ב-18 באפריל 2023 בתערוכת הרכב בשנחאי הוצג פורשה קאיין המעודכן. העדכון חל על קו הדגמים כולו, כולל גרסת הקופה ו-E-Hybrid ההיברידית פלאג-אין. הדור השלישי של הקרוסאובר, שנמכר כיום בישראל, יצא עוד בשנת 2017 וכבר מזמן זקוק לעדכון. במהלך המודרניזציה שינו את תא הנוסעים, קצת שיפרו את העיצוב החיצוני, ביצועי שיכלולים נקודתיי
פורשה קאיין. דור 3, עדכון שנת 2023
AUTOBOOM

פורשה קאיין. דור 3, עדכון שנת 2023

פורשה קאיין. דור 3, עדכון שנת 2023

ב-18 באפריל 2023 בתערוכת הרכב בשנחאי הוצג פורשה קאיין המעודכן. העדכון חל על קו הדגמים כולו, כולל גרסת הקופה ו-E-Hybrid ההיברידית פלאג-אין. הדור השלישי של הקרוסאובר, שנמכר כיום בישראל, יצא עוד בשנת 2017 וכבר מזמן זקוק לעדכון. במהלך המודרניזציה שינו את תא הנוסעים, קצת שיפרו את העיצוב החיצוני, ביצועי שיכלולים נקודתיים בחלק הטכני, הגבירו את הספק המנועים והחזירו את מנוע ה-V8. פורשה קאיין המעודכן יופיע בישראל ברבעון השלישי של 2023.

פורשה קאיין 2017.

סביר להניח שזהו העדכון האחרון של הדגם המוכר. פורשה מתכננת להפסיק לשווק קאיין עם מנועי בעירה פנימית. בשנת 2025 מחכה לנו קאיין חשמלי – לא גרסה חשמלית של הדגם הנוכחי, אלא דגם חדש לחלוטין שפותח מאפס.

להזכירכם

עיצוב חיצוני

השינויים העיקריים בעיצוב החיצוני של קאיין שנת 2023 הם ביחידות התאורה. הגרסה הבסיסית כבר מגיעה עם פנסי לד מטריקס בסגנון פורשה טייקן החשמלי. בתור אופציה מציעים פנסי Matrix Design HD (כל פנס מכיל 32,000 פיקסלים). בעזרתם האלקטרוניקה מסוגלת להקרין הנחיות על פני הדרך וכן להאיר את הנתיב הצמוד בעת מעבר אליו. הפנסים האחוריים גם הם עוצבו בסגנון של טייקן: הפס היחיד של תאורת הבלימה התרחב עוד יותר. המקום עבור לוחית הרישוי נדדה ממכסה תא המטען לפגוש. הפגושים קיבלו צורה חדה יותר. הורחב מבחר צבעי המרכב, נוספו הגוונים: Algarve Blue Metallic, Montego Blue Metallic ו-Arctic Grey.

חלל פנימי

כבר כתבנו בפירוט על תא הנוסעים החדש, שקיבל שם משלו: Porsche Driver Experience. תא הנוסעים למעשה עוצב מחדש במלואו. ההגה החדש עם הבקר המסתובב לשינוי מצבי הנהיגה הושאל מפורשה 911, מימין להגה כעת נמצאת ידית ההילוכים, כמו אצל טייקן. על הקונסולה המרכזית ממוקמים כפתורי לחיצה לשליטה בבקרת האקלים ומקום לטעינה אלחוטית. בקרת האקלים כעת משתמשת בנתונים ממערכת הניווט, לכן בעת כניסה למנהרה המערכת מפעילה אוטומטית את הסירקולציה.

במקום מחוונים אנלוגיים מותקן מסך "12,6 מעוקל עם גרפיקה וירטואלית ומצבי תצוגה שונים (מתחלפים על-ידי מקש על ההגה). במרכז ממוקם מסך "12,3 של מערכת המדיה המעודכנת. בתוספת תשלום ניתן להזמין מסך "10,9 נוסף לנוסע הקדמי. עליו ניתן לראות סרטים וסדרות: פורשה חתמה הסכם עם חברת ScreenHits TV, המאחדת את שירותי הסטרימינג נטפליקס, דיסני ורבים אחרים. בעוד המסך עצמו הוא בלתי נראה עבור הנהג הודות לציפוי מיוחד.

מערכת הנעה

פורשה קאיין 2023 המעודכן צויד בבולמי זעזועים אדפטיביים משופרים ובמתלי אוויר חדשים לשיפור הנוחות או להגברת הנוקשות של של השאסי בהתאם למצב הנהיגה. הגרסאות:

פורשה קאיין ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג
  • הגרסה הבסיסית נותרה עם המנוע הקודם – V6 בנפח 3 ליטר, אך ההספק והמומנט הוגברו מ-340 כ"ס ו-450Nm ו-353 כ"ס ו-500Nm.
  • פורשה קאיין S זכה למודרניזציה המורגשת ביותר. במקום מנוע בי-טורבו V6 בנפח 2,9 ליטר (440 כ"ס, 550Nm) כעת מותקן מנוע V8 בנפח 4 ליטר המפיק 475 כ"ס ו-600Nm. לכן זמן האצה ל-100 קמ"ש התקצר מ-4,9 ל-4,7 שניות, המהירות המרבית גדלה מ-265 ל-273 קמ"ש.
  • הגרסה ההיברידית פלאג-אין פורשה קאיין E-Hybrid. מערכת ההנעה מבוססת על מנוע בנזין טורבו V6 בנפח 3 ליטר (כמו בגרסה הבסיסית) בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 177 כ"ס (קודם לכן היה 136 כ"ס). ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא 470 כ"ס.

בנוסף לכך, הגרסאות ההיברידיות קיבלו סוללה חדשה בקיבולת מוגברת (25,9 קוט"ש במקום 17,9). כעת טווח הנסיעה במצב חשמלי הוא כ-74 ק"מ. מפרט האבזור הסטנדרטי כולל מטען בהספק 11 קילוואט המאפשר לבצע טעינה מלאה תוך 2,5 שעות בלבד. מאוחר יותר יושקו שתי גרסאות פלאג-אין נוספות, קאיין Turbo וקאיין S E-Hybrid עם מנוע V8.

פורשה קאיין ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג
האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות, מהירות מרבית 305 קמ"ש.

בגין בעיות בנוגע לזיהום האוויר, פורשה קאיין טורבו GT הבכיר לא יימכר יותר באירופה, אך הגרסה העוצמתית לא הוסרה מהיצע. להיפך, הוא קיבל מנוע V8 מעודכן המפיק כעת הספק מרבי של 659 כ"ס, מה שמאפשר להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 305 קמ"ש.

קאיין הבא יהפוך לחשמלי… מה תגידו על כך?
20 קולות