סוזוקי בלנו זוהי מכונית בצורת מרכב האצ'בק 5 דלתות באורך 4 מטר שנועדה במקור לשווקים של מדינות מתפתחות. אולם הדגם יצא עד כדי כך מוצלח שהתחיל להתפשט גם מחוץ לגבולות שנקבעו בהתחלה. המכוניות האלה מיוצרות בהודו ומשם מיוצאות לאירופה ואפילו ליפן. בסך הכל הדגם נמכר ב-125 מדינות, כולל גרמניה וישראל. בשנת 2019 הדור השני עב
סוזוקי בלנו במרכב האצ'בק. דור 2, מתיחת פנים שנת 2019
AUTOBOOM

סוזוקי בלנו במרכב האצ'בק. דור 2, מתיחת פנים שנת 2019

סוזוקי בלנו במרכב האצ'בק. דור 2, מתיחת פנים שנת 2019

סוזוקי בלנו זוהי מכונית בצורת מרכב האצ'בק 5 דלתות באורך 4 מטר שנועדה במקור לשווקים של מדינות מתפתחות. אולם הדגם יצא עד כדי כך מוצלח שהתחיל להתפשט גם מחוץ לגבולות שנקבעו בהתחלה. המכוניות האלה מיוצרות בהודו ומשם מיוצאות לאירופה ואפילו ליפן. בסך הכל הדגם נמכר ב-125 מדינות, כולל גרמניה וישראל. בשנת 2019 הדור השני עבר מתיחת פנים ודווקא הוא מוצע בישראל החל משנת 2021.

העיצוב החיצוני

בשנת הייצור הרביעית של הדור השני לבלנו בוצע שינוי חיצוני: פגושים מובלטים יותר, גריל מוגדל, עיצוב שונה של פנסי הערפל והג'נטים. רמת הגימור היקרה ביותר קיבלה פנסי לד. משאר הבחינות המכונית נותרה זהה: אורך המרכב כמעט 4 מ' (3,995 מ"מ), רוחב 1,745 מ"מ וגובה 1,470 מ"מ. בזכות הפלטפורמה החדשה המרכב של בלנו הוא קשיח וקל בו-זמנית: המכונית שוקלת 910 – 950 ק"ג.

חלל פנימי

מערכת מדיה חדשה Smartplay Studio עם מסך "7 שפותחה על-ידי היפנים בשיתוף פעולה עם חברת Harman הופיעה לאחר מתיחת הפנים. כמו כן, העדכון הביא ריפוד חדש ותא נוסעים דו-גוני אופציונלי.

דרך אגב, תא הנוסעים של סוזוקי בלנו שנת 2019/2020 כולל חמישה מקומות, המושבים האחוריים של מכונית ההאצ'בק מתקפלים ביחס 60:40. נפח תא המטען הוא 355 ליטר, עם מושבים אחוריים מקופלים 756 ליטר (נמדד לפי שיטת VDA). הנפח המרבי הוא 1,085 ליטר.

יחידת הכוח ושאסי

סוזוקי בלנו החדשה מצוידת במנועים הקודמים, מפני שהם היו ועדיין מאוד טובים. מדובר במנוע בנזין אטמוספרי 1,2 ליטר בהספק 83 כ"ס ודיזל טורבו 1.3 DDiS בהספק 75 כ"ס. לשניהם משודכת תיבת 5 הילוכים ידנית, אך עבור גרסאות הבנזין זמין בנוסף גיר רציף.

מנוע הבנזין בנפח 1,2 ליטר הוא מאוד אטרקטיבי בשל החסכוניות שלו, על כך אחראית מערכת היניקה Dualjet שהותקנה לראשונה במנוע סוזוקי בשנת 2015. לכאורה מדובר בהזרקה רב-נקודתית רגילה, אבל המאפיין הייחודי של Dualjet הוא שני מזרקים לכל צילינדר במקום אחד, בעוד שהם מוצבים קרוב יותר לשסתומי היניקה. צריכת הדלת עומדת על 4,2 ליטר ל-100 ק"מ בנהיגה בינעירונית ו-5,6 ליטר ל-100 ק"מ בנהיגה עירונית.

מערך המתלים הוא מסורתי לקטגוריה הקומפקטית: שילוב של מתלים עצמאיים בסרן הקדמי (מקפרסון) וקורת פיתול מאחור. המכונית מצוידת בהגה כוח חשמלי, בבלמי דיסק מאווררים קדמיים ובבלמי תוף אחוריים.

האבזור

מפרט האבזור הבסיסי כולל כריות אוויר לנהג ולנוסע, כריות צד ווילונות בטיחות, בקרת אקלים, תא אחסון גדול בין המושבים הקדמיים, הגה מצופה עור עם כפתורים לשליטה במערכת השמע, מחשב דרך, פנסי קסנון. בנוסף לכך, המכונית קיבלה מערכות בקרת יציבות ובקרת אחיזה, בקרת שיוט אדפטיבית ולאחר מתיחת הפנים חיישני חניה אחוריים נכנסו למפרט הבסיסי.

מהו לדעתכם סוד ההצלחה של סוזוקי בלנו?
26 קולות