Roewe RX5 ו-Plus החדש. מחפשים הבדלים
קרוסאובר Roewe RX5 שיצא בשנת 2016 התקבל על-ידי הקהל הסיני בזרועות פתוחות: במהלך השנה הראשונה היקף המכירות הגיע ל-238 אלף יחידות. לא מפתיע, שכן הרי זה כמעט "טוארג הסיני" והדמיון ביניהם אינו מקרי: לתאגיד SAIC שמחזיק במותג Roewe יש מיזם משותף עם Volkswagen, בראש מרכז העיצוב עומד שאו ג'ינגפנג, שעבד מספר שנים בסטודיו הגרמני. אמנם, בהמשך המכירות של RX5 החלו ליפול, לכן בשנת 2020 שוחררה הגרסה החדשה עם התוספת Plus בשם, היוצרים שלה התאמצו לצמצם את הדמיון המכוון לטיגואן. Roewe RX5 Plus כזה עולה מ-17,400 עד 20,000 אלף דולר. וכמו בעבר, בשווקי היצו קרוסאוברים אלה ישווקו תחת המותג MG (גם הוא נמצא בבעלות התאגיד SAIC). נשווה את העבר להווה ונחפש הבדלים.
בישראל פולקסווגן טיגואן לאחר מתיחת פנים שנת 2020 חדש מוצע במחיר מ-177,338₪. קרוסאובר כזה מצויד במנוע 1,5 ליטר טורבו בהספק 150 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית והנעה קדמית.
Roewe RX5
עיצוב חיצוני
Roewe RX5 ופולקסווגן טיגואן דומים גם מבחינת המימדים: הקרוסאובר הסיני רק ארוך ממנו ב-59 מ"מ (4,545 מ"מ), רחב ב-16 מ"מ וגובה ב-58 מ"מ. בסיס הגלגלים ארוך יותר ב-19 מ"מ (2,700 מ"מ) וקיבולת תא המטען היא 615 ליטר במקום 595.
תוכן פנימי
גם בתא הנוסעים הכל מזכיר את הדגם הגרמני: ידיות לחיצה, בורר הילוכים, הטונל המרכזי והגה עם בלוקים של לחצנים סגוליים שעבר הישר מהדור הראשון של טיגואן. יחד עם זאת, הגימור הוא איכותי, בוצע מעור נאפה יקר. הגרסה הבסיסית כללה לוח מחוונים כמעט כמו בפולקסווגן פולו ומערכת מולטימדיה עם מסך סטנדרטי. גרסאות מתקדמות קיבלו צג צבעוני גדול בין השעונים הראשיים ומסך מגע אנכי בגודל 10,4 אינץ'. בין האופציות הוצעו: בקרת אקלים מפוצלת, מערכת חניה אוטונומית, נקודת גישה Wi-Fi, מנגנון סרוו בדלת תא המטען, פנסי מטריקס לד, חימום הגה וגג פנורמי עצום המתפרש על פני 1,14 מ"ר.
יחידות כוח
לבחירה הוצעו שני מנועי בנזין עם הזרקה ישירה ומגדש טורבו. המנוע הבסיסי בנפח 1,5 ליטר (169 כ"ס) הגיע בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים יבשים המשלבת הילוך מראש. מנוע 2 ליטר המתקדם בהספק 220 כ"ס פועל יחד עם תיבת 6 הילוכים רובוטית בעלת מצמדים רטובים. כל הגרסאות מצוידות בהנעה קדמית, תמסורת עם מצמד רב-דיסקי לשילוב הסרן האחורי מוצעת תמורת תשלום נוסף עבור גרסת 220 כ"ס בלבד. ישנו גם Roewe eRX5 היברידי, מתבסס על אותו מנוע 4 צילינדרים 1,5 ליטר טורבו עם מנוע חשמלי נוסף בהספק 41 כ"ס, יש אפשרות טעינת סוללה משקע רגיל.
Roewe RX5 Plus
עיצוב חיצוני
גרסת הקרוסאובר RX5 שעברה עדכון בשנת 2020 לא רק קיבלה את התוספת Plus, אלא בנוסף קיבלה קווי עיצוב מקוריים והפסיקה להיות דומה לטיגואן. הרכב קיבל עיצוב חדש של החלק הקדמי, כרע פנסי הלד נכללים במפרט האבזור הבסיסי, שונו פנסים אחוריים, הפגוש האחורי עוצב מחדש וכעת כולל קצוות אגזוז מדומים גדולים. כמו כן, לדגם הקנו לוגו מעודכן: מונוכרומי, עם רקע שחור.
חלל פנימי*
בתא הנוסעים הופיע פאנל קדמי חדש עם מסך מגע בגודל 14 אינץ', שליטה קולית ועדכון על גבי האוויר. כעת זה נכלל בברירת מחדל. המחוונים הסטנדרטיים הם אנלוגיים, תמורת תשלום נוסף זמינים מחוונים דיגיטליים על צג 12,3 אינץ' ובמקום ידית התיבה הרובוטית מותקן ג'ויסטיק לא ננעל. להיצע האופציות נוסף עיטור קונטרסטי. מצלמות היקפיות ובקרת שיוט הוצעו כבר בגרסה הקודמת.
יחידות כוח
Roewe RX5 Plus החדש זמין בשתי גרסאות: עם מנוע טורבו בסיסי 1.5 TGI (הספק 173 כ"ס ו-275Nm) ותיבת 7 הילוכים רובוטית TST כפולת מצמדים או היברידית נטענת עם מנוע טורבו 1,5 ליטר (162 כ"ס) ומנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס.
Roewe RX5 החדש ביותר
באוגוסט 2022 הופיעה הגרסה החדשה של הקרוסאובר. המימדים שלו צמחו ל-4655×1890×1664(אורך, רוחב, גובה), בסיס הגלגלים שלו עומד על 2,765 מ"מ. הוא צויד במסך 27 אינץ' שמסוגל לנוע לאורך הפאנל הקדמי ולזוז לכיוון הנוסע הקדמי מימין ב-30 ס"מ. פרט לא שגרתי נוסף: מצלמות צידיות שמובנות לתוך הכפניים. קרוסאובר בגרסת בנזין מצויד במנוע 4 צילינדרים טורבו בנפח 1,5 ליטר (188 כ"ס) בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית המשלבת הילוך מראש. המהירות המרבית היא 190 קמ"ש, צריכת הדלק במצב נהיגה משולבת – 6,9 ליטר ל-100 ק"מ. Roewe eRX5 ההיברידי קיבל את אותו המנוע ובנוסף מנוע חשמלי ותיבת 10 הילוכים אוטומטית. ההספק הכולל מגיע ל-245 כ"ס. המהירות המרבית היא 200 קמ"ש, צריכת הדלק הממוצעת – 3,3 ליטר בלבד ל-100 ק"מ.