הפרמיירה הראשית בתערוכת הרכב בדטרויט הוא פורד F-150 המעודכן. מתיחת הפנים של 2023 היא כמו נוסטלגיה על העבר בביצוע מודרני: עיצוב החזית בסגנון הטנדרים משנות ה-80, דופן-רובוטריק אחורי חדש, מולטימדיה עם מסך "12 בגרסה הבסיסית, כושר העמסה נמוך יותר.
פורד F-150 המעודכן: נוסטלגיה על העבר בביצוע מודרני
AUTOBOOM

פורד F-150 המעודכן: נוסטלגיה על העבר בביצוע מודרני

פורד F-150 המעודכן: נוסטלגיה על העבר בביצוע מודרני

הפרמיירה הראשית בתערוכת הרכב בדטרויט הוא פורד F-150 המעודכן. מתיחת הפנים של 2023 היא כמו נוסטלגיה על העבר בביצוע מודרני: עיצוב החזית בסגנון הטנדרים משנות ה-80, דופן-רובוטריק אחורי חדש, מולטימדיה עם מסך "12 בגרסה הבסיסית, כושר העמסה נמוך יותר.

פורד F-150 שנת 2020. טנדר דו-קבינה, דור 14.

פורד F-150 הוא הנציג הקטן ביותר של סדרת ה-F, שכבר 46 שנים ברציפות תופסת את המקום הראשון בדירוג הרכבים החדשים הנמכרים ביותר בארה"ב. בממוצע, הטנדר הפופולרי ביותר באמריקה מוצא לעצמו קונה חדש כל 48 שניות! הדגמים הראשונים מסדרת ה-F יצאו לראשונה בשנת 1948. הדור הנוכחי של פורד F-150 הוא כבר ה-14 ומיוצא החל משנת 2020.

להזכירכם

עיצוב חיצוני

גרסאות הכניסה (XL, STX, XLT ו-Tremor) של פורד F-150 קיבלו עיצוב חדש של החזית: הגריל והפנסים עם מחיצה בין המקטעים מחוברים באמצעות מסגרת משותפת – ככל הנראה, המעצבים שאבו השראה מהדור השביעי של הטנדר משנת 1980. "סוגרי" הלד של אורות היום נראים צרים יותר.

גרסת Platinum מהודרת כסטנדרט באלמנטים כהים (קודם לכן חבילה זו הוצעה בתוספת תשלום). הגרסאות היקרות Lariat, King Ranch, Platinum ו-Raptor זכו לפנסים גדולים יותר. גרסאות השטח Tremor ו-Raptor קיבלו פגוש חדש בעל חיבור אוניברסלי לאביזרים: לדוגמה, ליחידת תאורה נוספות או כננת.

פורד F-150 המעודכן לראשונה יקבל דופן-רובוטריק אחורי הנקרא Pro Access, שנפתח לא רק כלפי מטה אלא גם לצדדים: ב-30, 70 או 100 מעלות. מערכת כזו מקלה על הגישה לארגז המטען במקרה שמחובר נגרר. הפגוש האחורי נהיה רחב יותר ומשמש בתור מדרגה יציבה לעליה לארגז. אך דופן כזה לא זמין בכל רמות הגימור.

חלל פנימי

תא הנוסעים למעשה נותר ללא שינויים, אבל לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המגע של המולטימדיה Sync 4 (שניהם בגודל "12) מותקנים כברירת מחדל. בגרסאות היקרות שני המככים מאוחדים תחת "מצחה" אחת, אך הדבר לא השפיע על התצורה הכללית של הפאנל. בנוסף לכך, לראשונה הופיעה תצוגה עילית (בתוספת תשלום).

גרסאות

פורד F-150 החדש מוצע כנהוג במגוון נרחב של גרסאות: ניתן לבחור בין תצורת חד-קבינה או דו-קבינה (סטנדרטית ומוארכת) וכן בין שלוש תצורת ארגז מטען. אורך הרכב נע בין 5,31 – 6,36 מ'. מרווח הגחון משתנה בהתאם לגרסה – מ-208 עד 305 מ"מ. נפח הארגז של הטנדר הכי קצר הוא 1,495 ליטר, ובהכי ארוך – 2,191 ליטר.

פורד F-150 ‏2023. תא מטען. טנדר תא כפול, 14 דור, שדרוג 1

משקל הנגרר המרבי הוא 6,123 ק"ג. עם זאת, כושר ההעמסה של הטנדר המעודכן ירד – 1,113 ק"ג (קודם לכן הטנדר יכל לסחוב עד 1,500 ק"ג). הסיבה לכך היא שגרסה כזו פשוט לא מעניינת לקונים, לכן הוחלט לנטוש אותה. באשר ליתר הגרסאות, כושר ההעמסה לא השתנה.

מערכת הנעה

פורד F-150 ‏2023. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 14 דור, שדרוג 1

לאחר העדכון פורד F-150 שנת 2023/2024 לא מצויד יותר במנוע V6 הבסיסי בנפח 3,3 ליטר (294 כ"ס, 359Nm), כעת במקומו מותקן מנוע טורבו V6 בנפח 2,7 ליטר מסדרת Ecoboost המפיק 330 כ"ס ו-542Nm. שאר המנועים נותרו בהיצע – V8 אטמוספרי 5 ליטר (406 כ"ס, 556Nm) ו-3,5 ו-V6 טורבו 3,5 ליטר (406 כ"ס, 680Nm). המנוע האחרון משמש כבסיס לגרסה היברידית (436 כ"ס, 773Nm) שפורד תולה בה תקוות רבות. כמקודם, לכל המנועים משודכת תיבת 10 הילוכים אוטומטית.

פורד F-150 רפטור

טנדר העל גם עבר עדכון: בסרן האחורי הותקנו בולמי זעזועים Fox Dual Live Valve עם שני שסתומים נפרדים להתכווצות והחזרה במקום אחד. המנועים לא השתנו: גרסת הכניסה מצוידת במנוע בי-טורבו V6 בנפח 3,5 ליטר (456 כ"ס ו-690Nm), גרסת רפטור R – מנוע קומפרסור V8 בנפח 5,2 ליטר (710 כ"ס ו-868Nm).

פורד F-150 המעודכן יושק בתחילת שנת 2024. המחיר ההתחלתי לגרסת ה-XL הפשוטה ביותר עם קבינה קצרה הוא 36,570 דולר. F-150 פלטינום הבכיר בעל קבינה גדולה עם שתי שורות, גלגלי R20, ריפוד עור, אוורור מושבים ומערכת שמע Bang & Olufsen יעלה מינימום 73,425 דולר. תמורת רפטור R הקיצוני יבקשו לפחות 111,550 דולר.

מחירים
רוצים לעצמכם את הטנדר הפופולרי ביותר של אמריקה?
9 קולות