אקורה RLX במרכב סדאן. דור 1, מתיחת פנים שנת 2017
נכון להיום, אקורה RLX היא המכונית הגדולה ביותר במרכב סדאן של אקורה שפותחה בשנת 2013, הגרסה הסופית עוצבה במסגרת הקונספט "Precision Crafted Performance" ("ייצור ביצועים בדיוק גבוה"). הדגם מוצב בתור דגם הסדאן המושלם והחזק ביותר של אקורה. המרווח הפנימי של המכונית הוא בין הגדולים בקטגוריה, יש בה מספיק מקום לנהגים ונוסעים בכל גובה ומשקל. בשנת 2017 התקיימה מתיחת פנים.
העדכון של שנת 2017 כלל סדרת שינויים מהותיים במבנה ובמכלולים שהיו אמורים לאפשר לדגם להמשיך להתחרות במותגים המובילים בפלח מכוניות הסדאן היוקרתיות. העיצוב החיצוני של אקורה RLX שנת 2017/2018 הפך לספורטיבי ולמפואר יותר, אך עדיין טכנולוגי מדי ולא מעודן. עם זאת, עיצוב הגריל וכונס האוויר נראים בבירור טוב יותר בהשוואה לגרסה הקודמת.
גרסאות
אקורה RLX שנת 2017/2018 מיוצרת בשתי גרסאות: בסיסית עם מנוע בנזין והנעה קדמית ו-Sport Hybrid עם הנעה כפולה ותמסורת היברידית.
RLX הבסיסית מצוידת במנוע V6 בנפח 3,5 ליטר המפיק 310 כ"ס ומומנט של 369Nm. העוצמה מועברת לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה. מפרט האופציות הבסיסיות של גרסת P-AWS כוללת:
- חישוקי סגסוגת קלה R19, פנסי לד קדמיים ואחוריים;
- סאנרוף חשמלי;
- מגבים אוטומטיים;
- מצלמה אחורית, כניסה והתנעה ללא מפתח.
בתא הנוסעים: בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי וחימום, הגה עם כוונון חשמלי, מערכת בידור-ידע עם שני מסכים, ניווט, בלוטוס, מערכת שמע עם 14 רמקולים, נגן CD, HD ורדיו לויין, ממשק USB-iPod, תמיכה בזיווג סמארטפונים ועוד.
לאבזור של Sport Hybrid נוספו פנסי ערפל לד, מראות צד עם עמעום אוטומטי וקיפול חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, התנעה מרחוק ומערכת מצלמות היקפיות. בתא הנוסעים של Sport Hybrid יש מושבים קדמיים עם אוורור, מושבים אחוריים והגה עם חימום, מגן שמש חשמלי מקדימה וידניים בדלתות האחוריות, תצוגה עילית ומערכת סטריאו יוקרתית עם 14 רמקולים.
יחידת הכוח ההיברידית מבוססת על מנוע V6 המעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים וכל גלגל אחורי מצויד במנוע חשמלי משלו. ההספק הכולל הוא 377 כ"ס ו-462Nm. ליחידה משודכת תיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם מנוע חשמלי מובנה.
המכונית מצוידת במערכת שליטה מדויקת בכל הגלגלים המחשבת את זווית הפניה העצמאית של הגלגלים האחוריים בהתאם לתנאי התנועה. אקורה מיצבה את P-AWS בתור מערכת ההיגוי הכפול העצמאית הראשונה בתעשיה המבוססת על מנגנון חשמלי לחלוטין. מתלי עצמות עצה כפולות הקדמיים עם זרוע תחתון מפוצל ובולמי זעזועים סליליים נועדו להגביר את כושר התמרון ואת הביטחון מאחורי ההגה בתנאי דרך קשים, בעוד במערך המתלים האחורי, להפך, מותאם לנהיגה על משטח ישר, לטובת סיפוק היציבות במהלך פניות וכושר תמרון וחלקות בנהיגה בינעירונית.
בטיחות
הבסיס לבטיחות של אקורה RLX שנת 2018/2019/2020 הוא מרכב Acura Advanced Compatibility Engineering II (ACEII) מהדור החדש הכולל אלמנטים מיוחדים בחלק הקדמי של המסגרת שנועדו לספוג את אנרגית הפגיעה ולנתב אותה מסביב לתא הנוסעים בעת התנגשות חזיתית. מכלול מערכות הבטיחות AcuraWatch כולל סיוע בשמירה על נתיב, התרעה על סטיה מנתיב, מערכת בלימה והתרעה לפני התנגשות, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים. לפני ההשקה של אקורה RLX לחבילה נוספו מצלמות חניה 360° והתרעה על תנועה חוצה מאחור. יותר מכך, המפרט הסטנדרטי כולל:
- בלימת חירום אוטומטית;
- סיוע בתנועה בפקקים ושמירה על מרחק מכלי רכב אחרים;
- מגבים עם חיישני גשם;
- חיישני חניה קדמיים ואחוריים.
אקורה RLX החדשה הפכה ל"בחירת הבטיחות של שנת 2018" לפי איגוד חברות הביטוח לבטיחות בדרכים IIHS, שנתן לו את הציון Good בחמישה מבחני ריסוק, את הציון הגבוה ביותר Superior למניעת התנגשות חזיתית ואת הציון השני בגובהו על תאורת הדרך מלפנים. זוהי לא הפעם הראשונה שאקורה הגזימה עם הפנסים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים של אמריקה NHTSA נתנה ל-RLX את ציון הבטיחותי של חמישה כוכבים מתוך חמישה על מבחני התנגשות חזיתית והתהפכות, אך לא דירוג בטיחות כללי.