Roewe i5 הוא רכב במימדים בינוניים בצורת מרכב סדאן מאת המותג הסיני Roewe, שנמצא בבעלות התאגיד SAIC. מיוצר משנת 2018. הסדאן הפשוט והזול יחסית הוא אחד מהדגמים הפופולריים ביותר של המותג בארץ המוצא שלו. לדוגמה, בשנת 2020 בשוק הסיני נמכרו 129 אלף מכוניות כאלה, בעוד שהיקף המכירות הכולל של המותג הוא 379 אלף רכבים. לא מפתיע
רויב i5 ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

Roewe i5. סדאן סיני להמונים

רויב i5 ‏2021. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג 1

Roewe i5 הוא רכב במימדים בינוניים בצורת מרכב סדאן מאת המותג הסיני Roewe, שנמצא בבעלות התאגיד SAIC. מיוצר משנת 2018. הסדאן הפשוט והזול יחסית הוא אחד מהדגמים הפופולריים ביותר של המותג בארץ המוצא שלו. לדוגמה, בשנת 2020 בשוק הסיני נמכרו 129 אלף מכוניות כאלה, בעוד שהיקף המכירות הכולל של המותג הוא 379 אלף רכבים. לא מפתיע, הרי המחיר שלו בסין מתחיל ב-10,600 דולר. מבחינת האבזור הוא אפילו עולה על דגמים אירופאים רבים מאותה קטגוריה. כמובן, גם אנחנו מאוד רוצים שבישראל יתחילו להופיע מכוניות זולות יחסית באיכות ראויה. ובינתיים נראה מה מציע הסדאן הסיני להמונים.

עיצוב חיצוני

Roewe i5 החדש מדגים את סגנון המותג שנקרא "קצב העיצוב" ומבחינה רשמית הוא היורש הנוסף של רכב הקונספט Vision-R, שהוצג עוד בשנת 2015. עם זאת, הוא נחשב ל"קרוב משפחה" של הסטיישן החשמלי Ei5 שהושק מוקדם יותר. החלק הקדמי של הסדאן מועתק לחלוטין מהסטיישן. כל השאר מקורי משלו. מערכת הפליטה כמעט בלתי נראית לעין, כאילו הסדאן חשמלי גם הוא. מעניין שבסיס הגלגלים של הסדאן ארוך ב-15 מ"מ (2,680 מ"מ) מזה של הסטיישן ובנוסף הוא גם ארוך יותר (בדרך כלל קורה הפוך). אם נשווה לנציגים הפופולריים של הקטגורית המשפחתית, הסדאן הסיני מעט קטן יותר, למשל, מסקודה אוקטביה שמוצעת כיום בישראל: אורך 4,601 מ"מ, רוחב 1,818 מ"מ, גובה 1,489 מ"מ.

חלל פנימי

Roewe i5 שנת 2018/2019 זכה למחוונים דיגיטליים לגמרי על גבי צג בגודל 12,3 אינץ'. השליטה במערכת בקרת האקלים מתבצעת דרך מסך המדיה. המולטימדיה עצמה קיבלה מסך 10,1 אינץ', מערכת הפעלה AliOS ושליטה קולית. מפרט האבזור הבסיסי כולל 6 כריות אוויר, ESP, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד עור, מושבים קדמיים חשמליים, מצלמות היקפיות ועוד. משענת הגב של הספה האחורית היא אחידה. תא המטען מגיע עם נפח נדיב של 512 ליטר.

יחידות כוח ושאסי

בשביל Roewe i5 מציעים שני מנועי בנזין 4 צילינדרים. המנוע הבסיסי בנפח 1,5 ליטר מפיק 120 כ"ס ופועל בשילוב עם תיבת 5 הילוכים ידנית או גיר רציף. הגרסה הבכירה מצוידת במנוע טורבו בהספק 169 כ"ס. התיבה – 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים המשלבת הילוך מראש. השאסי כולל קורת פיתול בסרן האחורי.

מתיחת פנים שנת 2021

Roewe i5 שנת 2021/2022 הפך לאגרסיבי יותר, הגריל כעת הוא דו-מפלסי, כברירת מחדל הותקנו פנסי לד. כמו כן, הופיעו פגוש ופנסים אחוריים חדשים. תא הנוסעים הוא חדש לגמרי, כולל דפנות הדלתות. מסך המולטימדיה בגודל 12,3 אינץ' כעת ממוקם מעל פתחי האוורור. שונתה התצוגה של המחוונים הדיגיטליים, נוסף משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון. החלק הטכני נותר ללא שינויים.

רוצים סדאן כזה בשוק הישראלי?
9 קולות