סיאט מי הוא רכב עירוני מיני במרכב 3 או 5 דלתות שמגיע בגרסאות עם מנוע בעירה או בגרסה החשמלית. למעשה הדגם הוא הגרסה הספרדית של פולקסווגן up הקומפקטי המפורסם. בדגם הזה ובדגם סקודה סיטיגו נתנה התאגיד הגרמנית מענה לביקוש של הלקוחות האירופאים לרכבים עירוניים קומפקטיים מאוד ובמחיר נגיש, אך במקביל איכותיים, בטיחותיים ועם מפר
סיאט מיי ‏2019. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

סיאט מי. מכונית קטנה, ביצועים גדולים

סיאט מיי ‏2019. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

סיאט מי הוא רכב עירוני מיני במרכב 3 או 5 דלתות שמגיע בגרסאות עם מנוע בעירה או בגרסה החשמלית. למעשה הדגם הוא הגרסה הספרדית של פולקסווגן up הקומפקטי המפורסם. בדגם הזה ובדגם סקודה סיטיגו נתנה התאגיד הגרמנית מענה לביקוש של הלקוחות האירופאים לרכבים עירוניים קומפקטיים מאוד ובמחיר נגיש, אך במקביל איכותיים, בטיחותיים ועם מפרט אבזור טוב לנסיעות יומיומיות קרובות לבית. הרכב נכנס לתחרות קשה כנגד טויוטה אייגו, יונדאי i10, סיטרואן C1 ופיג'ו 108. בואו נבין למה פחות זה למעשה יותר.

דור ראשון

אורך הרכב הוא 3.5 מטר בלבד, עם זאת, בסיס הגלגלים שלו גדול מאוד יחסית לסגמנט ועומד על 2.4 מטר, הדבר תורם רבות ליציבות הרכב, תא הנוסעים שלו הוא מרווח והמראה החיצוני ''מנופח'' ומיוחד. למרות מימדיו הקטנים של הרכב, סיאט הקומפקטי התגלה כפרקטי והיה לו מספיק מרחב למבוגרים בתוך תא נוסעים ותא מטען מרווח. הדגמים הראשונים הגיעו עם 3 דלתות בלבד, אך בשנת 2012 לקו הדגמים נוספה גרסה נוחה יותר עם 5 דלתות.

כל הרכבים צוידו בשתי כריות בטיחות קדמיות וצדדיות, בלמים נגד נעילה, תאורת ניווט יום, נגן CD ו-MP3, אימובילייזר וגלגל הגה עם כוונון לגובה. תחת מכסה המנוע נמצא מנוע בנזין בנפח 1 ליטר עם 3 צילינדרים בגרסאות בעלות 60 או 75 כ''ס. היתרון המרכזי של מי, שהרבה בזכותו זכה הדגם בפופולריות, הוא חסכון בדלק. גרסת Mii Ecomotive החסכונית ביותר צרכה פחות מ-4 ליטר דלק ל-100 מטר.

בסרטון: סיאט מיי 2011 שנת. מיני.

מתיחת פנים שנת 2019

מתיחת הפנים הייתה רצינית ביותר - סיאט מיי 2019/2020 הפכה לרכב חשמלי ובכך צריכת הדלק של הרכב הפכה ל-0. מדובר ברכב חשמלי סדרתי ראשון של SEAT והוא הגרסה הספרדית של סקודה Citigo-e IV. עם זאת, המראה החיצוני של הדגם נותר כמעט ללא שינוי, נשארו לו מימדים קומפקטיים, עיצוב חלק ולא בולט עם פנסים גדולים ומורכבים.

בתוך תא הנוסעים יש מספיק מקום ל-4 מבוגרים ומרחב מרווח מעל הראש יחסית לסגמנט הרכבים הקומפקטיים. תא המטען מתאים לסטנדרטים של הסגמנט, בעוד שהנפח שלו לא השתנה אחרי המעבר למקור אנרגיה חדש. מסך המידע והבידור הצבעוני בגודל 5 אינץ' לא חודש, לכן הוא התיישן ולא מתאים לניווט לוויני, Apple CarPlay או Android Auto. אמנם יש לרכב מחזיק נייח לסמארטפון שמאפשר שימוש במפות ובאפליקציות ממקורות נוספים - פתרון יצירתי בהחלט.

סיאט מי החדש מונע במנוע חשמלי שמחובר לתיבה חד-הילוכית. ההספק של יחידת הכוח עומד על 82 כ''ס עם מומנטום 212 ננומטר. סוללה ליתיום - יון עם קיבולת 36.8 קילוואט מאפשרת לרכב עירוני וקומפקטי נסיעה עד 260 ק''מ בטעינה אחת, לפי גרסת WLTP.

איזה רכב עירוני קומפקטי אתם מעדיפים?
8 קולות