סוזוקי סלריו – האצ'בק סופר-מיני עירוני מתוצרת החברה היפנית Suzuki Motor. נמצא בייצור משנת 2008, הדור השני הושק ב-2014, השלישי – ב-2021. בכמה שווקים הדור הראשון ידוע בתור סוזוקי אלטו או A-Star, ולמעשה, הדור הזה, שיוצר בין 2008-2013, לא נכלל בתולדות הדגם. אלטו – מכונית זעירה עבור יפן, שבה מימדים קטנים במיוחד ה
סוזוקי סלריו ‏2014. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

האצ'בק סוזוקי סלריו. רכב קטן בעיר גדולה

סוזוקי סלריו ‏2014. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 1 דור

סוזוקי סלריו – האצ'בק סופר-מיני עירוני מתוצרת החברה היפנית Suzuki Motor. נמצא בייצור משנת 2008, הדור השני הושק ב-2014, השלישי – ב-2021. בכמה שווקים הדור הראשון ידוע בתור סוזוקי אלטו או A-Star, ולמעשה, הדור הזה, שיוצר בין 2008-2013, לא נכלל בתולדות הדגם. אלטו – מכונית זעירה עבור יפן, שבה מימדים קטנים במיוחד הם פופולריים ומעודדים על ידי הממשלה באמצעות הטבות במס והנחות חנייה בערים צפופות כמו טוקיו הגדושה. סלריו החדש ביותר שיצא בשנת 2021 מוצע במדינות אפריקה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון. דגם זה לא יגיע לאירופה.

דור ראשון

החל משנת 2014 סוזוקי סלריו הפך לדגם בתפוצה עולמית, ודווקא את התאריך הזה נחשיב לתחילת הביוגרפיה הרשמית שלו. השקתה של הגרסה האירופאית של ההאצ'בק 5 הדלתות התקיימה במסגרת תצוגת הרכב בז'נבה. המכירות התחילו במחצית השנייה של 2014. סלריו הראשון פותח על בסיס מכונית הקונספט A: Wind (סתיו 2013), ממנה הדגם הסופי ירש את הפלטפורמה ואת קווי המתאר. המעצבים החליטו לפשט את עיצוב החרטום באופן ניכר, אך בגדול, הדגם התקבל היטב ושימח לקוחות רבים. מימדי הסופרמיני: 3,600 מ"מ אורך, 1,600 מ"מ רוחב ו-1,560 מ"מ גובה. בסיס גלגלים – 2,425 מ"מ. נציין שהאצ'בק קיבל מרווח גחון גבוה בסך 165 מ"מ, תא נוסעים בן 5 מקומות ארגונומי ורמת אבזור גבוהה. נפח תא המטען – גם הוא די מכובד: 254 ליטר. אם נקפל את משענות המושב האחורי, נקבל 726 ליטר של נפח נוסף.

הדור הראשון של סוזוקי סלריו צויד במנועי 3 צילינדרים 1,0 ליטר בהספק 68 כ"ס. המנוע הגיע בשתי גרסאות: K10B ו-K10C (המנוע החסכוני יותר, עם פונקציית סטארט-סטופ). הותקנה תיבת 5 הילוכים ידנית, רובוטית או רציפה בהתאם לדרישות השוק. בבסיס המכונית – פלטפורמת הנעה קדמית עם מתלים קדמיים עצמאיים על תמוכות מק'פרסון. בכל הגלגלים מותקנים בלמי דיסק, בעוד שהקדמיים אף זכו באוורור. רמת גימור הבסיסית כללה שתי כריות אוויר, חישוקי סגסוגת קלה, ריפוד בד, מולטימדיה עם מסך מגע, מערכות ABS, EBD ו-ESP, מערכת סיוע בזינוק בעלייה, וחיישני בקרת לחץ בצמיגים. בשנת 2017 בוצעה מתיחת פנים קלה. בין השינויים החיצוניים – גריל ופגושים חדשים. תא הנוסעים כעיקרון לא השתנה, אולם נוספו חומרי גימור חדשים.

דור שני

סוזוקי סלריו החדש הוצג בנובמבר 2021 בהודו: המדינה מהווה שוק מכירות עיקרי עבור הרכב הקטן. כעת ההאצ'בק בנוי על הפלטפורמה הקלה HEARTEC, מה שהופך אותו לקרוב משפחה של דגמי S-Presso ,Wagon R ו-Ignis. מרכבו התארך במעט – 3,695 מ"מ, נמך ב-5 מ"מ (1,555 מ"מ), אך גדל לרוחב ב-55 מ"מ (לכדי 1,655 מ"מ). בסיס הגלגלים צמח ב-10 מ"מ עד 2,435 מ"מ. נפח תא המטען גדל גם הוא: 313 ליטר לעומת 235 בדור הקודם. הגרסאות היקרות זכו לג'נטים 15 אינץ' (בדור היוצא התקינו 14 אינץ' ללא תלות ברמת הגימור).

סוזוקי סלריו 2021 זכה לסגנון חיצוני חדש ו"מעוגל" יותר: אין בו כמעט קצוות חדים, הפגושים והגריל מעוצבים באופן מעודן וחלק. תא הנוסעים חודש גם הוא. הדגם קיבל מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע 7 אינץ'. רמת הגימור הבסיסית כוללת שתי כריות אוויר. הגרסה המתקדמת כוללת כפתור התנעה.

הרכב מצויד במנוע K10C Dualjet בנפח 1,0 ליטר, השכלול של K10B עם שני נחירי מתז ו-VVT. המנוע מפיק 67 כ"ס ו-89Nm במקום 68 כ"ס ו-90 נ"מ בדגם הקודם, המנוע עדיין פועל בשילוב עם תיבת 5 הילוכים ידנית או רובוטית. כמו כן, בסלריו החדש ישנה מערכת "סטארט-סטופ" ומערכת לסיוע בזינוק בעלייה (מיועדת עבור דגמים עם גיר רובוטי). המתלים עצמאיים למחצה, בסרן האחורי מותקנים בלמי תוף.

מה דעתך על מכוניות מסגמנט סוזוקי סלריו?
18 קולות