פורשה. ממתינים לקאיין המעודכן
הדור השלישי של פורשה קאיין הנמכר היום בישראל הופיע עוד בשנת 2017, כך שהגיע הזמן לעדכן אותו. חברת פורשה כבר מכינה את קאיין המעודכן ומקדימה את הצגתו הרשמית עם החשיפה של תא הנוסעים החדש לחלוטין. בדרך כלל חברות רכב מתחילות מהעיצוב החיצוני, אבל הפעם הכל אחרת: תא הנוסעים החדש שכונה "Porsche Driver Experience" למעשה עוצב מהיסוד ולכן זכה להצגה נפרדת. אנו ממתינים בקוצר רוח לקאיין המעודכן ובינתיים נספר מה ידוע לנו לרגע זה.
הפרמיירה הרשמית של פורשה קאיין המעודכן תתקיים ב-18 באפריל 2023 במסגרת תצוגת הרכב בשנגחאי.
פורשה קאיין 2023 המעודכן צויד במסך וירטואלי מעוקל של לוח המחוונים בגודל "12,6 עם כמה אפשרויות תצוגה שניתן לבחור באמצעות כפתור על ההגה. ההגה עצמו הועתק מפורשה 911 ומצויד בבקר חוגה לבחירת מצבי נהיגה (Normal, Offroad, Sport ו-Sport Plus). מסך מערכת המדיה נשמר באותו הגודל, 12,3 אינץ', אבל קיבל חומרה אחרת. בתור אופציה מוצע מסך "10,9 נפרד לנוסע הקדמי עם ציפוי מיוחד שעושה אותו בלתי נראה לנהג.
בורר ההילוכים כעת נמצא מימין להגה, כמו בפורשה טייקאן החשמלי. הקונסולה המרכזית היא חדשה לגמרי. עליה ממוקם שלט בקרת האקלים עם כפתורי מגע ומקשים פיזיים ומשטח טעינה אלחוטי עם מערכת קירור מובנית. הספק הטעינה גדל ל-15 וואט. הידית המסתובבת להתנעת המנוע הוחלפה בכפתור רגיל.
בנוסף לכך, כבר ידוע שפורשה קאיין 2023 המעודכן יקבל מתלים ומנועים משוכללים. ההספק של מנוע הטורבו V6 בנפח 3 ליטר הבסיסי הוגבר מ-340 ל-354 כ"ס. קאיין S יקבל מנוע V8 בנפח 4 ליטר המפיק 474 כ"ס במקום V6 בי-טורבו 2,9 ליטר. קאיין טורבו GT הבכיר איבד קצת סוסים: ההספק ירד מ-660 ל-640 כ"ס. הגרסאות ההיברידיות גם יעברו שכלולים.
הדור הרביעי של פורשה קאיין כבר בתהליך הפיתוח. הוא יהפוך לרכב החשמלי הראשון שייווצר במפעל בסלובקיה, שבו מיוצרים דגמי פולקסווגן ואאודי החולקים את הפלטפורמה עם קאיין.