סדאן יונדאי אלנטרה. דור 7 (2020)
בנובמבר 2021 נודעו רמות גימור של אלנטרה היברידית בישראל.
סדאן יונדאי אלנטרה מהדור השביעי הוצגה לראשונה בקליפורניה ב-18 במרץ 2020. המכונית החדשה השתנתה באופן דרמטי: היא בנויה על פלטפורמה חדשה שהפכה אותה לגדולה יותר, קיבלה מראה צעיר של "קופה 4 דלתות" וסלון חדש ומרווח יותר. לא רק שהמכונית הפכה מבחינה טכנית ליותר "מפוארת", אלא בפעם הראשונה בהיסטוריה הארוכה שלה (מאז 1990), היא קיבלה גרסה היברידית. אגב, הדגם ההיברידי הראשון בעולם המשתמש בגז נוזלי היה גם של Elantra בשנת 2009. הגרסה ההיברידית אמורה להיות זמינה בקרוב בישראל, לכן אנחנו רוצים לספר עליה בפירוט.
נזכיר לכם שבשוק הישראלי בשנת 2021 יונדאי אלנטרה מצוידת במנוע בנזין 1.6 ליטר 127 כ“ס יחד עם ווריאטור עם שרשרת. צריכת דלק היא 7.1 ליטר ל-100 ק"מ של קילומטראז' במחזור משולב, ההאצה ל-100 קמ"ש של מכונית אורכת 11.6 שניות.
מראה חיצוני
יונדאי Elantra החדשה נראית מרגשת ובעלת חזית בלתי נשכחת, עם מבט טורף וגבות בדמות אורות דרך, גריל רחב, פגוש בולט המשלים מראה מסוגנן אך גם שנוי במחלוקת. בחלק האחורי המכונית מעוטרת באורות מרהיבים עם פס אדום בכל הרוחב ופגוש בעל צורה מורכבת.
מהצד מעניין עוד יותר כי 2020/2021 Elantra בעלת פרופיל בסגנון קופה 4 דלתות — מכסה מנוע ארוך ומשופע, תא הנוסעים מוזז וחלון אחורי משופע מאוד הגולש לתא המטען המקוצר. הקווים בצדדים מזכירים את ליטוש אבן חן ומדגישים את ייחודיות של העיצוב.
למרות מראה של מכונית גדולה, הדור השביעי של Elantra שייך לקטגוריה קומפקטית: אורך של סדאן הוא 4650 מ"מ, רוחב הוא 1825 מ"מ, גובה הוא 1,420 מ"מ. בסיס הגלגלים הוא 2720 מ"מ.
תא הנוסעים
תא הנוסעים של יונדאי Elantra 2021 הוא מרווח יותר. הכיסאות מותקנים כעת נמוך יותר, החומרים טובים, גימור סולידי בסגנון אירופאי. המכונית קיבלה גלגל הגה מחוספס עם 4 דיבורים עם ויחידת בקרת אקלים תמציתית וקלה להבנה. נהג מקבל זוג מסכים משולב בגודל 10.25 אינץ‘, אחד משמש כלוח מחוונים והשני כמערכת מולטימדיה. אך ברמת גימור הבסיסית יש לוח מחוונים אנלוגי ומסך מולטימדיה 8 אינץ' עם מקשים וכפתורים בצדדים.
תא הנוסעים בעל 5 מושבים. המושבים הקדמיים בעלי תמיכת צד טובה, טווחי התאמה רחבים וחימום. בשורה השנייה יש ספה מעוצבת היטב עם שלושה משענות ראש ומשענת יד מתקפלת במרכז, ובסך הכל די מרווח מאחורה. תא המטען של אלנטרה יכול להכיל עד 474 ליטרים של מטען וניתן להרחיבו עוד יותר על ידי קיפול קטע אחד או שניים מהספה האחורית.
מנועים
הגרסה ההיברידית יונדאי אלנטרה 2021/2022 שאנו מחכים לה בישראל משתמשת במנוע בנזין 1.6 ליטר GDI בתוספת מנוע חשמלי בעל 44 כ“ס, תיבה רובוטית בעלת 6 הילוכים ועם שני מצמדים. רכיב נוסף הוא סוללת ליתיום-יון 1.32 קילוואט לשעה. הספק מנוע חשמלי 141 כ"ס ומומנט 264 ניוטון מטר. Elantra הזאת יכולה לנסוע רק על חשמל, אבל אתה לא יכול לטעון אותה משקע רגיל. קילומטראז‘ נסיעה על חשמל הוא אינו גדול — והיצרן אפילו לא מציין אותו.
הדגם הזה שונה מאוד מן Elantra הנטענת עבור סין, בעל סוללה גדולה יותר וצריכת דלק של 1 ליטר לכל 100 ק"מ. למכונית בישראל יש צריכת דלק של פחות מ- 4.7 ליטר לכל 100 ק"מ (נזכור כי בדגם בנזין — 7.1 ליטר). ההיברידית בעלת מתלים אחוריים עצמאיים (בגרסאות אחרות יש מוט פשוט). בציר הקדמי של המכונית מתלים עצמאיים מסוג מקפירסון. המכונית מצוידת בהיגוי חשמלי, בלמי דיסק (מאווררים מקדימה), וגם ABS, EBD ואלקטרוניקה מודרנית אחרת.
אבזור
נכון לספטמבר 2021 לא היו מכוניות בישראל לכן נתאר את הגימור של הדגם בעולם. שש כריות אוויר, אופטיקה LED מלאה, בקרת אקלים דו אזורית, מושבים מחוממים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ריפודי עור, מערכת שמע Bose, מערכת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת בלימה אוטומטית וכו'. בנוסף יש אופציות של בקרה קולית של מולטימדיה ומיזוג, תאורת תא הנוסעים ב- 64 צבעים ומפתח דיגיטלי, אשר מאפשר לפתוח את המכונית ולהתניע בעזרת טלפון החכם עם NFC ויישומון יועודי מותקן. פרוטוקולים אלחוטיים אפל CarPlay ו- Android Auto כבר נמצאים בגרסה הבסיסית.