חברת האנליטיקה האמריקאית J.D. Power ערכה מחקר נוסף על אמינות הרכבים. בשנת 2024, בראש הדירוג עומדות לקסוס וטויוטה, וזה לא מפתיע. הפתיע דבר אחר: רכבים חשמליים התבררו כבעייתיים במיוחד, וקיה ויונדאי האהובות בישראל הודחו מהמקומות הראשונים.
דירוג האמינות שנת 2024: טויוטה ולקסוס מובילים, קיה ויונדאי הודחו מהמקומות הראשונים, ורכבים חשמליים בעייתיים יותר מרכבי דלק
AUTOBOOM

דירוג האמינות שנת 2024: טויוטה ולקסוס מובילים, קיה ויונדאי הודחו מהמקומות הראשונים, ורכבים חשמליים בעייתיים יותר מרכבי דלק

דירוג האמינות שנת 2024: טויוטה ולקסוס מובילים, קיה ויונדאי הודחו מהמקומות הראשונים, ורכבים חשמליים בעייתיים יותר מרכבי דלק

חברת האנליטיקה האמריקאית J.D. Power ערכה מחקר נוסף על אמינות הרכבים. בשנת 2024, בראש הדירוג עומדות לקסוס וטויוטה, וזה לא מפתיע. הפתיע דבר אחר: רכבים חשמליים התבררו כבעייתיים במיוחד, וקיה ויונדאי האהובות בישראל הודחו מהמקומות הראשונים.

J.D. Power מדרגת את האמינות של מכוניות נוסעים הנמכרות בארה"ב כבר 35 שנה

הבהרה
J.D. Power
J.D. Power, חברה אמריקאית שנוסדה בשנת 1968 על-ידי ג'יימס דיוויד פאוור ומספקת שירותי שיווק ומידע גלובליים.

המתודולוגיה משתכללת באופן קבוע, שכן הרכבים הופכים למתקדמים ומורכבים יותר ומצטיידים במערכות ובפונקציות חדשות. הפרוטוקול עודכן לאחרונה בשנת 2022. כיום, המחקר לוקח בחשבון 184 בעיות פוטנציאליות, המחולקות ל-9 קטגוריות: בקרת אקלים, עוזרי נהג אלקטרוניים, חווית נהיגה, מרכב, ארגונומיה משנית (מתגים, מסכים, ג'ויסטיקים ועוד), מערכת מולטימדיה, תא נוסעים, מערכת הנעה, מושבים.

דירוג האמינות של 2024 מבוסס על סקרים שבהם לקחו 30,595 בעלי רכב אמריקאים. הוא כולל דגמים בני 3 שנה שנרכשו ב-2020 אך שייכים לשנת דגם 2021. המחקר נערך מאוגוסט עד נובמבר 2023. הדו"ח מתעד את מספר הבעיות שבהן נתקלו בעלים מאז רכישת הרכבים שלהם. מהתשובות שלהם נוצר דירוג ה-PP100 המראה את מספר הבעיות שזוהו לכל 100 רכבים, כלומר, ככל שה-PP100 נמוך יותר, כך התוצאה טובה יותר.

טויוטה. טכנולוגיות שישנו את העולם: טווח נסיעה של 1,500 ק"מ וטעינה מהירה, כמעט כמו תדלוק
מובילי האמינות של 2024, לקסוס וטויוטה.

המובילים בדירוג האמינות לשנת 2024 הם לקסוס (מקום ראשון) וטויוטה (מקום שני). וזה מאוד צפוי. לקסוס עומדת בראש הדירוג כבר שנה שנייה ברציפות. כמו כן, לחמישייה האמינה ביותר נכנסו ביואיק ושברולט האמריקאיות, במקום החמישי נמצא המותג MINI, שהצליח לשפר משמעותית את ה-PP100 שלו.

קיה חשפה שני רכבים חשמליים חדשים – קרוסאובר קומפקטי EV3 וקרוס-סדאן לא שגרתי EV4
קיה ירדה למקום השמיני.

בשנת 2022 את המקום הראשון תפס המותג קיה, אך השנה הוא ירד למקום השמיני. המעמד עצמו הוא ראוי, אך מדאיגה העלייה הנמרצת בכמות הבעיות: בשנת 2022 מדד ה-PP100 עמד על 145, ב-2023 הוא עלה ל-152, וב-2024 – ל-187.

יונדאי. מרכב, צורה.
יונדאי, צנחה לחצי התחתון של הדירוג תוך שנתיים.

המותג יונאי, שתפס בשנת 2022 את המקום השלישי עם תוצאה של 145 PP100, צנח לחצי התחתון של הדירוג תוך שנתיים: ה-PP100 שנת 2024 עומד על 198.

Volkswagen logo
בשנים האחרונות, פולקסווגן הידרדרה משמעותית מבחינת האמינות.

כמו כן, בשנים האחרונות הידרדרו משמעותית פורד, לינקולן ופולקסווגן. באופן מפתיע (או לא), טסלה ממוקמת קרוב יותר לסוף הרשימה עם PP100 252. במקומות האחרונים – וזה, למרבה הצער, גם די צפוי – לנד רובר (268), אאודי (275) וקרייזלר (310).

מגמות וחוקיויות מעניינות:

Car repair
באופן כללי, רכבים נהיו פחות אמינים.
  • מדד ה-PP100 הממוצע עלה בהשוואה לשנה שעברה (מ-186 ל-190), כלומר, באופן כללי, רכבים נהיו פחות אמינים
  • ה-PP100 הממוצע בקרב רכבי בנזין הוא 187, היברידים – 191, היברידים פלאג-אין – 216, רכבים חשמליים – 256. וזוהי תוצאה בלתי צפויה, שכן יצרניות הרכב טוענות שרכבים חשמליים פשוטים ואמינים יותר ממכוניות עם מנועי בעירה פנימית. בעלי רכבים חשמליים נוטים להתלונן יותר מהשאר על שחיקת יתר של הצמיגים (כנראה בגלל המומנט הגבוה בגלגלים)
  • החלק הבעייתי ביותר במכוניות מודרניות הן מערכות מולטימדיה – יש עליהן פי 2 יותר תלונות מאשר על חלקים ומכלולים מקטגוריות אחרות. התלונות הנפוצות ביותר הן על החיבור ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ועל התפעול הקולי.
  • עוזרי הנהיגה האלקטרוניים מעצבנים יותר ויותר את בעלי הרכב באזהרות מתמדות על סכנה. זרם אינסופי של אזהרות גורם לעייפות וללחץ, מה שבוודאות לא משפר את רמת הבטיחות
עשרת הרכבים ההיברידיים הזולים ביותר בישראל לשנת 2023
ה-PP100 הממוצע בקרב רכבים היברידיים – 191.

את רשימת הרכבים האמינים ביותר של 2024 תמצאו כאן – דרך אגב, רובם נמכרים כיום בישראל.

מסכימים עם תוצאות הדירוג האמריקאי?
20 קולות