הונגצ'י H5 הוא רכב מנהלים המיוצר על-ידי יצרנית הרכב הסינית FAW תחת מותג היוקרה Hongqi משנת 2017. בשנת 2022 הוצג הדור השני, אותו החברה מתכננת לייצא לשווקים חיצוניים. לכן כדאי לשים לב לדגם ההמוני הראשון מבית Hongqi, המותג היקר ביותר של FAW שיתאים בהחלט אפילו ללקוחות מכובדים ביותר. דגם H5 במרכב סדאן פותח במטרה להרחיב א
סדאן הונגצ'י H5. הראשון להמונים
AUTOBOOM

סדאן הונגצ'י H5. הראשון להמונים

סדאן הונגצ'י H5. הראשון להמונים

הונגצ'י H5 הוא רכב מנהלים המיוצר על-ידי יצרנית הרכב הסינית FAW תחת מותג היוקרה Hongqi משנת 2017. בשנת 2022 הוצג הדור השני, אותו החברה מתכננת לייצא לשווקים חיצוניים. לכן כדאי לשים לב לדגם ההמוני הראשון מבית Hongqi, המותג היקר ביותר של FAW שיתאים בהחלט אפילו ללקוחות מכובדים ביותר. דגם H5 במרכב סדאן פותח במטרה להרחיב את אזור השיווק ואת מעגל הלקוחות. לכן הוא זמין במחיר נגיש יותר, אך הוא עדיין יוקרתי. הונגצ'י H5 שנת 2022 החדש יופיע בסוכנויות לקראת סוף השנה, בינתיים ידוע רק המחיר ההתחלתי שלו: 25,500 דולר.

בסרטון: הונגצ'י H5 2017 שנת. סדאן.

דור ראשון

לדגם הונגצ'י H5 קדמה מכונית הקונספט שהוצגה בתצוגת הרכב בשנגחאי בשנת 2017. דגם הסדאן הסדרתי נחשף מצידו בתצוגת הרכב בגואנגג'ואו מעט מאוחר יותר. הדגם חולק פלטפורמה עם מאזדה 6 דור 3 הידוע בשוק הסיני בשם מאזדה אטנזה והמיוצר על-ידי המיזם המושתף FAW-Mazda. דגם H5 דור ראשון צבר פופולריות מאוד גבוהה: אפילו בשנת הייצור האחרונה שלו נמכרו 84 אלף יחידות של הסדאן. הרכב מדיע במימדים הבאים: 4,945 מ"מ אורך, 1,845 מ"מ רוחב, 1,470 מ"מ גובה. בסיס הגלגלים עומד על 2,875 מ"מ ומספק מרווח פנימי נדיב. הדגם מגיע עם סוג מנוע אחד בלבד: מנוע טורבו 1,8 ליטר המפיק 178 כ"ס ו-250Nm של מומנט בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית.

על מנת להרחיב את היצע הדגמים ולעגן את הצלחתו של הדגם, בשנת 2020 התווסף מנוע טורבו חדש בנפח 1,5 ליטר המפיק 169 כ"ס ו-258Nm בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מנוע 1,8 ליטר הקודם צויד במערכת היברידית קלה במתח 48 וולט שהגבירה את ההספק הכולל עד 197 כ"ס; התמסורת נותרה ללא שינוי. בנוסף לכך, הופיע הונגצ'י H5 Sports, גרסה בעלת ערכת עיצוב ספורטיבית. הרכב נבדל בפגושים אגרסיביים יותר, בגריל שונה, בפרטי גימור שחורים מבריקים, בספוילר על תא המטען וכן בארבעה קצוות האגזוז. יחידת הכוח, מאידך, זהה לזו של H5 הרגיל.

דור שני

הונגצ'י H5 החדש כבר פותח על בסיס פלטפורמה משלו, גם אם היא לא שונה במיוחד מפלטפורמות דומות של חברות אחרות. בסיס הגלגלים צמח לכדי 2,920 מ"מ, הרכב התארך (ב-43 מ"מ ל-4,988 מ"מ) והתרחב (ב-30 מ"מ ל-1,875 מ"מ). מבחינה חיצונית הסדאן דומה ל-H9 הבכיר, שכן שניהם מעוצבים באותו סגנון. ככלל, המפתחים הסינים נעזרים בכישרון של מומחי העיצוב האיטלקיים, אך הפעם FAW שכרה את ג'יילס, מעצב Rolls-Royce לשעבר, כדי ליצור את הסגנון המקורי של המותג Hongqi.

בתא הנוסעים של הונגצ'י H5 שנת 2022/2023 יושמה החלטה עיצובית מעניינת: לא היו מסכים מחוברים, כל אחד הגיע בפני עצמו. לוח המחוונים הדיגיטלי נמצא מול הנהג וצג המולטימדיה ממוקם במרכז הפאנל הקדמי. המערך כולל שליטה קולית ופונקצית עדכון "באוויר". ישנה גם תצוגה עילית, המושבים הקדמיים מצוידים במנגנוני כוונון חשמליים, באוורור ובחימום. מפרט האבזור של הסדאן היוקרתי אינו מרשים: 6 כריות אוויר, גג פנורמי, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, מצלמות היקפיות ומערכת חניה אוטונומית.

בסרטון: הונגצ'י H5 2022 שנת. סדאן.

בהתחשב בניסיון של הדור הראשון, המפתחים של הונגצ'י H5 החדש מציעים מראש שלוש יחידות כוח: הראשונה מגיעה עם מנוע בנזין טורבו 1,5 ליטר (156 כ"ס, 258Nm), המנוע השני הוא טורבו 2 ליטר (24 כ"ס, 340Nm) והשלישי הוא היברידי, המנוע הבסיסי יותר. הגרסה הראשונה מצוידת בתיבת 7 הילוכים רובוטית המשלבת הילוך פרסלקטיבי, השנייה בתיבה אוטומטית 8 הילוכים, לשלישית משודך גיר רציף אלקטרו-מכני. היתרון העיקרי של האחרון הוא בצריכת דלק חסכונית: 4,8 ליטר ל-100 ק"מ בלבד לעומת 6,0-6,3 ליטר בגרסאות הבנזין.

במיוחד עבורכם ריכזנו דירוג של רכבי היוקרה הסדרתיים הטובים ביותר. לטופ-10 נכנסו אך ורק דגמים מובחרים ומובילים שהוכיחו את עצמם.

הידעתם?
אילו רכבים שעוצבו על-ידי ג'יילס טיילור יצאו יפים יותר?
28 קולות