רולס-רויס קולינן – רכב השטח הראשון של המותג והמכונית הראשונה בהנעה כפולה מבית רולס-רויס. גרסת הדור הראשון מיוצרת משנת 2018 (נכון לשנת 2021). המכונית מאופיינת לא רק ביוקרה המאוסה והמוכרת על כולנו, אלא גם במאפיינים טכניים מעולים. האחרונים, בשונה מגרסאות סדאן הייצוגיות, מאפשרים תנועה במקומות שכלל לא צפוי להיתקל בה
רולס-רויס קולינן ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

רכב השטח רולס-רויס קולינן. דור ראשון שנת 2018

רולס-רויס קולינן ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

רולס-רויס קולינן – רכב השטח הראשון של המותג והמכונית הראשונה בהנעה כפולה מבית רולס-רויס. גרסת הדור הראשון מיוצרת משנת 2018 (נכון לשנת 2021). המכונית מאופיינת לא רק ביוקרה המאוסה והמוכרת על כולנו, אלא גם במאפיינים טכניים מעולים. האחרונים, בשונה מגרסאות סדאן הייצוגיות, מאפשרים תנועה במקומות שכלל לא צפוי להיתקל בהם ברולס-רויס. תכונת המפתח של רכב השטח טמונה בכך שהרכב מיועד לנהגי המכונית עצמם ולא לנוסעים עם נהג פרטי.

בסגמנט המייצג שלו, לרכב השטח רולס-רויס קולינן שנת 2018\2019 אין מתחרים. זוהי מכונית עם אופי ייחודי מובהק. למעשה, מעריצי RR רבים היו מופתעים מאוד לגלות כי המותג המלכותי בחר להייצג על-ידי רכב מסוג שטח פשוט. אולי כמה מהם חששו שבני משפחות המלוכה פתאום יגלו שעל-פני כדור-הארץ קיימים שטחים ללא דרכים סלולות. ובהמשך בנוסף לכך יגלו שהלחמניות לא צומחות על העצים. וחלקם נבהלו, שרכב השטח יזכיר להם מאילו מקומות הגיעו ומה עשו, כדי לזכות בזכות להסתובב ברולס-רויס.

כך או אחרת, רולס-רויס בחרו לנקוט בצעד הנועז הזה, כמענה להשתלטותם של רכבים מסוג קרוסאובר על שוק המכוניות. גם המותג Bentley השיק את הדגם Bentayga. ו-Lamborghini מצידו הציג את Urus. המותגים עם דגמים "פשוטים" יותר – Range Rover, BMW X7 ו-Mercedes GLS הגבירו את לחץ התחרות והוציאו מגוון רכבי שטח מעולים באיכות גבוהה. לרולס-רויס לא נותרה ברירה, אלא להוציא לאור מין ארמון על הגלגלים, לקרוא לו בשם יהלום הגדול בעולם, להרכיב אותו על בסיס שלדה יציבה, לצייד במנוע חזק ולהציג בפני קהל המבקרים.

מראה חיצוני

בסרטון: רולס-רויס קולינן 2018 שנת. ג'יפ.

אם לומר את האמת, רכב השטח מאת רולס-רויס גורם לרגשות מעורבים. בצפייה מלפנים, הסטריאוטיפ המובנה בראש יגיד לנו, שמדובר ב-6-12 מטר של רכב מסוג סדאן קלאסי מאחורי מכסה המנוע המעוטר בפסלון Spirit of Ecstasy השייך גם לרכב מסוג סדאן. אך בצפייה מהצד נגלה שמדובר ברכב באורך 5 מטרים מסוג רכבי השטח. כל זה די דומה להבאת מכונית מסוג פנטום לתוכנית הטלוויזיה הפופולרית עם בקשה: "Xzibit, תשדרג לי את האוטו". והאחרון, עם חיוך רחב היה לוקח מסור ומוריד את חלקו האחורי של הסדאן.

אך אם נשאיר בצד את כל הדעות הקדומות, יש להודות, כי רולס-רויס קולינן החדש הוא רכב שטח מאוזן והרמוני במיוחד. הדבר הופך להיות ברור אם לא נסתכל על רשת הגריל האופיינית לרולס-רויס. עם זאת, מבחינה חיצונית הדגם קולינן הוא אלגנטי ביותר: קווי מתאר ישרים ומוקפדים ומבנה מושלם ומאומת לכל אורך המכונית. היוקרה האמיתית שלה טמונה בדיוק הקפדני ולא בעושר המופרז, כפי שבאים להדגיש לנו המעצבים של רולס-רויס.

עולמה הפנימי

אורך המכונית המסתכם ב-5 מטר ובסיס הגלגלים בסך 3.3 מטר אפשרו להתקין תיבה גדולה על גבי השלדה ולמלא אותה במגוון רחב של אופציות נוחות וטכנולוגיות. כל הטוב הזה הופך את חיי הנהג והנוסעים של קולינן לנפלאים, יפים ומלאים בהתרחשויות מרגשות. בפנים יש די והותר עוד יותר מקום פנוי. אפשר לעמוד, אפשר לשכב ואף לרקוד סלסה או "הורה" אם תרצו, אך עדיף לעשות זאת בחוץ, כדי שעקבי הזהב של נעלי היוקרה ותכשיטי יהלום ברוכי מימדים שלכם לא יהרסו את הריפוד היוקרתי והיקר לא פחות של קולינן. ניתן, כמובן, להכניס את הנעליים וכל דבר אחר שתרצו אל תוך תא המטען. הנפח שלו, ברוך השם, עומד על 0.5 מ"ר עם אופציה להרחבה עד 1.8 מ"ר. המושבים והרצפה ניתנים לכיוון.

דגש חשוב – האבזור הסטנדרטי של דגם קולינן כולל ארון משקאות עם כוסות לוויסקי וכוסות שמפנייה. ישנו גם מקרר לאחסון השמפנייה. כן, גבירותיי ורבותיי, המקרר לא מיועד לבירה. אגב, בשונה ממכוניות האחרות מהסוג, תא המטען מופרד לחלוטין מתא הנוסעים בזכוכית. זה אומר שניתן לפתוח את תא המטען בלי להפריע לנוסעים מאחור. בעוד שכן אפשר לראות אותם - חה חה! - מפני שההפרדה בין תא המטען לבין תא הנוסעים עשוייה זכוכית.

קולינן הוא הדגם הראשון מבית רולס-רויס, המאובזר במערכת בידור ומידע עם מסך מגע, בעוד שהמתג הסיבובי הישן בקונסולה המרכזית נשמר. בעזרתו ניתן להגדיר ניווט לווייני, מתלי האוויר הסטנדרטיים או לקבל גישה לשידור החי ממערכת המצלמות ההיקפית. לסיכום, הדגם קולינן בנוי במתכונת של "הכל כלול" – החל ממושבי עור המשובחים ביותר וכלה במערכת בקרת האקלים, ניווט לווייני, דלת אחורית חשמלית, מושבים עם חימום וקירור ופנסי לד. גם אם חסר לכם משהו, ניתן פשוט לבקש ורולס-רויס יעשו הכל. יש גם Wi-Fi, חברים.

מנועים ושלדה

רולס-רויס קולינן שנת 2020\2021 בנוי על-גבי שלדת מסגרת מאלומיניום, גרסת הפלטפורמה המודולרית מבית רולס-רויס בשם לא צפוי "מבנה הפאר". על-גבי אותה הפלטפורמה בנוי הדגם Phantom VIII. רכב השטח מאובזר במנוע V12 בנפח 6.7 ליטר עם מגדש טורבו כפול המאפשר הספק בסך 563 כ"ס. המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש. תיבת 8 ההילוכים ZF היא הגרסה היחידה הקיימת ברכב השטח.

במכונית ישנו ציר קדמי עם זרוע רוחבי כפול וציר אחורי עם 5 זרועות. המכונית מאובזרת במתלי אוויר המסתנכרנים עם מצלמת סריקת הכביש. המתלים מתאימים את הגובה באופן אוטומטי כדי לפצות על משטחי הדרך הלא אחידים. מערכת ההיגוי השולטת על ארבעת הגלגלים הינה סטנדרטית ומכוונת לייעול התמרון במהירות נמוכה והיציבות בנסיעה במהירות גבוהה. כמו כן, האבזור הסטנדרטי כולל מצבי תנועה בתנאי שטח קשים המשנים את הגדרת המנוע, המתלים ותיבת ההילוכים בהתאם למצב בכביש, בין אם מדובר בתנועה בחול, אבנים או בשלג. רולס-רויס קולינן מסוגלת גם לנוע במים בעומק מעל חצי מטר.

כל הפונקציות האלה (בנוסף לאחרות), מכוונות לנהגים שמעדיפים לנהוג בעצמם, במקום לכוון את הנהג האישי שלהם באמצעות מקל המעוטר ביהלום. נהג המכונית מסוג קולינן אחראי על המכונית שלו בעצמו וחשוב לו שהמכונית במשקל 2.7 טון תהיה קלה לתמרון ונוחה בעת הנסיעה. האפשרות הזאת סופקה על-ידי רולס-רויס, באמצעות המתלים המורכבים והמתקדמים טכנולוגית, המנוע החזק ואופציות סיוע לנהג.

אמינות ובטיחות

רולס-רויס קולינן החדש מיוצר בכמויות קטנות ולכן לא עבר את מבדקי Euro NCAP, NHTSA ו-IIHS. אולם המוניטין של רולס-רויס לא מאפשר להטיל ספק בבטיחותה של המכונית המיוצרת על-ידם. רמת הבטיחות הגבוהה מוכחת על-ידי פלטפורמה יציבה, גוף עמיד ומגוון מלא של אופציות הסיוע לנהג מתקדמות. בנוסף יש לזכור, שהמותג רולס-רויס "סוחב" על כתפיו הרחבות שתי ענקיות תעשיית הרכב הגרמניות – ב.מ.וו. ופולקסווגן יחדיו. אין שום סיבה לחשוש לשלומכם בעת הנסיעה בקולינן.

גורמים לכם בכוח לבחור לעצמכם רכב-שטח במתנה. לאיזה מבין כל אלה תסרבו בנחישות?
10 קולות