פיג'ו 508. דור 2, מתיחת פנים שנת 2023
המותג הצרפתי פיג'ו, שהוא חלק מענקית הרכב Stellantis, הציגה סדרת הדגל המעודכנת של רכבים בצורת מרכב ליפטבק וסטיישן פיג'ו 508. גרסת הדור השני הנוכחי של סדרת 508 יצא לאור בשנת 2018, בשנת 2020 הופיעו גרסאות "חמות" PSE (Peugeot Sport Engineered), ועכשיו הגיע הזמן לעדכון מתוכנן נוסף. ייצור הרכבים עדיין יהיה במפעל הצרפתי Stellantis במולהאוס, המכירות יתחילו קרוב יותר לקיץ של שנת 2023. המחירים עדיים לא ידועים, אבל צפוי כי הרכבים המעודכנים יתייקרו בהשוואה לגרסאות הנוכחיות.
כיום,בשוק הבית בצרפת, גרסת הרכב בצורת מרכב ליפטבק טרם העדכון ניתן לרכוש תמורת 40,820 יורו, המחיר של גרסה בצורת מרכב ליפטבק מתחיל מ-42,040 יורו. בישראל גרסת הדור השני בצורת מרכב ליפטבק של פיג'ו 508 מוצעת במחיר שמתחיל מ-238,345 ש"ח (נתונים לסוף שנת 2022).
העיצוב החיצוני
הגרסאות המעודכנות של פיג'ו 508 בצורת מרכב ליפטבק וסטיישן מעוצבות בהתאם לסגנון המודרני של המותג הצרפתי. לכן רשת הגריל קיבלה עיצוב וצורה חדשים ובמרכזה נמצאת לוחית השם החדשה עם אריה. הקצוות של כונס אוויר המובנה בפגוש הקדמי הופנו כלפי מטה ולצערנו הרב הוא כבר לא מזכיר את "החיוך" הקודם. מפרט האבזור הבסיסי כולל פנסי לד מטריצה, במקום שני "ניבים" בולטים הופיעו פסי לד צרים של אורות ניווט הנשפכים כלפי מטה (שלוש יחידות מכל פנס). הפנסים האחוריים, שמחוברים אחד עם השני בפס רחב, שמרו על הצורה הקודמת, אבל השתנה הציור והזווית של פלומות האור. כיום בין הפנסים נמצאת לא סמל של המותג, אלא השם שכתוב באותיות.
עיצוב הפנים
בתוך תא הנוסעים של פיג'ו 508 שנת 2023 על גבי הטונל המרכזי במקום לוחית העברת הילוכים נמצא בורר, גלגל ההגה מגיע עם לוחית השם של Peugeot. עודכנה התוכנה של המערכת המידע והבידור i-Connect Advanced. המערכת מגיעה עם אות מסך מגע בגודל 10 אינץ', אבל קיבלה אפשרות עדכון אלחוטי. לוח המחוונים הדיגיטלי קיבל אפשרויות נוספות להצגת נתוני ניווט והנחיות ממערכות העזר. נשמרו רמות הגימור הקודמות Allure, GT ו-Sport Engineered. רמת הגימור הספורט מגיעה עם עיטור "חריף" של תא הנוסעים ומושבים עם תמיכת צד מתקדמת.
המנועים
מתיחת הפנים של שנת 2023 לא הביאה מנועים חדשים. גרסאות הבסיס עדיין מצוידות במנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר בעל הספק 130 כ"ס עם 3 צילינדרים או במנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר עם אותו הספק. שניהם מגיעים עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית, סוג ההנעה הוא קדמי בלבד. לגרסאות בעלות הנעה קדמית יש שתי יחידות כוח היברידיות נטענות שמורכבות על בסיס מנוע בעירה בנפח 1.2 ליטר: בעלות הספק 180 כ"ס (על בסיס מנוע בעירה עם שמפיק 150 כ"ס) או 225 כ"ס (על בסיס מנוע עם הספק 180 כ"ס).
הגרסה ההיברידית הנטענת 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) היא הגרסה היחידה של פיג'ו 508 שמצוידת בהנעה כפולה. היא מגיעה בצורת מרכב ליפטבק או סטיישן. חיחדת הכוח מורכבת ממנוע טורבו בנזין PureTech בנפח 1.6 ליטר בעל הספק 200 כ"ס עם 4 צילינדרים, שפועל בשיתוף עם שני מנועים חשמליים: מנוע עם הספק 110 כ"ס שמורכב על הציר הקדמי ובנפח 113 כ"ס - על הציר האחורי. יחידת הכוח מגיעה עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית e-EAT8. ההספק הכולל של המערכת עומד על 360 כ"ס. במהלך העדכון הגרסה ההיברידית הנטענת קיבלה סוללה עם קיבולת גבוהה יותר: כיום היא עומדת על 12.4 קילוואט במקום 11.5 קילוואט. פיג'ו 508 כזה מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות (גם בצורת מרכב ליפטבק וגם תצורת סטיישן), המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.
פיג'ו 508 החדש זכב בפרסים בילאומיים רבים: עבור עיצוב, התנהגות הכביש, אבזור הפנים ומערכת PEUGEOT i-Cockpit. אפילו המגזין הגרמני המכובד Auto Bild העניקו לגרסת הדור השני של פיג'ו 508 תואר "מכונית היבוא הטובה ביותר לשנת 2018".