ניסאן סנטרה – סדאן בינוני בעל 5 מקומות, מנוע 2 ליטר וגיר רציף מבית יצרנית רכב Nissan Motor היפנית. הדור השמיני ובינתיים האחרון לרכב בתדמית חדשה לחלוטין הופיע לראשונה בתצוגת רכב בלוס-אנג'לס בשנת 2019. נכון ל- 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את המכונית בדגם שנת 2019.
ניסאן סנטרה ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 8 דור
AUTOBOOM

סדאן ניסאן סנטרה. דור 8 (2019)

ניסאן סנטרה ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 8 דור

ניסאן סנטרה – סדאן בינוני בעל 5 מקומות, מנוע 2 ליטר וגיר רציף מבית יצרנית רכב Nissan Motor היפנית. הדור השמיני ובינתיים האחרון לרכב בתדמית חדשה לחלוטין הופיע לראשונה בתצוגת רכב בלוס-אנג'לס בשנת 2019. נכון ל- 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את המכונית בדגם שנת 2019.

מבחוץ

ניסאן סנטרה החדשה נראית מצוין הודות לצורת ה- V של הגריל ולפנסי LED החדשים (אופציה). הסדאן בדגם שנת 2019 כמעט לא השתנה באורכו (בסביבות 4,6 מטר), אולם התרחב ב- 52 מ"מ (1815 מ"מ) ונמך ב- 56 מ"מ (1450 מ"מ). בסיס הגלגלים הוגדל מ- 2700 עד 2712 מ"מ. מפשק הגלגלים הוגדל כמו כן, ב- 52 מ"מ, מרכז הכובד נהיה קרוב יותר לקרקע. אך העיקר, הסדאן זכה לשאסי חדש בעל מתלים אחוריים עצמאיים במקום קורת פיתול. שינויים אלו מבטיחים התנהגות כביש משופרת.

ניסאן סנטרה 2019/2020 בחלק מהגרסאות מגיעה בצבע מרכב דו-גוני ועם פנסי LED, וסימני ההיכר של גרסת SR – ספוילר על מכסה המטען, עיטור שחור, כיסויים על הפגושים וגלגלי 18 אינץ'. קומפלקס בטיחות מניעתית Safety Shield 360 נכלל כבר ברמת גימור הבסיסית, תמורת תשלום נוסף – בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמות ראות היקפית.

בכל אופן, בישראל המכונית מוצעת בגרסה אחת בלבד – SV. היא נבדלת בחישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ', בפנסי הלוגן, ובמראות צד מתחממות עם איתותים. צבע מרכב דו-גוני תלוי בבקשת הלקוח, במקרה והוא נבחר המראות יהיו באותו צבע עם הגג.

מבפנים

תא הנוסעים של הסדאן בדגם שנת 2019 עוצב מחדש ועולה בקנה אחד עם הופעתו החיצונית: כעת גלגל ההגה חתוך בחלקו התחתון, פתחי המיזוג בסגנון תעופתי במרכז וטונל מרכזי מאסיבי שעליו ממוקם כפתור התנעת המנוע. שופרה איכות בידוד הרעשים.

משענות הראש בשורה השנייה מאוחדות עם גב המושב, אינן מתנתקות או מתכווננות. הגרסאות הפשוטות כוללות צג 4,2 אינץ' בלוח המחוונים ומסך מגע 7 אינץ' של מערכת המדיה. דגמי סדאן עבור השוק הישראלי יכולים להשוויץ בצג 7 אינץ' של מחשב הדרך התופס מחצית מהדשבורד עם מחווני חוגה מסורתיים, וגם במולטימדיית בעלת מסך 8 אינץ', פונקציות Apple CarPlay ו- Android Auto.

חטיבות כוח ושאסי

בישראל ניסאן סנטרה 2020/2021 מצוידת במנועים "אמריקאים" – 2 ליטר 4 צילינדרים עם הזרקה רב-נקודתית בהספק 149 כ"ס. אופציית תמסורת אחת בלבד – גיר רציף Xtronic והנעה קדמית. רכב זה הינו דינאמי למדי ומאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8,8 שניות. בעיר, המכונית, שיעילות הדלק שלה נטועה בגנים עוד מהדור הראשון, צורכת 8,1 ליטר / 100 ק"מ, מחוץ לעיר – 6.

השאסי של סנטרה האחרונה – מתלים עצמאיים: מלפנים – תמוכות מקפרסון, מאחורה – מערך רב-חיבורי. הגה כוח – חשמלי, בלמים – דיסקיים, קדמיים מאווררים.

אבזור

ניסאן סנטרה החדשה מיובאת לישראל ברמת גימור SV. היא כוללת: מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע 8 אינץ', תמיכת Apple CarPlay ו- Android Auto ו -6 רמקולים, הגה רב-תכליתי עם מקשי שליטה בדיבורית בלוטוס, בקרת שיוט, מצלמה אחורית, ICC – בקרת שיוט אדפטיבית, מחשב דרך עם מסך צבעוני 7 אינץ', בקרת אקלים דו-אזורית; מושב הנהג מתכוונן ידנית לשש מצבים, ומושב הנוסע – ארבעה מצבים.

על הבטיחות אחראים: 10 כריות אוויר, מערכת למניעת נעילת גלגלים, מערכת חלוקת עוצמת בלימה, חבילת טכנולוגיות סיוע לנהג Nissan Safety Shield 360, המורכבת ממערכות בקרה היקפית ובלימה במצבי חירום. כמו כן, נוכחת מערכת בקרת לחץ אוויר בגלגלים, ולעזרת הנהג מגיעות בקרת יציבות דינמית, בקרת משיכה, בקרת סטייה מנתיב עם רטט בהגה ומערכת בקרת אור גבוה.

איזה מן הסדאנים המשפחתיים הבאים הייתם שמים בטופ 1?
22 קולות