בשל המחסור שבבים, ייצור המכוניות פחת, אך כעת מרחף איום חדש על תעשיית הרכב העולמית. זהו מחסור במגנזיום שהחל בעקבות משבר האנרגיה בסין. משם מגיע 90% של מגנזיום. בעיות באספקת האנרגיה נגרמות על ידי זינוק במחירי הפחם ומשפיעות לרעה לא רק על הצמיחה של כלכלת סין עצמה, אלא גם עלולות להחליש את הכלכלה העולמית, שכבר סבלה מהשלכו
Car manufacturing
AUTOBOOM

ללא מגנזיום לא יהיו מכוניות

Car manufacturing

בשל המחסור שבבים, ייצור המכוניות פחת, אך כעת מרחף איום חדש על תעשיית הרכב העולמית. זהו מחסור במגנזיום שהחל בעקבות משבר האנרגיה בסין. משם מגיע 90% של מגנזיום. בעיות באספקת האנרגיה נגרמות על ידי זינוק במחירי הפחם ומשפיעות לרעה לא רק על הצמיחה של כלכלת סין עצמה, אלא גם עלולות להחליש את הכלכלה העולמית, שכבר סבלה מהשלכות מגפת COVID-19, שעול להוביל בסופו של דבר לאינפלציה מוגברת ברחבי העולם.

"שיבושים נוספים באספקת האנרגיה וכתוצאה קיצוצי ייצור יחמירו את הבעיות של שרשראות האספקה העולמיות, במיוחד אם הייצור של מוצרי יצוא ייפגע"
לואיס קויס, כלכלן ראשי שווקי אסיה של אוקספורד אקונומיקס

מגנזיום היא מתכת שבלעדיה לא ניתן לייצר מספר רכיבי רכב. סגסוגת מגנזיום עם אלומיניום משמשת כבסיס למיכלי דלק, מסגרות מושבים וגלגלי סגסוגת. הממשלה הסינית כבר נאלצה לסגור 35 מתוך 50 מפעלי המגנזיום שלה, ובקרוב יורגשו ההשלכות של זה במפעלי מכוניות ברחבי העולם. הקשיים יימשכו לפחות עד סוף השנה. כבר חלה קפיצה חדה במחירי המתכת: מאמצע ספטמבר 2021 עלות המגנזיום הייתה 40-45 אלף יואן (6207-6983 דולר) לטון, שזה 36% יותר מבחודש קודם. באוקטובר ובנובמבר, ככל הנראה, המחירים יעלו עוד יותר. המחסור בשבבים ומגנזיום יוביל לכך שתעשיית הרכב תסבול לפחות עד תחילת השנה הבאה.

האם את/ה מתכנן/נת לקנות מכונית חדשה בעתיד הקרוב?
8 קולות