חסון, אגרסיבי, עם צורת כונס אוויר תוקפנית – פיג'ו 308 GTi הוא ביטויו העילאי של סגמנט רכבי הספורט הקומפקטיים העכשוויים מתוצרת צרפת. וזהו הוט-האצ' האחרון של פיג'ו – כלומר אחרון, נכון לעכשיו. הדגם מיוצר משנת 2015, עבר מתיחת פנים ב-2017, ובמהותו מדובר על הגרסה המשודרגת של ההאצ'בק הקומפקטי פיג'ו 308. המתחרה העיקרי של פיג'
פיג'ו 308 GTi ‏2017. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

פיג'ו 308 GTi. הוט-האצ' האחרון של Peugeot

פיג'ו 308 GTi ‏2017. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

חסון, אגרסיבי, עם צורת כונס אוויר תוקפנית – פיג'ו 308 GTi הוא ביטויו העילאי של סגמנט רכבי הספורט הקומפקטיים העכשוויים מתוצרת צרפת. וזהו הוט-האצ' האחרון של פיג'ו – כלומר אחרון, נכון לעכשיו. הדגם מיוצר משנת 2015, עבר מתיחת פנים ב-2017, ובמהותו מדובר על הגרסה המשודרגת של ההאצ'בק הקומפקטי פיג'ו 308. המתחרה העיקרי של פיג'ו 308 GTi הוא גולף GTI הזריז, אולם בסדרה שלמה של מדדים, הצרפתי השאפתן עולה על הגרמני הדייקן.

Peugeot 308 2021. Hatchback 5-door, 3 generation.

בישראל, עד לאחרונה, נמכרה גרסת הדור השני של פיג'ו 308, לאחר מתיחת פנים של שנת 2017 במרכב האצ'בק 5 דלתות. במרץ 2021 הושק הדור החדש, השלישי, שלהגעתו לארץ אנו מצפים בקוצר רוח. ההאצ'בק החדש צמח באופן ניכר במימדים וכעת מכיל מעל 70% מרכיבים חדשים. הפלטפורמה מותאמת להרכבת מכוניות היברידיות וחשמליות. לכן, סביר לחכות להשקת הגרסה החשמלית של 308 בעתיד ולעת עתה יש להסתפק בהיברידי נטען, אולם אחד שיצא בשתי גרסאות.

עובדה מעניינת

מראה חיצוני

בהתאם לקונספט המינימליסטי של פיג'ו, גרסת GTi לא נבדלת בהרבה מדגם המקור – האצ'בק 308 הקלאסי שכיום נמכר בישראל. המימדים זהים, בסיס הגלגלים זהה, מכונית מעודנת, אלגנטית ומאוזנת היטב. בפגוש הקדמי נמצא מספר אלמנטים עיצוביים ייחודיים, המתלים הונמכו, הותקנו קצוות אגזוז כפולים. על מנת לשפר את ראות הדרך, 308 הספורטיבי צויד בפנסי LED בעיצוב האלגנטי של פיג'ו.

חלל הפנים

תא הנוסעים של פיג'ו GTi הוא, כמובן, ספורטיבי, עם מושבי מרוצים והגה מחוזק. בחלק הקדמי של הקבינה יש הרבה מקום עבור הנהג והנוסע ולאחסון פריטים קטנים. בשורה האחורית, מאידך, אין מרווח נדיב במיוחד, וזאת בגלל שלהוט-האצ' תא מטען עצום יחסית למכונית מסוג זה, שלתוכו ניתן להכניס עגלת תינוק גדולה ועדיין ישאר מקום.

GTi החדש עשיר באופציות ופונקציות, מה שהופך אותו לאחד המובילים בשוק מבחינה זו. מדובר על רכב מתחבר, כלומר, מכשירים רבים פועלים דרך האינטרנט. בין חידושים אחרונים – פונקציית Mirror Screen המאפשרת לשלוט באופציות רבות באמצעות הסמארטפון, וטלמטיקה פנימית בעלת מסך מגע וניווט 3D.

מנועים ושאסי

פיג'ו 308 GTi מצויד במנוע THP S&S 270 טורבו בנזין בנפח 1,6 ליטר ועם הספק בסך 279 כ"ס. להאצ'בק החם נתון יחס מצוין של הספק למשקל – 4,46 ק"ג ל-1 כ"ס, מה שמאפשר להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6 שניות בלבד. וזה, דרך אגב, מהיר יותר במחצית שנייה מפולקסווגן גולף GTI. למנוע משודכת תיבת 6 הילוכים ידנית.

פיג'ו 308 GTi ‏2015. מנוע. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

מתלים – תמוכות מק'פרסון מלפנים ומערך עצמאי למחצה מאחור, אינם מיועדים לפעילות מחוץ לכביש אספלט חלק, אך עליו מדגימים ביצועים מצוינים. דיפרנציאל קדמי הננעל אוטומטית משפר את אחיזת הכביש. כברירת מחדל, ההוט-האצ' מצויד בג'נטים 19 אינץ', בבלמי 380 מ"מ מקדימה ו-368 מ"מ מאחורה.

בטיחות

פיג'ו 308 GTi – רכב עמיד בעל דירוג בטיחות מרבי ושפע אופציות מודרניות, כגון:

  • בלם בטיחות אקטיבי עם התראת צמצום מרחק;
  • מערכת התרעה אקטיבית על סטייה מנתיב;
  • מערכת התרעה לנהג על הצורך להתרכז;
  • מחוון זמן נסיעה (כאשר נוהגים יותר משעתיים במהירות של יותר מ-65 קמ"ש האופציה ממליצה לקחת הפסקה);
  • שליטה אוטומטית בפנסים בהתאם לתנאי הדרך;
  • זיהוי תמרורים;
  • בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית סטארט-סטופ;
  • מערכת ניטור שטחים מתים אקטיבית ועוד.
איזה מההוט האץ' האגדיים של פיג'ו מעדיפים אתם?
14 קולות