הטנדר החשמלי המיוחל טסלה סייברטראק יופיע כבר בקיץ של 2023, אבל השאלה העיקרית היא – האם יהיה לו ביקוש? מומחי לשכת הייעוץ של התאגיד הפיננסי Morgan Stanley (ארה"ב) מאמינים כי טסלה תוכל למכור לא יותר מ-50 אלף "טנדרים מהעתיד" מדי שנה. זהו מספר קטן: מודל S ומודל X היוקרתיים (והיקרים) השיגו ביחד היקף מכירות של 66,705 יח
טסלה. איך נראה תא הנוסעים של סייברטראק הסדרתי
AUTOBOOM

טסלה. הסייברטראק יופיע בקיץ, אבל האם יהיה לו ביקוש?

טסלה. איך נראה תא הנוסעים של סייברטראק הסדרתי

הטנדר החשמלי המיוחל טסלה סייברטראק יופיע כבר בקיץ של 2023, אבל השאלה העיקרית היא – האם יהיה לו ביקוש? מומחי לשכת הייעוץ של התאגיד הפיננסי Morgan Stanley (ארה"ב) מאמינים כי טסלה תוכל למכור לא יותר מ-50 אלף "טנדרים מהעתיד" מדי שנה. זהו מספר קטן: מודל S ומודל X היוקרתיים (והיקרים) השיגו ביחד היקף מכירות של 66,705 יח' מתוך 1,31 מיליון הרכבים החשמליים של המותג שנמכרו בשנת 2022. דרך אגב, החל משנת 2023 שני הדגמים הבכירים של טסלה מוצעים בישראל בכמה גרסאות: שתיים לכל אחת.

לדעתם של אנליסטים, הטנדר החדש שהוצג עוד בנובמבר של 2019 נועד לחזק את התדמית של טסלה יותר מאשר להביא רווח אמיתי. "אחד המאפיינים המעניינים ביותר שלו הוא היעדר הסמל של טסלה, הרי הוא בעצמו הסמל של החברה ואותם סיכונים שהיא מוכנה לקחת על מנת לפרוץ את גבולות האפשר" – טוענים ב-Investing.com.

הטנדר החשמלי של טסלה הוא אחד הרכבים הנדונים ביותר בתקשורת העולמית. אבל גם למרות ריבוי ההזמנות המוקדמות הוא נותר מוצר נישה וסביר להניח שהביקוש עליו לא יהיה גבוה.

דעה

טסלה סייברטראק משך תשומת לב גלובלית כאשר רק נודע המידע הראשוני. אחת הסיבות לעניין המוגבר הוא המראה יוצא הדופן: משטחים ישרים, קווי מתאר שכאילו צוירו עם שימוש בסרגל. לדברי אילון מאסק, התדמית של סייברטראק נוצרה בהשראת סרט המדע הבדיוני הקלאסי משנת 1982 "בלייד ראנר". מבחינת תהליך הייצור, הצורה המינימליסטית נבעה מטכנולוגית הייצור של הקבינה.

אם שום דבר חדש לא יקרה, הייצור ההמוני של סייברטראק אמור, סוף-סוף, להתחיל בקיץ של 2023. הטנדר צבר כמות עצומה של הזמנות מוקדמות: מעל 1,6 מיליון. רק הזמן יגיד אם טסלה תצליח לעמוד בציפיות של מעריציה הנאמנים, שכן ההשקה תוכננה במקור לסוף שנת 2021 וכבר נדחתה פעם ל-2022.

האם סייברטראק מעורר אצלכם עניין?
17 קולות