טנדר שברולט סילברדו. דור 4, מתיחת פנים שנת 2022
שברולט סילברדו הוא טנדר בגודל מלא שמיוצר משנת 1999 ומוצע בתצורת 2 או 4 דלתות, עם הנעה קדמית, אחורית או כפולה. הרכב התפרסם בזכות כיכובו בסרט של קוונטין טרנטינו "להרוג את ביל" תפקיד של -"Pussy Wagon". בסתיו 2022 ג'נרל מוטורס הציגה את טנדר סילברדו "הכבד" המעודכן עם אינדקס HD. הדור הרביעי של משפחת הדגמים הכולל את 2500HD ו-3,500HD הושק בתחילת שנת 2019. הטנדר "הקל" סילברדו 1500 עבר מודרניזציה עוד בשנת 2021, אז גם הוצגה גרסת השטח החדשה שברולט סילברדו ZR2. לסילברדו HD החדש לאחר מתיחת הפנים יש כעת הרבה יותר במשותף עם סילברדו 1500. הטנדרים הכבדים מוצעים כמקודם ברמות גימור LTZ, LT, Custom, Work Truck ו-High Country. קודם לכן כל הגרסאות קיבלו תא נוסעים זהה (עם אבזור שונה) והעיצוב המקורי נועד רק לגרסת High Country הבכירה, אבל עכשיו הכל השתנה.
שברולט סילברדו HD ייצא לשוק האמריקאי ברבעון הראשון של 2023 וישתייך כבר לשנת דגם 2024. מחיר הטנדר בגרסת HD טרום-עדכון מתחיל מ-40,500 דולר. הגרסה הפשוטה ביותר של סילברדו 2500 בתצורת חד-קבינה מוצעת במחיר מ-247,828 ₪, בתצורת דו-קבינה מ-286,438 ₪ (נתונים לשנת 2022).
עיצוב חיצוני
בגרסאות הפשוטות של שברולט סילברדו HD שנת 2022/2023, LT, Custom ו-Work Truck, העיצוב החיצוני נותר ללא שינוי, השינוי חל ב-LTZ ו-High Country המתקדמות: יחידות תאורה דו-קומתיות מסוגננות, לדים ענקיים בצורת סוגריים בתור אורות היום עם מצב אנימציה (לאיתות וקבלת הנהג בעת פתיחת המכונית), גריל חדש, פגוש קדמי אחר, חריץ על מכסה המנוע עם הכיתוב "Chevrolet", פנסים אחוריים בעיצוב שונה.
חלל הפנים
תא הנוסעים החדש, החל מרמת גימור LT, כמעט זהה לגרסאות היקרות של סילברדו 1500. על הפאנל הקדמי מסודרים בשורות בלוקים של מקשים ובקרים, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 13,4 אינץ' המופנה מעט לכיוון הנהג, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12,3 אינץ'. תצוגת עילית נכללה כבר בגרסאות הקודמות. על הטונל המרכזי ממוקם מטען אלחוטי למכשירים. הגימור נהיה יקר יותר, הופיעו אלמנטים עם ציפוי פורניר. רשימת האופציות כעת כוללת מראה פנימית עם צג מובנה של המצלמה האחורית.
מערכות העזר האלקטרוניות עברו עדכון: בקרת השיוט האדפטיבית קיבלה מצב נפרד לפעולה עם נגרר המתחשב במשקל המוגבר ובהשפעת הרוח על רכבת הכביש. מצב נגרר נוסף גם למערכת ניטור שטחים מתים, שבין היתר סורקת את המרחב מסביב לנגרר. כמו כן, סילברדו HD החדש כעת מתריע בעצמו על חריגה מהמשקל הכולל המותר, יחד עם זאת הוא נהיה עמיד יותר לעומס יותר.
יחידות כוח
מנוע בנזין Vortec V8 בנפח 6,6 ליטר המפיק 407 כ"ס ו-629Nm לא השתנה מהדור הקודם, אבל במקום תיבת 6 הילוכים אוטומטית כעת מותקנת תיבת 10 הילוכים מאת Allison. הדבר אפשר להגדיל במקצת את המשקל הכולל המותר של הרכב, בעוד שמשקל הנגרר המותר צמח מ-7,9 ישר ל-9,8 טון! מנוע טורבו דיזל Duramax V8 בנפח 6,6 ליטר עבר מודרניזציה, כעת הוא מפיק 477 כ"ס ו-1,322Nm במקום 451 כ"ס ו-1,234Nm. המשקל הכולל המרבי של הנגרר בטנדרים כאלה גדל מ-16,1 ל-16,3 טון. בקרוב תופיע גרסת שטח ZR2 שתקבל גם היא עיצוב חיצוני ותא נוסעים מעודכנים.
הטנדרים הכבדים סילברדו HD הפכו לגדולים ולקשוחים במיוחד ויציעו כושר העמסה הכי גבוה בתולדות GM. עם זאת, הם נוצרו על-ידי אישה: מהנדסת הפרויקט הראשית ג'קלין מקווייד שעבדה בתאגיד ג'נרל מוטורס משנת 1999 ובשנת 2016 הפכה לראש מחלקת פיתוח הטנדרים מסדרת Heavy Duty. "חלום אמריקאי" שהתגשם!