להלן התוצאות של המחצית הראשונה של שנת 2023: בראש רשימת הרכבים הנמכרים ביותר בישראל עומד קרוסאובר חשמלי קומפקטי מאת המותג הסיני BYD. אי אפשר להתעלם מהעובדה המפתיעה הזו, אז החלטנו לקחת את אטו 3 לנסיעת מבחן. לסיכום בכמה מילים – שקט, מסוגנן, אך יתאים לתנועה בתוך העיר בלבד.
מבחן דרכים BYD אטו 3: אך ורק לעיר
AUTOBOOM

מבחן דרכים BYD אטו 3: לעיר בלבד

מבחן דרכים BYD אטו 3: אך ורק לעיר

להלן התוצאות של המחצית הראשונה של שנת 2023: בראש רשימת הרכבים הנמכרים ביותר בישראל עומד קרוסאובר חשמלי קומפקטי מאת המותג הסיני BYD. אי אפשר להתעלם מהעובדה המפתיעה הזו, אז החלטנו לקחת את אטו 3 לנסיעת מבחן. לסיכום בכמה מילים – שקט, מסוגנן, אך יתאים לתנועה בתוך העיר בלבד.

במחצית הראשונה של שנת 2023 BYD אטו 3 עלה למקום הראשון בדירוג הרכבים הנמכרים ביותר בישראל – ולא רק בין המכוניות החשמליים, אלא באופן כוללני!

הבהרה
בי.ווי.די Atto 3 ‏2022. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
הסוללה שלו נחשבת לאחת הבטיחותיות ביותר בעולם.

לטענת היצרנית, BYD אטו 3 פותח במיוחד "תוך התחשבות בצרכי הלקוחות באירופה". הרכב מצויד בסוללה "המהפכנית" Blade המספקת טווח נסיעה עד 420 ק"מ בין הטעינות. הסוללה Blade עברה סדרה של מבחנים קיצוניים בתנאים קשים במיוחד, ולכן נחשבת לאחת הבטיחותיות ביותר בעולם. בדירוג הבטיחות של Euro NCAP הקרוסאובר קיבל 5 כוכבים מתוך 5.

כל הניואנסים של בי ואי די אטו 3 שנת 2023 בישראל.

BYD בישראל

בי.וואי.די זוהי אחת מיצרניות רכב חשמלי הגדולות ביותר בעולם. מבחינת היקף המכירות, התאגיד הסיני עולה אפילו על טסלה. BYD נכנסה לשלושת המובילים בדירוג מותגי רכב חשמלי הפופולריים ביותר בישראל. בנוסף לאטו 3, המשווק בארץ מסוף שנת 2022, BYD מציעה אצלנו שני דגמים נוספים: את הסדאן החשמלי BYD האן EV והקרואסובר החשמלי גדול מימדים BYD טאנג EV600. בנוסף לכך, אנו מחכים להאצ'בק החשמלי החדש BYD דולפין.

הערכת העיצוב החיצוני

BYD אטו 3 מיוצג בתור קרוסאובר קומפקטי, אך למרות העובדה הוא קיבל סרח עודף קדמי קצר ובסיס גלגלים ארוך, דבר המספק די הרבה מרווח לישיבה בתא הנוסעים. מימדי המרכב: 4,445 × 1,875 × 1,615 מ"מ (אורך x רוחב x גובה), בסיס גלגלים – 2,720 מ"מ, מרווח גחון – 15 ס"מ.

השוואה: BYD אטו 3 ו-MG ZS EV.

בהשוואה למתחריו הצמודים, אטו 3 ארוך יותר ב-132 מ"מ מהקרוסאובר החשמלי MG ZS EV וב-275 מ"מ מיונדאי קונה EV.

השוואה

הדגם קיבל עיצוב מתקדם ואופייני למותג. מלפנים ומאחור מותקנים פנסי לד ולכל אורך המרכב עובר קו מואר. הפנסים מאחור קיבלו איתותים רצים ומקדימה במהלך ביצוע הפנייה, במקום אורות היום מופיעים אורות איתות. הקרוסאובר מגיע עם מצלמה היקפית, חישוקי סגסוגת R18 וספוילר על גבי מכסה תא המטען. הישיבה בתוך תא הנוסעים היא נוחה, פתחי הכניסה רחבים, הדלתות הן עבות והידיות נוחות לאחיזה. אין הרגשה שחסכו עלינו.

מה יש לו בפנים

המעצבים שעבדו על חלל הפנים של BYD אטו 3 נתנו לדמיונם "להתפרע": לוח המחוונים נראה "מרחף" והידיות בדלתות נראות כמו זרועות "האוחזות" ברמקולים. אמנם הנוחות של מנגנון הפתיחה שכזה מוטלת בספק...

בי.ווי.די Atto 3 ‏2022. לוח מחוונים. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
לוח המחוונים נראה "מרחף".

במרכז לוח הבקרה נמצא מסך מגע מסתובב בגודל "12,8 (או "15,6 בגרסה היקרה): ניתן לכוונן אותו במצב אופקי או אנכי לבחירתכם. תוכלו לשלוט במצב המסך באמצעות לחצן שנמצא על ההגה (נוח במיוחד!) או מהמסך עצמו.

מסך המגע בגודל "12,8 (או "15,6 בגרסה היקרה).

את תא הנוסעים של BYD אטו 3 עיצב מעצב פנים של מרצדס לשעבר, מיקלה דומניקו ז'או-פגאנטי והוא השקיע במיוחד. למשל במקום הרשתות הרגילות בכיסי הדלתות הותקנו מעין שלושה מיתרים נמתחים, המזכירים מיתרים של גיטרה. המיתרים נמצאים בכל אחת מן הדלתות, כך שאם תרצו, תוכלו להרכיב להקת רוק יחד עם כל הנוסעים.

בי.ווי.די Atto 3 ‏2022. מרכיב סלון הרכב. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
במקום הרשתות הרגילות בכיסי הדלתות הותקנו מעין שלושה מיתרים נמתכים.

תאורת האווירה מיוחדת מאוד וגם פתחי האוורור - הם נראים כמו דיסקים. נראה שהמעצב לקח השראה מתחום המוזיקה. מעבר לכך, הגרסה הבכירה קיבלה תאורת אווירה אדפטיבית המתאימה את עצמה לקצב המוזיקה, כך שתוכלו ליהנות מאווירת מועדונים אצלכם בתא הנוסעים.

המרווח בתא הנוסעים הוא מאוד נדיב, שוב, בהתחשב לעובדה שמדובר על רכב קומפקטי. בתוך הקרוסאובר יוכלו להיכנס חמישה נוסעים. המושבים מרופדים בעור מלאכותי נעים למגע ועבה במיוחד. שני מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית: ניתן להזיז אותם קדימה ואחורה, למעלה ולמטה וזווית משענת הגב מתכווננת גם היא. גם מראות הצד הן חשמליות. המושב האחורי מחולק ביחס נוח של 60/40. האבזור הסטנדרטי כולל גג זכוכית פנורמי עם פתח מתכוונן - נותן תחושה של אוויר. ישנו סאנרוף שניתן לפתיחה.

שני מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית: ניתן להזיז אותם קדימה ואחורה, למעלה ולמטה וזווית משענת הגב מתכווננת גם היא.

מושב הנהג יתאים גם לאיש גדול שגובהו מגיע ל-190 ס"מ, ועוד יישאר מרווח לראשו. ועדיין מאחורי מושב הנהג יוכל להיכנס נוסע שגם הוא גדול ויישאר לו מרווח ברכיים בגודל של אגרוף. הרצפה היא ישרה. מאחורה ישנה משענת יד מתקפלת עם שני מחזיקי כוסות, שקע USB רגיל וטייפ C ופתחי האוורור. החיסרון היחיד הוא משענת הראש המשולבת במושבים הקדמיים - היא לא ניתנת לכוונון.

מאחורי מושב הנהג יוכל להיכנס נוסע שגם הוא גדול.

ההגה הוא קומפקטי, קטום מלמטה, מרופד בעור מלאכותי נעים למגע וגם רב-פונקציונלי (מאפשר לשלוט בשמע, לענות לשיחה, לברור מצבי נהיגה, לשלוט בבקרת שיוט ובמצלמות החניה וכו'). האחיזה בהגה היא נוחה. פרט קטן ונחמד – כשמורידים את סוכך השמש ופותחים את המראה, נדלקת נורה באופן אוטומטי.

ההגה מרופד בעור מלאכותי נעים למגע.

הקונסולה המרכזית היא רחבה ומגיעה עם לחצנים לשליטה בפונקציות שונות: עוזר חניה, בלם יד, הפעלה/כיבוי של בקרת האקלים (יש מצב "אוטומטי" ו"משב רוח מוגבר"), מגב אחורי, מצבי נהיגה, איתותי מצוקה ועוד. השליטה בתמסורת מתבצעת באמצעות ידית. הדבר היחיד שלא היה נוח לדעתנו – אין כפתורי לצחיצה לשליטה בבקרת האקלים, בשביל זה תצטרכו להיכנס לתפריט המולטימדיה.

בי.ווי.די Atto 3 ‏2022. קונסולת הילוכים מרכזית. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
השליטה בתמסורת מתבצעת באמצעות ידית.

תא המטען מגיע בנפח מכובד – 440 ליטר, זוהי תוצאה שנחשבת לטובה יחסית לרכב קומפקטי. ניתן להגדיל אותו ל-1,338 ליטר אם לקפל את המושבים האחוריים. במקום הצר ביותר העומק הוא 75 ס"מ, הרוחב – כ-95 ס"מ. כדי לקבל תא גדול ושטוח עם רצפה ישרה, ניתן להרים את מפלס המדף התחתון שיכסה את תחתית תא המטען. אולם במקרה כזה, הגובה מצטמצם מ-52 ל-35 ס"מ.

בי.ווי.די Atto 3 ‏2022. תא מטען. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
נפח תא המטען הוא מכובד – 440 ליטר.

אין גלגל רזרבי. מתחת למדף התחתון של תא המטען נמצאת ארגונית (דרך אגב, הערכה כוללת קומפרסור), אבל אפשר להוציא אותה ולהכניס במקומה גלגל. יתאימו, למשל, גלגל רגיל ממאזדה 3 או גלגל חלופי קטן מיונדאי טוסון. הגרסה הבכירה מגיעה עם מכסה תא מטען חשמלי, וכן יש לחצן מיוחד המאפשר לפתוח אותו מתא הנוסעים. אופציה כזאת לא תקבלו בגרסה הבסיסית.

נסיעת מבחן

יחידת הכוח של BYD אטו 3 שנת 2023 מפיקה 150 קילוואט: מדובר במנוע חשמלי אחד המותקן בסרן הקדמי בהספק 204 כ"ס ו-310Nm. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 7,3 שניות. ההנעה, כפי שניתן להבין, היא קדמית בלבד. בידוד הרעשים הוא סביר, הקרוסאובר מטרגש כזריז, במהלך הנסיעה הוא שקט, אבל גם מהיר למדי וקל לתמרון. חווית הנהיגה היא נעימה: הנסיעה היא חלקה ונוחה. הבלמים בולמים בצורה טובה את הגלגלים ומגיבים מהר לדוושה. הראות מבפנים היא טובה הודות לתנוחת הישיבה הגבוהה ומראות הצד הגדולות.

בי.אי.די Atto 3 2022. הרכב מכונית. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
יחידת הכוח של BYD אטו 3 שנת 2023 מפיקה 150 קילוואט.

סוללת LFP (ליתיום ברזל פוספט) המבוססת על טכנולוגיית Blade מגיעה בקיבולת 60,48 קוט"ש. טווח הנסיעה לפי הדרכון הוא 420 ק"מ. אבל כרגיל, בפועל הוא הרבה יותר צנוע. הסבירות שתעברו מרחק כזה על 60 קוט"ש היא נמוכה וכנראה אפשרית רק אם נוסעים מאוד לאט. 350 – 370 ק"מ הוא טווח יותר מציאותי.

בי.אי.די Atto 3 2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
כאופציה מוצע מטען מהיר בהספק 88 קילוואט.

שקע הטעינה הוא תלת-פאזי, תומך בטעינת AC בהספק 11 קילוואט. אין מידע לגבי זרם ישר, אבל סביר שהרכב תומך בכ-80 קילוואט. אפשר לחלק 3,6 קילוואט למכשירי חשמל חיצוניים בעת הצורך. כאופציה, מוצע מטען מהיר בהספק 88 קילוואט, המאפשר למלא את הסוללה מ-30% ל-80% תוך 29 דקות. טעינה מלאה מרשת ביתית תיקח קרוב ל-12 שעות.

השוואת מחירים

מחיר הגרסה הבסיסית של BYD אטו 3 שנת 2023 מתחיל ב-164,058 ש"ח, ושל הבכירה – ב-176,058 ש"ח (כולל אגרת רישוי, נכון ליולי 2023). ההבדל הוא רק באבזור: הגרסה היקרה מגיעה עם מסך מולטימדיה גדול יותר, מכסה תא מטען חשמלי ותאורת אווירה דינמית בתא הנוסעים. משאר הבחינות מדובר באותו הרכב, עם אותו טווח הנסיעה – 420 ק"מ.

NG ZS שנת 2021. ג’יפ 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

ביולי 2023, לאחר המתנה ארוכה, MG ZS EV חזר לישראל. הקרוסאובר החשמלי יוצע ברמת הגימור היחידה NET UP S עם מנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי בהספק 156 כ"ס וטווח נסיעה של 440 ק"מ. המסירות לקונים יתחילו באוגוסט 2023. תג המחיר של רכב כזה מתחיל ב-164,888 ש"ח, לא כולל אגרת רישוי.

יונדאי קונה EV שנת 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

יונדאי קונה EV החדש מוצע בישראל עם מחיר התחלתי של 153,458 ש"ח (כולל אגרת רישוי, נכון ליולי 2023). כך תעלה הגרסה הבסיסית עם מנוע חשמלי אחד בהספק 136 כ"ס וסוללה בקיבולת 39,2 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 305 ק"מ. הסוכנויות בארץ בינתיים מציעות את גרסת הדור הראשון אחרי העדכון של 2020, למרות שגרסת דור שני כבר הושקה. הגרסה הבכירה עם מנוע בהספק 204 כ"ס וסוללת 64 קוט"ש המספקת 484 ק"מ של טווח תעלה 185,458 ש"ח.

לסיכום

בי.ווי.די Atto 3 ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

הרכב המשפחתי הקומפקטי BYD אטו 3 הוא חלופה מצוינת לדגמים החשמליים היקרים יותר. זהו רכב מעולה שיתאים לתנועה בכבישי העיר. נוח, חלק ושקט בזמן נסיעה. הסטייל, הפיצ'רים העיצוביים ועלות האחזקה הנמוכה יתאימו במיוחד לקונים הצעירים, האופי הרגוע – גם למבוגרים יותר. ומפרט האבזור העשיר והמידות הקומפקטיות שיאפשרו לחנות בקלות יתאימו לכולם. הרכב יעניק לכם חווית נסיעה חלקה ויחסוך לכם כסף. אל תשכחו, היצרנית מציעה אחריות ל-5 שנים או 150,000 קילומטרים.

מהי בחירתכם?
149 קולות