דגמים חשמליים חדשים מיונדאי: איוניק T10 ואיוניק T7
במהלך השנים הקרובות להיצע של המותג הקוריאני יצטרפו שני דגמים חדשים: איוניק T10 ואיוניק T7. שמועות לגביהם עלו בעקבות בקשה לרישום סימן מסחרי חדש שיונדאי הגישה באוסטרליה. לפי הבקשה, המוצרים החדשים ייכללו בקטגורית "מכוניות, רכבים חשמליים, טנדרים, קרוסאוברים".
אין עדיין אישור רשמי למידע זה מהחברה עצמה
שני הדגמים החדשים של יונדאי צפויים להיות טנדרים: השערה זו נובעת מהאות "T" באינדקס, המתייחסת למילה "truck" – כך בארה"ב קוראים לרכבים מסוג זה (באוסטרליה זה ute). ועל העובדה שהם יהפכו לחשמליים רומז ה-Ioniq בשם. המספר 10 מצביע על כך שבהיררכיה הנוכחית של המותג הקוריאני, ה-T10 יוצב (לפחות מבחינת המידות) בפסגת ההיצע החשמלי.
אם כל הציפיות יתממשו, יונדאי איוניק T10 העתידי יהיה טנדר בגודל מלא, שיוכל להתחרות בארה"ב בטנדר החשמלי פורד F-150 לייטנינג. כרגע אין שום מידע לגבי המאפיינים הטכניים של הטנדר החשמלי מיונדאי.
להזכירכם: פורד F-150 לייטנינג מצויד ביחידות כוח דו-מנועית המפיקה 588 כ"ס ו-1,050Nm ובסוללה בקיבולת 131 קוט"ש. טנדר כזה מאיץ מ-0 ל-60 מייל/שעה (96,7 קמ"ש) תוך פחות מ-4 שניות.
יונדאי איוניק T7 העתידי יהיה כנראה קומפקטי יותר. באמריקה, הטנדר הזה יהפוך לאלטרנטיבה "ירוקה" ליונדאי סנטה קרוז הנוכחי עם מנוע בעירה פנימית, שעבורו אף נוצרה נישה נפרדת, הנקראת Sport Adventure Vehicle – "רכב הרפתקאות ספורטיבי".
הסטנה קרוז, שהוהשק ב-2021, חולק את הפלטפורמה עם טוסון ומבוסס על שלדת סולם. בארה"ב הוא שייך לפלח הטנדרים הקומפקטיים ומתחרה בפורד מאבריק.
ואם הטנדרים החשמליים מיונדאי הם רק בגדר של תוכניות, אז במקרה של הטנדר מבית קיה, שהיא חלק מקבוצת יונדאי-קיה, הכל כבר ידוע בוודאות: הוא יוצג בשנת 2025, יקבל את השם Tasman ויצויד במנוע דיזל.