ב-14 בספטמבר 2021 הוצג מאזדה CX-5 המעודכן. הפעם מדובר בעדכון מקיף. אכן הגיע הזמן, הרי הדור השני מיוצר מאז 2016! צפוי שבשנת 2023 CX-5 יוחליף בקרוסאובר אחר, CX-50. לדגם החדש תהיה תצורה קלאסית בעלת מנוע אורכי והנעה אחורית כברירת מחדל. כמו כן, הוא יהיה גדול ויוקרתי יותר מהנוכחי. אבל בינתיים בואו נראה מה השתנה ב-CX-5
קרוסאובר מאזדה CX-5. דור 2, עדכון שנת 2021
AUTOBOOM

קרוסאובר מאזדה CX-5. דור 2, עדכון שנת 2021

קרוסאובר מאזדה CX-5. דור 2, עדכון שנת 2021

ב-14 בספטמבר 2021 הוצג מאזדה CX-5 המעודכן. הפעם מדובר בעדכון מקיף. אכן הגיע הזמן, הרי הדור השני מיוצר מאז 2016! צפוי שבשנת 2023 CX-5 יוחליף בקרוסאובר אחר, CX-50. לדגם החדש תהיה תצורה קלאסית בעלת מנוע אורכי והנעה אחורית כברירת מחדל. כמו כן, הוא יהיה גדול ויוקרתי יותר מהנוכחי. אבל בינתיים בואו נראה מה השתנה ב-CX-5: הקרוסאובר קיבל מרכב, מתלים ותיבת הילוכים חדשים, למפרט האבזור נוספו פונקציות שימושיות מודרניות, הוגברה רמת הנוחות.

עד לאחרונה בישראל מאזדה CX-5 הוצעה בגרסת הדור השני משנת 2016. הקרוסאובר בישראל מגיע עם הנעה קדמית וגם בגרסת 4X4. ניתן לבחור בין שני מנועי בנזין: 2 ליטר בהספק 165 כ"ס או 2,5 ליטר בהספק 195 כ"ס. הגרסה הראשונה מגיעה למהירות מרבית בסך 189 קמ"ש, השניה – בסך 199 קמ"ש. שני הרכבים מצוידים בתיבת 6 הילוכים אוטומטית, גם עם הנעה קדמית וגם עם כפולה.

הידעתם?

העיצוב החיצוני ותא הנוסעים

השינוי בעיצוב החיצוני של מאזדה CX-5 שנת 2021 אינו קיצוני, אבל כן ניכר: פגושים אחרים בעיצוב חדש ואקספרסיבי יותר, צבע מרכב חדש – Zircon Sand. הקרוסאובר הצטייד ביחידות תאורה מעודכנות מלפנים ומאחור עם פנסי לד אדפטיביים משוכללים כדי לספק שליטה מדויקת יותר על אלומת האור. ישנן שלוש אפשרויות עיצוב עם ג'נטים R19:

  • Newground נבדלת בגימור כסוף בפגושים ובמולדינגים על הדלתות, בתי מראות הצד וג'נטים בצבע שחור, הגריל מעוטר בתוספות בצבע ירוק; תא הנוסעים מרופד בעור זמש עם קווי תפירה בגוון ירוק;
  • Homura נחשבת לגרסה הספורטיבית. מאזדה מצאה לנכון להדגיש את אופייה באמצעות בודי קיט שחור וגריל עם פרטים אדומים; תא הנוסעים מהודר במושבי עור שחורים עם תפרים אדומים, בנוסף הגה, ידית ההילוכים והדלתות מכוסים בעור.
  • ברמת הגימור +High מקבלים מרכב חד-גוני וג'נטים כסופים ומבריקים, תא הנוסעים מרופד בעור נאפה חלק ומכיל תוספות מעץ טבעי.

בתא הנוסעים של הרכב הופיע משטח טעינה אלחוטי מסוג Qi, מסך המולטימדיה גדל ל-10,25 אינץ'.

המנועים והשאסי

החלק הטכני גם עבר עדכון. רק המנועים נשארו זהים: מאזדה CX-5 שנת 2021/2022 מצוידת במנועים אטמוספריים בעלי נפח 2 ליטר (150 – 165 כ"ס) ו-2,5 ליטר (190 – 194 כ"ס), מנוע בנזין טורבו 2,5 ליטר (230 כ"ס) וכן טורבו דיזל 2,2 ליטר (150 או 184 כ"ס). תיבת ההילוכים היא ידנית או אוטומטית, בעלת שישה הילוכים. כל גרסה עברה עדכון לשיפור זמן התגובה ולמען החלפת הילוך חלקה יותר. נוספה מערכת Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) המאפשרת לנהג לבחור את מצב הנהיגה המתאים ביותר בלחיצה אחת. גרסאות בעלות הנעה כפולה המצוידות במערכת i-Activ AWD קיבלו מצב לשטח המסייע לנהג בנהיגה על דרכי עפר ועל משטחים מחליקים. בנוסף, שוכללו את בולמי הזעזועים.

היו גם שינויים מבפנים שאינם נראים לעין, אך מורגשים בזמן הנהיגה: שוכללו מבנה המרכב, המתלים והמושבים, לכן אפשר לצפות שהנהיגה תהיה נוחה יותר ויותר שקטה, עם פחות רעשים. הגרסה האמריקאית של CX-5 כעת מגיעה עם הנעה כפולה כברירת מחדל, אבל במדינות אחרות הנעה קדמית נחשבת לסטנדרטית. למפרט הבטיחות האקטיבית נוספה מערכת CTS (Cruising & Traffic Support), המסייעת בתנועה בפקקים, האחראית על ההאצה וההאטה ושומרת על מרכז הנתיב.

אילו קרוסאוברים הם הטובים ביותר לדעתכם אם לוקחים בחשבון את כל האיכויות?
37 קולות