אקורה RLX היא מכונית במרכב סדאן 4 דלתות בעלת חמישה מקומות, מנוע קדמי והנעה קדמית או כפולה. המכונית יצאה לשוק בשנת 2013 וכבר החליפה דור ועברה מתיחת פנים. למרות ש-RLX התחרתה באופן מוצלח יחסית עם מובילי הסגמנט, בשנת 2020 הייצור של הדגם הופסק. אך אנו בכל זאת נשמח לספר לכם עליה.
הסינרגיה בין הרכב לאדם
AUTOBOOM

הסינרגיה בין הרכב לאדם

הסינרגיה בין הרכב לאדם

אקורה RLX היא מכונית במרכב סדאן 4 דלתות בעלת חמישה מקומות, מנוע קדמי והנעה קדמית או כפולה. המכונית יצאה לשוק בשנת 2013 וכבר החליפה דור ועברה מתיחת פנים. למרות ש-RLX התחרתה באופן מוצלח יחסית עם מובילי הסגמנט, בשנת 2020 הייצור של הדגם הופסק. אך אנו בכל זאת נשמח לספר לכם עליה.

מנכ"ל הונדה, טקאנובו איטו, הציג את הקונספט של אקורה RLX עוד לפני יציאתו של הדגם הסדרתי. בראיון ל-Automotive News טקאנובו אמר כי אקורה עומדת לשנות את המסלול שלה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי של 2008-2009 שנבע מהקריסה של Lehman Brothers. "לפני Lehman באמת היה לנו רעיון לייצר יותר מנועים מרובי צילינדרים… חשבנו שנוכל להמציא מוצרים יוקרתיים ונהדרים, שיימכרו טוב. מעתה והלאה, מוצרי הפרימיום שלנו יבואו לידי ביטוי בטכנולוגיות ידידותיות לסביבה מתקדמות ולא בדברים המפוארים המשודכים למוצר", אמר טקאנובו. דווקא במסגרת הרעיון הזה פותחה מכונית המנהלים במרכב סדאן, שהיתרון העיקרי שלה הוא בטכנולוגיות ולא בעיצוב ובתא הנוסעים המפואר (למרות שכל זה עדיין קיים). מהבחינה הטכנולוגית, RLX פותח במסגרת הקונספט של סינרגיה מוחלטת בין הרכב לאדם.

מבחינה טכנולוגית, RLX פותח במסגרת הקונספט של סינרגיה מוחלטת בין הרכב לאדם.

כבר בשנת 2012 אקורה הציגה את הקונספט RLX שיחליף את RL המוצלחת (יוצרה בין השנים 1996 – 2012 במשך שני דורות, מילאה את מקומה של אקורה לג'נד האגדית). RLX יצא לשוק כבר במרץ 2013 מיד בשתי גרסאות: הדגם הבסיסי עם הנעה קדמית ומערכת היגוי כפול All-Wheel Steer (P-AWS) והדגם ההיברידי SH-AWD בתור ספינת הדגל של אקורה. בגדול, התוכנית של טקאנובו הצליחה, אקורה RLX התחרתה עם מרצדס E-קלאס, ב.מ.וו 5, אאודי A5, יגואר XF, לקסוס GS ואינפיניטי Q70. אקורה RLX קיבלה ביקורות טובות בתקשורת, אך בכל זאת הוסרה מייצור בשנת 2020 "בשל ירידה בביקוש", על פי הגרסה הרשמית. ניתן להניח שמכונית הסדאן הפכה לקורבן פורמט הקרוסאוברים, שבגללו כיום סובלים רוב דגמי הסדאן.

דור ראשון

אקורה RLX הראשונה נראית כמו סדאן מודרני קלאסי עם קווי מתאר ללא רבב, מאוזן היטב ודומה ליתר מכוניות הפרימיום האחרות. יש לה הפגוש מקורי ששולב בחזית באופן שמזכיר לחיים של אוגר ויוצר "פנים" שלוות אך ממוקדות. תפקיד חשוב בכך שיחקו גם פנסי הלד המקוריים Jewel Eye.

בסיס הגלגלים של RLX הוא 2,84 מ', רוחב המרכב הוא 1,8 מ'. המרכב עשוי ב-55% מפלדות חוזק גבוה. עם זאת, היצרנית הפחיתה את משקלה של המכונית הגדולה ככל האפשר בעזרת מרכיבי האלומיניום באזורי מפתח. הדגם צויד במערכת שליטה מדויקת בכל הגלגלים (היגוי כפול) P-AWS, המחשבת את זווית הפניה העצמאית של הגלגלים האחוריים בהתאם לתנאי הדרך. אקורה מיצבה את P-AWS בתור מערכת ההיגוי הכפול העצמאית הראשונה בתעשייה המבוססת על מנגנון חשמלי לחלוטין. מתלי עצמות עצה כפולה הקדמיים עם זרוע תחתונה מפוצלת ובולמי זעזועים סליליים נועדו להגביר את כושר התמרון ואת הביטחון של נסיעה מאחורי ההגה בתנאי דרך קשים, בעוד שמערך המתלים האחורי של RLX, להפך, מותאם לנהיגה על משטח ישר, לסיפוק יציבות במהלך פניות וכושר תמרון וחלקות בנהיגה בינעירונית.

תא הנוסעים של אקורה RLX שילב נוחות מאופקת אך מעודנת לחמישה נוסעים ואת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לאותה תקופה. המושבים הקדמיים עם חימום, כוונון ל-12 כיוונים ותמיכת צד לנהיגה אגרסיבית נכללו במפרט האבזור הסטנדרטי. כמו כן, כברירת מחדל התקינו בקרת אקלים תלת-אזורית, אוורור מושבים קדמיים וחימום מושבים אחוריים, מסך "8 צבעוני של מערכות השמע והניווט, חבילה מלאה של שירותי מולטימדיה ואבטחה המבוססים על תקשורת דו-כיוונית והתקן לחיבור לאינטרנט.

הבסיס לבטיחות של אקורה RLX הוא מרכב Acura Advanced Compatibility Engineering II (ACEII) של הדור החדש הכולל אלמנטים בחלק הקדמי של המסגרת שנועדו לספוג את אנרגית הפגיעה ולנתב אותה מסביב לתא הנוסעים בעת התנגשות חזיתית. חבילת אופציות הבטיחות מכילה:

  • בקרת יציבות (VSA) עם בקרת משיכה;
  • אופצית התרעה על התנגשות ישירה (FCW);
  • אופצית התרעה על סטיה מנתיב (LDW);
  • כריות אוויר מולטי-סף דו-שלביות קדמיות;
  • כריות אוויר צדדיות קדמיות;
  • כריות אוויר צדדיות עם חיישני התהפכות;
  • כרית אוויר לברכי הנהג;
  • משענת ראש במושבים הקדמיים ועוד.

אקורה RLX הראשונה נראית כמו סדאן מודרני קלאסי עם קווי מתאר ללא רבב, מאוזן היטב ודומה ליתר מכוניות הפרימיום האחרות

אקורה RLX שנת 2013/2014/2015 צוידה במנוע VTEC V6 חדש מאלומיניום בנפח 3,5 ליטר עם הזרקה ישירה בהספק 310 כ"ס. כמו כן, הייתה זמינה מערכת היברידית תלת-מנועית SH-AWD (גרסת Sport היבריד SH-AWD), המצוידת במנוע V6 עם הזרקה ישירה, מנוע-גנרטור מובנה המסובב את הגלגלים הקדמיים ושני מנועים חשמליים מאחורה בשביל הגלגלים האחוריים, ההספק הכולל הוא 377 כ"ס. התיבה הסטנדרטית הייתה DCT כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.

מתיחת פנים שנת 2017

בשנת 2017 אקורה הציגה את RLX המעודכנת ששוכללה במסגרת הכיוון העיצובי החדש של המותג Precision Crafted Performance. ביחס לגרסת טרום-עדכון, אקורה RLX שנת 2017/2018 הפכה לחטובה ושרירנית יותר. האלמנטים העיצוביים נועדו להפגין את המאפיינים הטכניים, במיוחד בולט הגריל המחומש האופייני עם מעויינים קטנים המשובצים בתוכו, מכסה המנוע המובלט יותר, עיצוב הג'נטים החדש, פנסי הלד האחוריים החדשים וקצוות האגזוז הכפולים.

בתור הגרסה החזקה לאחר העדכון הוצעה אקורה RLX Sport Hybrid שנת 2018/2019 עם יחידת כוח היברידית בהספק 377 כ"ס. במכונית שוכללו תא הנוסעים, התמסורת והתנהגות הכביש. אבל גרסת הבנזין גם לא נשכחה, למשל, גרסת RLX עם מנוע 310 כ"ס צוידה בתיבת 10 הילוכים אוטומטית (10AT).

מפרט האבזור הסטנדרטי של RLX Sport Hybrid כולל מצלמות היקפיות, חיישנים לזיהוי בעלי חיים, פנסי ערפל לד, התנעה מרחוק, מושבים קדמיים עם חימום ואוורור, חימום מושבים אחוריים והגה ועוד. יותר מכך, המכונית צוידה בחבילת טכנולוגיות AcuraWatch כברירת מחדל ובאופצית Traffic Jam Assist. מערכת Traffic Jam Assist משתפת פעולה עם בקרת השיוט האדפטיבית עם מעקב במהירות נמוכה ומסייעת להפחית את רמת הלחץ אצל הנהג בתנועה עמוסה, באמצעות סיוע בשמירה על הרכב בנתיב ושמירה על מרחק קבוע מראש מרכב מלפנים. בנוסף לכך, AcuraWatch כוללת מערכת למניעת התנגשות (CMBS) עם בלימת חירום אוטומטית, התרעה על סטייה מנתיב (LDW), התרעה על התנגשות חזיתית (FCW), מניעת סטיה מנתיב (LKAS), בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) עם תנועה במהירות נמוכה ומספר אופציות בטיחות נוספות.

אקורה RLX או מכונית מתחרה?
8 קולות