תעשיית הרכב" כמחוות כבוד לכישורי העסקים של וויליאם. כיום, NIO מייצרת ארבעה דגמים של רכבים חשמליים בכמות של כ-50 אלף יחידות בשנה. ההיוון של החברה הקטנה הוא פשוט פנטסטי – 57 מיליארד דולר, יותר מפורד! צמיחה מהירה, היוון עצום, רכבים חשמליים יפים – NIO הולכת בדרכה של טסלה ומבטיחה להוות תחרות ראויה לקולגה האמריקאית. כך שהיא לא יכלה להימנע בשום אופן מהסטטוס של "הרוצחת של טסלה", שאותו מקבלת כל יצרנית חדשה של רכבים חשמליים.

דרכו של לי

דרכו של וויליאם לי (Li Bin) לפסגת ההצלחה הייתה ישרה כמו מקלות אכילה סיניים. ילד ממשפחת איכרים פשוטה שגדל ברפת, אכל טוב ועזר להוריו לחסוך כסף ללימודיו באוניברסיטת בייג'ינג.

לפי המקורות הרשמיים, השם NIO מתפרש כ"בואם של השמים הכחולים", מה שמסמל באופן מטפורי את תחילתו של עידן הטוהר הסביבתי.

לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטה, לי נכנס לעסקים. כבר בשנת 2000 הוא הקים את חברת Bitauto Holdings Ltd. לאחר שהפך למיליארדר, לי מכר את החברה בשנת 2013. ב-2014 הוא הקים את NIO. כבר בשנים הראשונות לקיומה של החברה היא גייסה השקעות מ"המפלצות" כמו Tencent, Temasek, Sequoia, Lenovo ו-TPG. לפי המידע הרשמי, NIO מתפרש כ"בואם של השמים הכחולים", מה שמסמל באופן מטפורי את תחילתו של עידן הטוהר הסביבתי.

המכוניות

NIO מייצרת מספר רכבים חשמליים, כל אחד מהם מאופיין מתקדם, טכנולוגי ובעל ביצועים גבוהים.

מכוניות מרוצים:

  • NIO EP9 (Electric Performance) – מכונית ספורט דו-מקומית חשמלית שיוצרה על-ידי NIO לטובת ההשתתפות במרוצי פורמולה E, תחרות של מכוניות מרוץ חשמליות עם גלגלים פתוחים.
  • EP9 – דגם ייעודי למרוצים, המחזיק בשיא העיקוף המהיר ביותר במסלולי Circuit of the Americas, Shanghai International Circuit ו-Circuit Paul Ricard. השאסי והמרכב מיוצרים מסיבי פחמן. כל גלגל מציוד במנוע ובתמסורת משלו.

ההספק של כל מנוע הוא 250 קילוואט (335,25 כ"ס), וזה נותן הספק כולל של 1 מגה-וואט (1,341 כ"ס). EP9 מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2,7 שניות, ל-200 קמ"ש תוך 7,1 שניות ול-300 קמ"ש תוך 15,9 שניות. המהירות המרבית היא 350 קמ"ש.

קרוסאוברים:

  • NIO EC6 – קרוסאובר בצורת קופה בעל 5 דלתות ו-5 מקומות, גדול יחסית, שאורכו 4,8 מטר. מצויד במנועים עוצמתיים במיוחד, בהספק עד 536 כ"ס ברמת הגימור החזקה ביותר.
  • NIO ES6 – קרוסאובר-סטיישן חשמלי לחלוטין מאלומיניום במימדים בינוניים בעל 5 מקומות. הוא לא שונה בהרבה מ-EC6. מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת 70, 84 או 100 קוט"ש בהתאם לרמת הגימור. טווח הנסיעה המרבי שלו הוא 510 ק"מ.
  • NIO ES8 – קרוסאובר-סטיישן בגודל מלא בעל 7 מקומות. מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת 70, 84 או 100 קוט"ש בהתאם לרמת הגימור. טווח הנסיעה המרבי הוא 500 ק"מ.

סוללות

הרכבים החשמליים של NIO הם שווים בהחלט, אבל הרכבים עצמם לא כל-כך מעניינים כמו הסוללות של NIO וליתר דיוק, טכנולוגיות הטעינה המהירה. ברכב חשמלי רגיל הסוללות מותקנות בתוך הרכב החשמלי ודורשות טעינה שלוקחת בדרך כלל זמן ארוך. אפילו המטענים המהירים המודרניים דורשים כחצי שעה כדי להטעין את סוללת הרכב החשמלי עד 80%.

NIO הציעה שיטה קלה של טעינה מהירה תוך 3 דקות ל-100% – באמצעות סוללות מתחלפות. כאשר הטעינה נגמרת, הרכב החשמלי מגיע לתחנה מיוחדת שבה אדם מיומן מחליף את הסוללה למלאה. כמובן, זה לא הכרחי, אפשר להטעין אותה גם באופן שגרתי, אבל גם שירות כזה קיים.

NIO בנתה בסין 191 תחנות חילוף ב-76 ערים ומתכננת להגדיל את מספר התחנות ל-500 עד סוף שנת 2021. יותר מכך, הלקוחות של NIO מקבלים גישה למחלקת שירות המסוגלת להחליף סוללה בכל רחבי המדינה אם אין תחנת החלפה בקרבה.

גם טסלה ניסתה ליישם פרויקט דומה, אבל ב-2015 הוא נסגר לאחר שהתקיים שלוש שנים בלבד עקב הביקוש הנמוך לשירות. הרכבים החשמליים של NIO לא צפויים ליצור סערה מחוץ לשוק הסיני. אבל האופציה להחלפת סוללה נראית מעניינת, למרות הניסיון הכושל של טסלה. לכן השאלה – האם תצליח NIO לארגן החלפת סוללות כמו בסין, רק מחוץ לסין – הופכת למרכזית אם מדברים על העתיד של החברה.

איזה רכב חשמלי מאת NIO הכי אהבתם?
24 קולות