קיה קדנזה (בדרום קוריאה הדגם נושא את השם K7) הוא רכב בתצורת סדאן בגודל מלא מסגמנט פרימיום שמיוצר משנת 2009 כחלופה לאופירוס/ אמנטי. הרכב מורכב על בסיס פלטפורמה N בעלת הנעה קדמית המאפשרת הרכבה לא רק של מנועי הבנזין או הדיזל, אלא גם יחידות כוח היברידיות. באופן כללי, קדנזה היא ''המנה'' החגיגית בסגנון קוריאני ויש לה את כ
קיה קדנזה בתצורת סדאן. מכונית פרימיום בנוסח קוריאני
AUTOBOOM

קיה קדנזה בתצורת סדאן. מכונית פרימיום בנוסח קוריאני

קיה קדנזה בתצורת סדאן. מכונית פרימיום בנוסח קוריאני

קיה קדנזה (בדרום קוריאה הדגם נושא את השם K7) הוא רכב בתצורת סדאן בגודל מלא מסגמנט פרימיום שמיוצר משנת 2009 כחלופה לאופירוס/ אמנטי. הרכב מורכב על בסיס פלטפורמה N בעלת הנעה קדמית המאפשרת הרכבה לא רק של מנועי הבנזין או הדיזל, אלא גם יחידות כוח היברידיות. באופן כללי, קדנזה היא ''המנה'' החגיגית בסגנון קוריאני ויש לה את כל המאפיינים הנדרשים: מראה חיצוני ייחודי ובולט, ניחוח חריף ומרכיבים אטרקטיביים כמו מנועים בנפח 3.5 ליטר או הגרסאות ההיברידיות.

Peter Schreier
משנת 2006 מעצב הרכב גרמני פיטר שרייר היה המעצב הראשי של Kia Motors וב-28 בדצמבר בשנת 2012 הוא מונה לאחד משלושת הנשיאים של החברה.

קדנזה הקוריאנית הייתה מספיק טובה כדי להפוך לדגם כלל עולמי: העיצוב החיצוני פותח על-ידי המעצב הראשי של קיה לאותה תקופה הגרמני פיטר שרייר. הדגם שווק ונמכר בדרום קוריאה, בארה"ב, בקנדה, בסין, בקולומביה, בברזיל, בצ'ילה ובמזרח התיכון, שם התקיימה הופעת הבכורה העולמית של הדגם בדצמבר בשנת 2009. זוהי הייתה סדרת הדגל של רכבי הנוסעים של קיה. דרך אגב, פיטר שרייר הוא מייצר הרעיון העיצובי ''אף הטיגריס'', שהתגלם במראה החיצוני של החלק הקדמי בכל הדגמים של קיה.

דור ראשון

בהופעת הבכורה קדנזה הוצגה בתור רכב מנהלים בעל אופי ספורטיבי. אבל לפי המימדים הדגם השתייך לרכבים מסגמנט E-קלאס (לפי הסיווג האירופי): האורך 4,966 מ''מ, הגובה 1,476 מ''מ, הרוחב 1,849 מ''מ. בסיס הגלגלים עומד על 2,845 מ''מ, מרווח הגחון - 137 מ''מ. למרות השתתפותו של המעצב הגרמני, המראה החיצוני נשא את הסגנון האסייתי, הוא הגיע עם קווים חלקים, צורות רכות, פנסים מלוכסנים ועיטורי כרום רבים. באופן כללי, הרכב נראה מאוזן, נאה ואף חמדמד. מקדם הגרר עומד על 0.29. תא הנוסעים האיכותי מאובזר במושבים מרופדים בעור, חומרי גימור טובים, כפתורים קטנים רבים ומערכת המולטימדיה עם מסך קטן.

קדנזה אובזרה ביד רחבה: הגה עם חימום, תאורת לד בתוך תא הנוסעים ותאורה חיצונית מובנית במראות. המושבים מרופדים בעור נאפה (שבדרך כלל משמש ברכבים מסגמנט הפרימיום של ב.מ.וו. או מרצדס) בשלושה צבעים: שחור, בז' או לבן. המושב של הנהג מגיע עם חימום ואוורור. גם למושב של הנוסע הקדמי והמושבים האחוריים יש אופציית חימום. אופציונלית מוצעים בסאנרוף כפול, מערכת זיהוי סימוני הכביש, מערכת בקרת לחץ בצמיגים, חיישן חניה ומצלמה אחורית.

הגרסה הראשונה של קיה קדנזה צוידה בשלושה מנועי בנזין לבחירה, שהגיעו בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית בעלת מצב העברת הילוכים ידני ועם הנעה קדמית. המנועים: מנוע בנפח 2.4 ליטר (180 כ''ס) עם 4 צילינדרים ושני מנועי V עם 6 צילינדרים (בנפח 2.7 ליטר עם הספק 200 כ''ס ומנוע בכיר בנפח 3.5 ליטר עם הספק 293 כ''ס). בקוריאה יש גם גרסת K7 700h ההיברידית בעלת מנוע עם הספק 159 כ''ס עם 4 צילינדרים ומנוע חשמלי עם הספק 35 קילוואט. מאוחר יותר מגוון המנועים השתנה, נוספו מנועים בעלי הזרקת דלק ישירה ועם נפח קטן יותר אך עם הספק גבוה יותר. כל המנועים היו מסוג בנזין. הרכב צויד במתלים קדמיים מסוג מקפרסון ובמתלים רב-חיבוריים אחוריים.

דור שני

יצא לאור בסתיו בשנת 2016. העיצוב החיצוני פותח גם על-ידי פיטר שרייר, לכן הגרסה המעודכנת נראית כמו גרסה משוכללת יותר של קיה קדנזה דור ראשון. הדבר היה אמור לגרום לבעלי מכוניות ישנות לחרוק בשיניים ומיד ובדחיפות לברר את תנאי הטרייד אין. הדגם עוצב בסגנון האופייני למותג, אף מגיע עם חלוניות נוספים בתמוכות המרחביות מאחור. קיה קדנזה החדשה קיבלה חלק קדמי מיוחד. הפנסים נראים כהמשך ראוי לסגנון "הטיגריס", עם עיצוב קשוח ומתנשא ואורות ניווט הלד המפותלים. הפנסים האחוריים הארוכים נכנסים על גבי הכנפיים האחוריות ומגיעים עם ''ברקים'' בתוכם גם הם. מרכב הרכב הפך לקשיח יותר בזכות השימוש הנרחב המקובל בפלדות בעלות חוזק גבוה (החלק שלהם צמח פי חצי). הרכב בתצורת סדאן צמח לאורך ל-4,971 מ''מ, הפך לרחב יותר (1,869 מ''מ) ולמעט נמוך יותר (1,471 במקום 1,475). בסיס הגלגלים של גרסת הדור השני צמח בסנטימטר אחד ועומד על 2,855 מ''מ.

קצת מאוחר יותר, בקוריאה הופיעה הגרסה ההיברידית החדשה של רכב בתצורת סדאן. בנוסף למראה החיצוני האטרקטיבי יותר, הרכב מגיע עם נתונים טכניים משופרים. צריכת הדלק הממוצעת ירדה מ-6.25 ל-6.17 ליטר ל-100 ק''מ. מבחינת העיצוב החיצוני, הגרסה ההיברידית מגיעה עם גלגלים מקוריים, שיוצרים פחות מערבולות אוויר. הרכב מונע על-ידי מנוע עם עוצמה נמוכה יותר בנפח 2.4 ליטר שפועל בשיתוף עם מנוע חשמלי בעל הספק 48 כ''ס. להנאת הקונים, קיבולת הסוללה צמחה מ-5.3 ל-6.5 אמפר לשעה.

גרסת הרכב בעלת מנוע בנזין מוצעת עם שני סוגי מנוע. הגרסה הפשוטה מצוידת במנוע בנזין GDI בנפח 2.4 ליטר בעל הספק 190 כ''ס עם 4 צילינדרים והזרקת דלק ישירה ותיבת 6 הילוכים אוטומטית שהורשה מגרסת הדור הקודם. הגרסה החזקה יותר מצוידת במנוע V6 GDI מהדור הקודם, שעבר שכלול ונפחו 3.3 ליטר (290 כ''ס) ותמסורת חדשה מתוצרת החברה בעלת 8 הילוכים ומערכת בחירה במצב נהיגה. גם גרסאות בעלות מנוע טורבו דיזל 2.2 e-VGT עם 4 צילינדרים (202 כ''ס) צוידו בתיבת הילוכים כזאת. בנוסף יש גרסה בעלת מנוע גז V6 3.0 LPI (235 כ''ס) ותיבת 6 הילוכים אוטומטית.

מתיחת פנים

לאחר העדכון בשנת 2019 הרכב בתצורת סדאן קיבל חלקי המרכב חדשים: רשת גריל, מכסה תא המנוע, פגושים, חישוקי גלגלים ומסך חדש בגודל 12.3 אינץ' של מערכת המידע והבידור. תחת מכסה המנוע של קיה קדנזה דגם שנת 2019/2020 נמצא מנוע SmartStream G חדש בנפח 2.5 ליטר שהגיע כחלופה למנוע בנפח 2.4 ליטר. מנוע Lambda II MPI בנפח 3.5 ליטר החליף את המנוע Lambda II GDI בנפח 3.3 ליטר. הוסרה תיבת 6 הילוכים אוטומטית.

בשנת 2020 הגרסאות המובילות קיבלו מתנה מהמעצבים - רשת גריל יפה ויוצא הדופן עם ציור שמדמה ציפורים במעוף. קיה קדנזה דגם שנת 2020/2021 מגיעה עם מפרט אבזור עשיר של תא הנוסעים ומערכת המולטימדיה המתקדמת. מנוע הדיזל הפחות פופולרי הוסר ממגוון המנועים.

Киа K8 седан, 2021 г.

במרץ בשנת 2021 קיה הציגה את הדגם החדש שלה בשם K8. במשך מספר חודשים הדגם החליף את הדגם הקודם K7. כך קאדנזה נשארה מאחור.

האם הייתם קונים את הרכב היפה הזה לעצמכם?
13 קולות