אופל אינסיגניה נוצר לפני 13 שנים, בתקופה ש-Opel הגרמנית נכנסה להרכב של ג'נרל מוטורס. נמצא בייצור משנת 2008 ועד היום במרכבי ליפטבק וסטיישן, מוקדם יותר יוצר במרכב סדאן. למכונית היו גרסאות רבות עם מנועי בנזין ודיזל, היא צוידה בהנעה קדמית או כפולה. אינסיגניה מקפידה לשמר את מאפייניה העיקריים עד היום, שכן המבנה שלה מלכתחיל
אופל אינסיגניה ‏2020. מרכב, צורה. ליפטבק, 2 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

אופל אינסיגניה. תייר, מטייל וחתיך הכבישים

אופל אינסיגניה ‏2020. מרכב, צורה. ליפטבק, 2 דור, שדרוג 1

אופל אינסיגניה נוצר לפני 13 שנים, בתקופה ש-Opel הגרמנית נכנסה להרכב של ג'נרל מוטורס. נמצא בייצור משנת 2008 ועד היום במרכבי ליפטבק וסטיישן, מוקדם יותר יוצר במרכב סדאן. למכונית היו גרסאות רבות עם מנועי בנזין ודיזל, היא צוידה בהנעה קדמית או כפולה. אינסיגניה מקפידה לשמר את מאפייניה העיקריים עד היום, שכן המבנה שלה מלכתחילה היה מוצלח במיוחד. קהל היעד של הדגם - אלה משפחות שאוהבות לטייל ולנסוע באופן קבוע למרחקים גדולים, אותם אינסיגניה תשרת כקרוזר אמין. והעיצוב הנאה והמדוקדק הוא בונוס מאוד נחמד.

בסרטון: אופל אינסיגניה 2017 שנת. סדאן.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2008 עד 2015. אינסיגניה יצאה לשוק לראשונה בשנת 2008 בתור מחליפה ל-Signum ו-Vectra הפופולרית. הדגם פותח במשך זמן ארוך ותוך כדי השקעה רבה: הקונספט הראשוני הוצג עוד בשנת 2003, מאוחר יותר, כבר בשנת 2007, אליו הצטרף הקונספט GTC. אינסיגניה – הוא דגם ראשון שהונדס במסגרת אסטרטגיית הרציונליזציה של GM, הכוללת את המותג אופל. הגישה השיטתית לפיתוח הביאה לתוצאות – כבר לאחר שנה, המכונית הצנועה ביסודה דורגה בין המכוניות האירופאיות הטובות ביותר. עבור אופל זה הפך להישג ענק, שהרי הפעם האחרונה בה החברה לקחה גביע אירופאי הייתה לפני 22 שנה.

Opel Insignia 2008. Liftback, 1 generation.

אינסיגניה שנת 2008 הייתה ארוכה במימדיה (4,83 מ' ואף 4,91 מ' בגרסת Sport Tourer), ומבחינת עידון צורותיה התקרבה לסדאנים אלגנטיים בסגמנט היוקרה. ברטראן באך, המעצב שלה, תיאר את פרופורציות המכונית כ"שילוב חכם של פיסול ודיוק גרמני". מנקודת מבט שלנו, העיצוב שלה נוטה להיות מדויק יותר, מאשר מפוסל, ולכן הדגם נראה קצת משעמם. אך גם אין על מה למתוח ביקורת – הוא ארוך, אך חטוב, נמוך קומה, אך מרווח ואווירודינמי, בעל מקדם גרר של 0,25. המהנדסים השקיעו מחשבה רבה בעבודה על השאסי, כולל בולמי הזעזוע, המייצבים ומנגנון ההיגוי, מה שגרם לאינסיגניה להפגין ביצועים על הכביש מן הטובות בסגמנט.

Opel Insignia 2008. Sedan, 1 generation.

הקונסולה המרכזית בתא הנוסעים זכתה לשבחים רבים, מפני שיצאה פשוטה ואינפורמטיבית, אחת מהטובות ביותר בקטגוריה. מסך המגע המרכזי היה בגודל 20 ס"מ, צויד במערכת IntelliLink המכילה מידע אודות הרכב ופונקציות של מערכת האינפוטיינמנט. בתא הנוסעים מותקנים מושבים מקוריים של אופל המוגנים בפטנט, אשר מיועדים לספק רמת נוחות מרבית בנסיעות ארוכות. אופל קידמה את אינסיגניה בתור רכב תיירים אמין ועמיד – מעין תייר, מטייל וכמובן, חתיך.

Opel Insignia 2008. Estate 5-door, 1 generation.

אופל קידמה את אינסיגניה בתור רכב תיור אמין ועמיד – מעין תייר, מטייל וכמובן, חתיך

המנוע הסטנדרטי CDTI BiTurbo בהספק 195 כ"ס התאפיין בצריכת דלק מתונה מאוד – 4,9 ליטר ל-100 ק"מ. ויחד עם זאת, צויד במערכת סטארט-סטופ. המהנדסים מאוד טרחו גם ביחס למנוע. לדוגמא, עלו על הרעיון להתקין שתי טורבינות בגדלים שונים, שפעלו בצוותא או בנפרד בהתאם למהירות הנדרשת, מה ששיפר את החיסוכניות ואת אמינותה של יחידת הכוח. אינסיגניה השיגה מהירות מרבית של 230 קמ"ש ויכלה להאיץ עד 100 קמ"ש תוך 8,7 שניות. השאסי ניחן באפשרות לשנות את התנהגותו בהתאם לסגנון נהיגה המועדף על הנהג – נוח או ספורטיבי.

יתר על כן, אינסיגניה הפכה למכונית הראשונה של אופל אשר צוידה במערכת Opel Eye לזיהוי תמרורים ממרחק של 100 מטר. מידע על התמרור הוצג על קונסולת הנהג. כמו כן, היא קיבלה מחוון מרחק בטוח בינה לבין רכב מלפנים, מערכת ניטור שטחים מתים, מצלמה אחורית, התקן התרעה על שינוי נתיב ועל נסיעה לאחור, פנסי בי-קסנון מסתגלים בעלי 9 מצבי תאורה, כולל מערכת אור גבוה.

Opel Insignia 2013. 1 generation, restyling.

בשנת 2013 אינסיגניה עברה מתיחת פנים. הופיע מנוע דיזל חדש, החסכוני ביותר בסגמנט – 2 ליטר טורבו בהספק 120 או 140 כ"ס. כמו כן, היו זמינים מנועי בנזין 2.0 SIDI Turbo בהספק 250 כ"ס ו-1.6 SIDI Turbo בהספק 170 כ"ס. בדגם המעודכן הופיעה סדרה של טכנולוגיות בטיחות ונוחות חדשות – רדארים ומערכות עזר על בסיס מצלמות, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד. הדור הראשון של אינסיגניה התקבל בברכה על ידי חובבי רכב כמעט בכל רחבי העולם, ועל כך מעידה כמות מכירות עצומה – 900 אלף יחידות.

דור שני

נמצא בייצור משנת 2017 עד היום, עבר מתיחת פנים ב-2020 (נתונים לשנת 2021). אופל אינסיגניה החדשה נשענת על שכלול של פלטפורמת Epsilon II אשר פותחה עוד על ידי ג'נרל מוטורס. כלומר, אפילו לאחר המעבר של אופל לבעלותה של קבוצת PSA (כעת Stellantis), אינסיגניה ממשיכה להתבסס על רצפה מתוצרת GM. מיוצרת בשלוש גרסאות: ליפטבק אינסיגניה גרנד ספורט (Grand Sport), סטיישן ספורט טורר (Sport Tourer) וסטיישן מחוזק קאנטרי טורר (Country Tourer).

אינסיגניה גרנד ספורט

ליפטבק גרנד ספורט מרגיש מצוין גם בקרב מתחרים חזקים כמו סקודה סופרב ופולקסווגן פאסאט. למכונית עיצוב מעולה, שניתן להשוות לב.מ.וו סדרה 5 ולמרצדס E קלאס מבחינת איכות הביצוע. בין אופציות סטנדרטיות: פנסי LED, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מערכת אינפוטיינמנט בעלת מסך מגע, ניווט עם זיהוי תמרורים, תמיכת Apple CarPlay ו- Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת ובקרת שיוט.

היצע המנועים:

  • מנוע דיזל 1.5 ליטר בהספק 120 כ"ס;
  • מנוע דיזל 2 ליטר בהספק 172 כ"ס – שניהם עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית;
  • מנוע בנזין 2 ליטר 197 כ"ס;
  • מנוע בנזין 2 ליטר 227 כ"ס – שניהם עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית.

אינסיגניה ספורט טורר

סטיישן סופר טורר – קרוזר אמיתי המיועד לנסיעות ארוכות, רכב משפחתי מרווח המבוסס על דגם גרנד ספורט, מתחרה של הסטיישנים VW פאסאט, סקודה סופרב ומאזדה 6. בעל תא מטען עצום שבו ניתן להעמיד עגלת תינוק גדולה. המנועים שבהיצע: 1,5 ליטר בנזין בהספק 138 עד 163 כ"ס ודיזל 2 ליטר בהספק 168 עד 207 ליטר. מצויד בצג 7 אינץ' סטנדרטי של מערכת האינפוטיינמנט עם תמיכת מכשירי אפל ואנדרואיד. מסופק עם מכלול של מערכות סיוע אלקטרוניות מתקדמות, כולל תיקון סטייה מנתיב ובלימת חירום אוטומטית.

אינסיגניה קאנטרי טורר

לסטיישן המשפחתי המרווח קאנטרי טורר, מספר מאפיינים של רכב שטח: מרווח גחון מוגדל ובודי קיט מאסיבי המוסיף לו עמידות בעת הנהיגה מחוץ לכבישים הנוחים. בתא הנוסעים – אותו סט מקיף של כל האופציות והפונקציות המתקדמות לסיפוק נוחות ובטיחות. מוצע עם מנוע דיזל 2,0 ליטר העוצמתי בלבד. ישנה מערכת הנעה כפולה.

איזו גרסה של אופל אינסיגניה יותר מוצאת חן בעיניך?
16 קולות