Peugeot 5008 – רכב המיוצר על ידי חברת פיג'ו מאז שנת 2009 ועד עתה. בהתחלה יוצר כסטיישן בתצורת 5 או 7 מקומות, שהיה למעשה מיניוואן משפחתי טיפוסי, ועוד עם הנעה קדמית. לעומת פיג'ו 5008 המודרני – זהו קרוסאובר אמיתי. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של פיג'ו 5008 בדגם שנת 2016.
פיג'ו 5008 ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

פיג'ו 5008. קרוסאובר משפחתי עם תכונות מיניוואן.

פיג'ו 5008 ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
עדכון:

בשנת 2020 יצאה גרסה מעודכנת לדור החמישי.

Peugeot 5008 – רכב המיוצר על ידי חברת פיג'ו מאז שנת 2009 ועד עתה. בהתחלה יוצר כסטיישן בתצורת 5 או 7 מקומות, שהיה למעשה מיניוואן משפחתי טיפוסי, ועוד עם הנעה קדמית. לעומת פיג'ו 5008 המודרני – זהו קרוסאובר אמיתי. נכון ל- 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של פיג'ו 5008 בדגם שנת 2016.

דור ראשון

מיניוואנים 5008 הראשונים צוידו במנועי בנזין ודיזל בהספק מ- 112 עד 163 כ"ס ובגיר ידני או אוטומטי. על פי ביקורות נהגים, זהו רכב מרווח ונוח בפנים, עם תא נוסעים פונקציונאלי המאפשר לשנות תצורה ללא מאמץ. אך עם זאת, דור ראשון של 5008 היה די אופנתי ומודרני לאותה תקופה, הציג דינאמיקת תאוצה מרשימה ותצרוכת דלק נמוכה. במיוחד הצטיינה האווירודינמיקה – במהירויות גבוהות פיג'ו 5008 פשוט "נדבק" לכביש. על פי נתוני מבחני בטיחות אירופאים, הדור הראשון של פיג'ו 5008 צבר 5 כוכבים מתוך 5 אפשריים! דרך אגב, המספר 5 ב- 5008 מעיד על שייכות הרכב לקטגוריית המשפחתיות, שני האפסים באמצע מצביעים על כך שהדגם שייך לקטגוריית רכבים עם מרכב מוגבה, ושמונה האחרון מציין את הדור.

המספר 5 ב- 5008 מעיד על שייכות הרכב לקטגורית המשפחתיות, שני האפסים באמצע מצביעים על כך שהדגם שייך לקטגוריית רכבים עם מרכב מוגבה, ושמונה האחרון מציין את הדור.

הדור הראשון יוצר עד תחילת שנת 2017, החל מאוקטובר 2013 – בגרסה מחודשת. מתיחת פנים העניקה ל- 5008 את תווי קרוסאובר הראשונים. ובספטמבר 2016, יצא לאור הדור השני של פיג'ו 5008, אשר הפך כבר לקרוסאובר אמיתי.

דור שני

5008 החדש ספג לתוכו את הטוב ביותר שקונצרן PSA מסוגל להציע: עיצוב אלגנטי, טכנולוגיות מתקדמות, תאורה מן המעלה הראשונה, ארגונומיה מעודכנת, חומרי גימור נאים ועוד. עם זאת, לדגמי פיג'ו 3008 ו- 5008, שנוצרו על אותה פלטפורמת EMP2 המודולארית של קבוצת PSA, תצורת תא נוסעים כמעט זהה, במיוחד בחלק הקדמי, ואותו מבחר מנועים. אולם בסיסי הגלגלים שלהם נבדלים באופן ניכר: בסיס 5008 גדול מזה של אחיו ב- 165 מ"מ. דבר שאפשר להעניק יותר סולידיות לחזותו של 5008 החדש ולהוסיף 60 מ"מ למרווח הרגליים בשורה השנייה.

לפיג'ו 5008 שנת 2019/2020 תא מטען עצום. וניתן להגדיל אותו עוד יותר הודות למושבים מתקפלים מאחורה! אם לקפל את שורת המושבים השנייה, ניתן להעמיס מטען בנפח שני מטרים רבועים, וקיפול מושב נוסע קדמי מפנה מקום לחפצים באורך עד 3,179 מטר!

למרות ש- 5008 החדש הינו קרוסאובר אמיתי, מבפנים הוא עדיין מיניוואן, ובמובן הטוב! השורה האחורית מורכבת משלושה מושבים עצמאיים עם כוונון זווית גב וכוונון אורכי. המרווח בפנים בשפע! לפיג'ו 5008 שנת 2019/2020 תא מטען עצום. וניתן להגדיל אותו עוד יותר הודות למושבים מתקפלים מאחורה! אם לקפל את שורת המושבים השנייה, ניתן להעמיס מטען בנפח שני מטרים רבועים, וקיפול מושב נוסע קדמי מפנה מקום לחפצים באורך עד 3,179 מטר!

ארכיטקטורת סביבת נהג Peugeot i-Cockpit החדשה עם לוח מחוונים דיגיטאלי גבוה והגה קטן, חומרים יוקרתיים, תאורת אווירה, ה"ניבים" המקוריים על פנסי החזית וה"טפרים" בלדים מאחור, גג פנוראמי, מבנה המרכב המותאם במיוחד לספיגת מכות, לא פחות משש כריות אוויר, מערכות ABS ו- ASR, בקרת יציבות ESP, סיוע בבלימה (BAS, EBD, EBA), מצלמות המקלות על תהליך החנייה ומערכות עזר מתקדמות ביותר – כל זה תמצאו בכל גרסת פיג'ו 5008 החדש.