בשנת 2016 באינגולשטאדט התקיימה הצגתו של קרוסאובר חדש מאת אאודי – SQ7. מדובר בגרסה הספורטיבית של אאודי Q7 דור 2. הגרסה העוצמתית נבדלת מהמקור בתדמית אקספרסיבית יותר שאותה מדגישים הפרטים הקטנים בהופעתה החיצונית. הרכב רומס ביהירות את הקרקע עם גלגלי 20 אינץ' בעלי ג'נטים בעיצוב בלעדי, הוא צויד בגריל עם שבכה משובצת מקורית
אאודי SQ7 ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

Q7 ספורטיבי

אאודי SQ7 ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

בשנת 2016 באינגולשטאדט התקיימה הצגתו של קרוסאובר חדש מאת אאודי – SQ7. מדובר בגרסה הספורטיבית של אאודי Q7 דור 2. הגרסה העוצמתית נבדלת מהמקור בתדמית אקספרסיבית יותר שאותה מדגישים הפרטים הקטנים בהופעתה החיצונית. הרכב רומס ביהירות את הקרקע עם גלגלי 20 אינץ' בעלי ג'נטים בעיצוב בלעדי, הוא צויד בגריל עם שבכה משובצת מקורית, בבתי מראות צד כסופים, בדיפיוזר אחורי ובספוילר על הגג. בתא הנוסעים, לא ייתנו לשכוח מהפאר החיצוני אלמנטים מקרבון על הפאנל הקדמי, הגה ספורטיבי קטום בחלקו התחתון, ציפוי מקורי של ידית הילוכים האוטומטית עם סמל SQ7, רפידות על הדוושות וכו'.

SQ7 TDI – לא רק קרוסאובר גדול ראשון בקו דגמי S. זהו רכב סדרתי הראשון בעולם אשר צויד במגדש טורבו אלקטרו-מכאני. ל"קורבן" השאיפות ההנדסיות נפל מנוע דיזל 4 ליטר V8 המפיק 385 כ"ס ו- 850 Nm של מומנט.

נציין את שורת מושבים השלישית (אופציה), הוא מתקפל באופן חשמלי. נפח תא המטען – 275 ליטר עם שורה שלישית, ו- 803 ליטר בגרסת חמישה מקומות. נפח מרבי – 2075 ליטר.

דור ראשון

בסרטון: אאודי SQ7 2016 שנת. ג'יפ.

אאודי החליטה שהבחירה האופטימלית עבור הקרוסאובר הספורטיבי הגדול היא למקם בתוכו טורבו-דיזל חדש בעל 8 צילינדרים. ההספק שלו משיג 435 כ"ס בעת 5000 סל"ד, והמומנט המרבי שלו של 900Nm זמין בטווח בין 1000 ל- 3250 סל"ד. להשגת מספרים מרשימים כאלו מסייעות שתי טורבינות ומדחס חשמלי נוסף. הטורבינה הראשונה פועלת בסל"ד נמוך, השנייה מצטרפת ככל שהסיבובים והעומס עולה, ומגדש חשמלי נוסף המונע על ידי מנוע בהספק 9,5 כ"ס מופעל מיד לאחר התנעת המנוע. הוא מאפשר להיפטר מתופעה המכונה "השהיית טורבו" בעת תאוצה אקטיבית. לוקח לו 250 מילישניות בלבד בכדי להתחיל לפעול. בפועל זה נותן זמן תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4,8 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ב- 250 קמ"ש.

בהעברת כל המומנט מהמנוע אל הגלגלים עוסקת תיבת הילוכים אוטומטית עם מצב ידני. לה 8 הילוכים, ופועלת היא באופן מהיר ואפקטיבי במיוחד, בעת הילוך סרק היא מכבה את המנוע מה שמאפשר להפחית בנוסף את צריכת הדלק. צריכת דלק הרשמית בנהיגה משולבת עומדת על 7,4 ליטר ל- 100 ק"מ – וזה ברכב השוקל מעל שני טון ובעל הנעה כפולה.

אפרופו הנעה כפולה: מערכת Quattro מצוידת בדיפרנציאל מרכזי ננעל עצמאית עם מנגנון קל וקומפקטי. כברירת מחדל ברכב התקינו הגה כוח אלקטרו-מכאני, בורר מצבי נהיגה, מתלי אוויר אדפטיביים, היגוי סרן אחורי (זווית ההיגוי משיגה 5°). מייצבים רוחביים אקטיביים נשלטים על ידי האלקטרוניקה – היא מוסיפה בעצמה את מידת הנוקשות הנדרשת בכדי לחסל זוויות גלגול במהלך פניות ומפחיתה אותה לנהיגה נוחה יותר בקו ישר.

באבזור הבסיסי של הדור הראשון לקרוסאובר נכללו כריות אוויר קדמיות, כריות אוויר צדדיות, ווילונות בטיחות, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה אדפטיבית, בקרת לחץ בצמיגים. בין אופציות: כריות אוויר אחוריות צדדיות, מערכת ראיית לילה, מערכת חנייה אוטונומית, תצוגה עילית. החתיך SQ7 שימח בריפוד עור של תא הנוסעים במגוון גוונים ומרקמים, בלוח מחוונים דיגיטלי 12,3 אינץ' Audi virtual cockpit, בפתיחת תא מטען באמצעות חיישן, בווילון החשמלי בו וכו'. מערכת שמע היוקרתית Bang & Olufsen Advanced Sound System מסוגלת ליצור צליל תלת-מימדי היקפי אמיתי הודות למגבר בן 23 ערוצים ו- 23 רמקולים, כולל סאבוופר. בקרת האקלים – 4-אזורית.

מתיחת פנים 2019

ביולי 2019 הגיבור שלנו עבר עדכון. בקרוסאובר השתנו הגריל, הדיפיוזר האחורי והפנסים, כולל תאורת המטריקס-לייזר. ל- SQ7 שנת 2019/2020 המעודכן גלגלי 20 אינץ' חדשים, מבנה מכסה מטען שונה וצורה חדשה של הפנסים המשולבים, אשר כעת מחוברים על ידי פס כרום. לאחר מתיחת הפנים חל שינוי מזערי במימדי המרכב, כעת – 5067 מ"מ לאורך, 1970 מ"מ לרוחב, 1743 מ"מ לגובה.

חלל הפנים עבר עדכון יסודי – כאן פאנל קדמי חדש בעל שלושה צגים, ללוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12,3 אינץ' כעת מצב תצוגה S מיוחד. השליטה במערכות הבידור והניווט הוקצה למסך 10,1 אינץ' המרכזי, על מיקרו-אקלים, נוחות (חימום, אוורור, ופונקציות עיסוי) והקלדה אחראי מסך מגע 8,6 אינץ' בחלק התחתון של הקונסולה.

אאודי SQ7 החדש שמר על אותו מנוע V8 עם שתי טורבינות ומגדש חשמלי, אשר עדיין מפיק 435 כ"ס ו- 900Nm. התמסורת – תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מרכזי Torsen. הדינאמיקה נותרה ללא שינויים כמו כן: תאוצת 0-100 קמ"ש תוך 4,8 שניות, מהירות מרבית מוגבלת ב- 250 קמ"ש.

לבטיחות באאודי SQ7 שנת 2021 הקדישו תשומת לב מיוחדת, בהתחשב בכוחותיו האדירים. בלוק בקרת המתלים (EFP) שולט בבולמי זעזועים המתכווננים, באלמנטים פניאומטיים, בדיפרנציאל ובזוויות גלגול. לנהג מסייעות מערכות מודרניות: עוזר נהיגה בפקק (פועל במהירות עד 65 קמ"ש), מערכת התרעה על סטייה מנתיב, מערכת בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים, מערכת ראיית לילה ואבזור נוסף.

מנוע יחיד ועוד דיזל — מה דעתכם?
7 קולות